olisiko kenelläkään neuvoja uuden nivelen paikalleen laittamiseen, ei millään saada paikoilleen. kukaan vaihtanut?ja onko mennyt helposti?vaiko??????
kiitoksia.... :roll:
Jos ulompaa meinaat niin ainakin mie tarvihin prässii ennen ku entinen lähti ja uus suostu menee paikalleen...muuten helpponakki... ei etes pultit ollu tiukassa :P
Ite en jaksanut vaivautua (vaikka tee-se-itse-miehen vikaa onkin) kun luin läpi täältä kaikki aiemmat taistelut, joten vein merkkihuoltoon...
Kyseessä juurikin tuo ulompi nivel... Vaihtoon kului aikaa vartti, ja hinta operaatiolle TÖINEEN PÄIVINEEN 45 EUROA!!
:arrow: Mun mielestä tuolla hintaa ei kannata käsiä liata ollenkaan. Auto huoltohalliin, polttelet kaks tupakkia ja ajat pois...
Ps. Näin siis ainakin Seinäjoen Autokaarella...
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Ite en jaksanut vaivautua (vaikka tee-se-itse-miehen vikaa onkin) kun luin läpi täältä kaikki aiemmat taistelut, joten vein merkkihuoltoon...
Kyseessä juurikin tuo ulompi nivel... Vaihtoon kului aikaa vartti, ja hinta operaatiolle TÖINEEN PÄIVINEEN 45 EUROA!!
:arrow: Mun mielestä tuolla hintaa ei kannata käsiä liata ollenkaan. Auto huoltohalliin, polttelet kaks tupakkia ja ajat pois...
Ps. Näin siis ainakin Seinäjoen Autokaarella...
Jälleen kehutaan loistavaa Tampereen Metro-Autoa: siellä vaihto maksoi 100e/puoli....!
Ite en jaksanut vaivautua (vaikka tee-se-itse-miehen vikaa onkin) kun luin läpi täältä kaikki aiemmat taistelut, joten vein merkkihuoltoon...
Kyseessä juurikin tuo ulompi nivel... Vaihtoon kului aikaa vartti, ja hinta operaatiolle TÖINEEN PÄIVINEEN 45 EUROA!!
:arrow: Mun mielestä tuolla hintaa ei kannata käsiä liata ollenkaan. Auto huoltohalliin, polttelet kaks tupakkia ja ajat pois...
Ps. Näin siis ainakin Seinäjoen Autokaarella...
Jälleen kehutaan loistavaa Tampereen Metro-Autoa: siellä vaihto maksoi 100e/puoli....!
Tähän hyvä kikka on seisoa itse vieressä operaation ajan ja katsoa minkä verran aikaa todellisuudessa hommaan menee. Kysellä siinä sit huoltomieheltä vaivihkaa et paljonkos teillä otetaan tunnista työtä ja tingata jo siltä huoltohäiskältä. Sillä se huoltomies ainaki tuola kirjotti lapun toimiston puolelle ja eri mies tiskillä laskutti... Ja vielä kun siinä jauhaa sen kans paskaa ja heittää läppää niin kummasti löytyy yhteisymmärrystä...
Ps. Sain muuten vielä vikamuistin luvun samaan rahaan... :lol:
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Ite en jaksanut vaivautua (vaikka tee-se-itse-miehen vikaa onkin) kun luin läpi täältä kaikki aiemmat taistelut, joten vein merkkihuoltoon...
Kyseessä juurikin tuo ulompi nivel... Vaihtoon kului aikaa vartti, ja hinta operaatiolle TÖINEEN PÄIVINEEN 45 EUROA!!
:arrow: Mun mielestä tuolla hintaa ei kannata käsiä liata ollenkaan. Auto huoltohalliin, polttelet kaks tupakkia ja ajat pois...
Ps. Näin siis ainakin Seinäjoen Autokaarella...
Jälleen kehutaan loistavaa Tampereen Metro-Autoa: siellä vaihto maksoi 100e/puoli....!
Tähän hyvä kikka on seisoa itse vieressä operaation ajan ja katsoa minkä verran aikaa todellisuudessa hommaan menee. Kysellä siinä sit huoltomieheltä vaivihkaa et paljonkos teillä otetaan tunnista työtä ja tingata jo siltä huoltohäiskältä. Sillä se huoltomies ainaki tuola kirjotti lapun toimiston puolelle ja eri mies tiskillä laskutti... Ja vielä kun siinä jauhaa sen kans paskaa ja heittää läppää niin kummasti löytyy yhteisymmärrystä...
Ps. Sain muuten vielä vikamuistin luvun samaan rahaan... :lol:
Merkkihuollossa suurin osa töistä on kiinteä hintaisia, kuten esim. alapallonivelen vaihto. Ihan sama meneekö siinä sitten 15min vai 1 tunti .
Mitä helvettiä? Mä käytin e36 alapallojen vaihdossa ihan merkkihuollossa, osat 2x25e + työt muutaman kympin. Tais siinä olla jotain muutakin samassa huollossa mutta toi oli kuitenkin ihan ilmanen juttu. Ei kannata käydä itte tuhertaan jos ei ole kunnon työkaluja.
mä oon vaihtanu noita muutamia viilapenkillä puristamalla. penkki vaan pöydästä irti, niin ei tarvi edes tukivartta irrottaa :lol:
Kerroppa vähän tarkemmin toi operaatio. Olis itellä perjantaina eessä kyseinen homma ja kaikki vinkit on tervetulleita. Paikallaan ajattelin vaihtaa. Pittää varmaan jonkinlainen apukappale tehä tohon paikalleen laittoon kun ei varmaan kestä tosta suoraan päältä prässätä?
Muistakaa sitten merkitä se entisen pallonivelen asento niin tulee myös uusi samaan asentoon niin ei tarvii säätää kulmia jos on kohdallaan ennen vaihtoa.....
Comment