Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 syö öljyä ja tärrää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    E36 syö öljyä ja tärrää

    Moi,

    Emännyksen M40B18 alkanut syömään sikana öljyä. Savuttaa sinistä ja moottori käy epätasaisesti. Mitä on korkannut?

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • goldenm
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 544

    #2
    Savuttaako se koko ajan vai esim. vain kylmänä? Vedet ja öljyt sekaisin? Puristukset tallella?
    Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #3
      Savuttaa myös lämpimänä... puristukset eivät varmaan ole ihan ennallaan, kun vedot on tosi huonot.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • goldenm
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 544

        #4
        Puristusmittaus saattaisi kertoa jotain, mikäli litkut eivät ole sekaisin..
        Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1985
          • Tampere

          #5
          Millanen huohotinsysteemi tuossa autossa on ? Tuli tuo vaan mieleen, kun omassa kiesissä yksi tyyppivika on huohotinventtiilin "kumin" halkeaminen, joka aiheuttaa juuri tuollaisia kuvaamiasi oireita.

          Comment

          • BMWSaloon
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 281

            #6
            venavarren kumit?:think

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #7
              Originally posted by BMWSaloon View Post
              venavarren kumit?:think
              Tämä oli ainut, joka mulle tuli mieleen aluksi.

              Tero
              Last edited by teropa; 12-05-2008, 20:59.
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #8
                Tuossa toinen automies meinasi, jotta jos kiihdytyksessä savuttaa enempi, niin on männänrenkaat mennyt. Ja jos moottorijarrutuksessa (alipaine ventiileille), niin venavarren kumit paskana.

                Onko diag. oikea?

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • Lakeson
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 649
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Venttiilivarsien kumien kuluneisuus ei aiheuta moottorin käymistä epätasaisesti.
                  Jos se pukkaa sinistä kiihdytyksessä, niin todnäk männänrenkaat ottaneet itseensä. Männänrenkaiden kautta häviää puristuksia, joista myös moottorin huono käynti voi johtua.
                  Ei mopolla mahottomia..

                  Comment

                  • okko
                    BTCF Honorary Member
                    • Apr 2005
                    • 1763
                    • Honkajoki

                    #10
                    mittaa puristuspaineet, jos on heikkoa, niin kone vaihtoon. On kuitenkin edullisia kiuluja noi, niin ei kannata uhrata aikaa tuollaiseen.
                    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                    Comment

                    • leijo
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 54

                      #11
                      ihan ekana, kaada sinne moottoriin forten puhdistus aine ja käytä korotetullajoutokäynnilä (2000) 10 min ja sen jälkeen valuta öljy pois. valvoline max life vois ihan hyvä öljy tässä tapaukseessa. kun forte on moottorissa, moottoria ei saa ryntäyttää, ja ei sitten ajeta ollenkaan. pistäpäs kokemukset tänne jos tätä oot noudattanu.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎