Mahdollista on myös se, että jälkeenpäin lisätty tuo laajin ajotietsikka. Eli Check control -boxi puuttuu kokonaan, tehtaalta lähtiessä ollut esim. 7-nappinen digitaalinen lämpötilanäyttö tai ei mitään.
[QUOTE=superb;1270852]Mahdollista on myös se, että jälkeenpäin lisätty tuo laajin ajotietsikka. Eli Check control -boxi puuttuu kokonaan, tehtaalta lähtiessä ollut esim. 7-nappinen digitaalinen lämpötilanäyttö tai ei mitään.
niin voihan se olla.. Jännä vaan et varustelistassa lukee bordcomputer... En sit tiedä et liekkö sitäkin muuteltu jälkeen päin ku on vaan tulostettu jostain netistä se lista... Siinä kyl on auton tiedot siinä listassa ja muutenki ne kaikki siihen merkityt varusteet kyl löytyy... Mut nyt nykäisin tietokoneen irti ja jos huomenillalla sit olis palautunu ns. Alkuperäiset asetukset tai jotain kun kuitenki 30 lisävarustetta löytyy listalta eli ihan hyvin varusteltu auto on kyseessä et en ainakaan usko et olis ihan ilman mitään ajotietokonetta ollu tehtaalta lähtiessään
en pysty kyllä käsittämään miksi ei tämä toimi. eilen kun käynnistin auton niin olin jo iloinen kun se rupes hälyttämään jäähdytysnestettä mutta siinä se sitten olikin heti sen jälkeen tuli se tuttu ja turvallinen inactiv teksti ja sitä se taas näyttää aina käynnisäessä.. saakohan tätä enää ikinä kuntoon kerta mikään ei tunnu auttavan.. apuja kaivataan?
Mulla tekee ihan samaa että Checkcontrol inaktiv.. Kerran se toimi jopa päivän ja ilmotti että takavalot palanu sitten vaihdoin palaneen valon sen jälkeen näytti vaan että check control OK.. Mutta sitten taas seuraavana päivänä se lakkasi toimimasta ja sanoo että checkcontrol inaktiv? Missä autossa muuten sijaitsee se check control boxi mihin kaikki ne antureiden piuhat menee? Jos siellä vaikka olisi kosketus häiriö tai jotain? Muuten iso ajotietokone toimii, mutta ei check puoli. Saako niitä einheitteja mistään selville vai onko ne jokaisessa autossa erit eli Einheit 1 ja Einheit 2 Mulla ne on 1=71 ja 2=77 :think. Autona on siis e36 325i -92.
Mulla tekee ihan samaa että Checkcontrol inaktiv.. Kerran se toimi jopa päivän ja ilmotti että takavalot palanu sitten vaihdoin palaneen valon sen jälkeen näytti vaan että check control OK.. Mutta sitten taas seuraavana päivänä se lakkasi toimimasta ja sanoo että checkcontrol inaktiv? Missä autossa muuten sijaitsee se check control boxi mihin kaikki ne antureiden piuhat menee? Jos siellä vaikka olisi kosketus häiriö tai jotain? Muuten iso ajotietokone toimii, mutta ei check puoli. Saako niitä einheitteja mistään selville vai onko ne jokaisessa autossa erit eli Einheit 1 ja Einheit 2 Mulla ne on 1=71 ja 2=77 :think. Autona on siis e36 325i -92.
nostetaas välillä eli eikö kukaan tiiä missä se boksi sijaitsee?!?:think itsellä just sama vika mut ei ole kyl kertaakaan toiminu edes päivää.......
en pysty kyllä käsittämään miksi ei tämä toimi. eilen kun käynnistin auton niin olin jo iloinen kun se rupes hälyttämään jäähdytysnestettä mutta siinä se sitten olikin heti sen jälkeen tuli se tuttu ja turvallinen inactiv teksti ja sitä se taas näyttää aina käynnisäessä.. saakohan tätä enää ikinä kuntoon kerta mikään ei tunnu auttavan.. apuja kaivataan?
Itellä Oli kans ajotietokone ihanan hiljainen mutta kun otin remontin yhteydessä akun irti niin johan alko vikoja löytymään.. oli vuorokauden akku irroitettuna, kun kytkin akun takaisin ihmettelin et miks auto vilkautti 2x hätävilkkuja sit kun menin kattomaan sisälle teki ilmeisesti jotain self chekkiä ja nyt pitäs vaan opetella saksaa sen verran et tietäisin mitä kaara yrittää mulle sanoa
Oh! So this is the physics department?, well that explains all the gravity..
-91 325 E36 sedan
ex:ät
Escort mk2 1600 ohc
riisikippoja
Hieman vanha postaus mutta ehkä siihen saa vielä eloa..
Eli hetki sitten kun olin lähdössä kioskilta kotia päin, niin tohon ajotietokoneen näyttöön tuli tuo "Checkcontrol inaktiv" teksti, jonka jälkeen lukee "Betriebsanleitung"(<---ohjekirja,eikö?) Mikäli sen verran ymmärsin tosta mun saksankielisestä ohjekirjasta, niin se neuvoi konsultoimaan BMW-huoltoa asian tiimoilta. Kenties olemassa keino itse korjata asia..?
Eli mikähän siihen nyt sitten mahdollisesti iski, kun on toiminut reilut 2 vuotta ilman moitteita.
OBC 18-nappinen ja auto on e36 325 -92.
Autohan on '92 325i Coupe ja on nyt jonkin aikaa valittanut tuosta että Check Control ei ole päällä (Check Control inactive, see manual) ja manuaalia en osaa lukea kun se on saksaksi. On kyllä aiemmin tuo tietokone toiminut moitteetta (Mitä nyt valitti takavaloista jotka eivät muka toimineet).
Entäs sit tämmönen ongelma ku mulla on autossa (e36 323) iso ajotietokone mut ei ole kertaakaan sanonut mitään mistään palaneista valoista eikä mistään mistä check controlin pitäis ruveta pimputtaa?.. Eli onko minun autossa iso ajotietokone mutta ei ollenkaan check controlia (tai onko semmosta yhdistelmää edes olemassa:o)... Ja ku painaa check nappulaa ni näyttö tulee täyteen vaan pikseleitä mut ei lue et esim. Check control ok niinku käsittääkseni pitäs:o? Eikä myös se äänikään kuulu sieltä ikinä sillon ku esim laittaa ajonesto koodin päälle tms.. Saattaa olla huonosti nyt selitetty mut korjaillaan epäselvyyksiä sit jälkeen päin jos niitä tulee ihmetyttää vaan ku edellinen auto mis oli iso ajotietokone ni herjasi jatkuvasti kaikesta mahdollisesta valoista ym.....
saitko koskaan toimimaan? itsellä toimii aivan samalla tavalla tuo kuten edellä olet maininnut :think
BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05 Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94
Iso ajotietokone voi olla ilman check controllia.
Jos kuitenkin cc on ja silti lukee "inaktiv", niin sulake voi olla palanut, cc boksi rikki tai sitten räplätty einheit arvoja.
Comment