Announcement

Collapse
No announcement yet.

etupallonivelen vaihto e36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmwpoweroulu
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 14
    • Oulu

    etupallonivelen vaihto e36

    olisiko kenelläkään neuvoja uuden nivelen paikalleen laittamiseen, ei millään saada paikoilleen. kukaan vaihtanut?ja onko mennyt helposti?vaiko??????
    kiitoksia.... :roll:
  • Janza182
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4986
    • 013

    #2
    Jos ulompaa meinaat niin ainakin mie tarvihin prässii ennen ku entinen lähti ja uus suostu menee paikalleen...muuten helpponakki... ei etes pultit ollu tiukassa :P

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Ite en jaksanut vaivautua (vaikka tee-se-itse-miehen vikaa onkin) kun luin läpi täältä kaikki aiemmat taistelut, joten vein merkkihuoltoon...

      Kyseessä juurikin tuo ulompi nivel... Vaihtoon kului aikaa vartti, ja hinta operaatiolle TÖINEEN PÄIVINEEN 45 EUROA!!
      :arrow: Mun mielestä tuolla hintaa ei kannata käsiä liata ollenkaan. Auto huoltohalliin, polttelet kaks tupakkia ja ajat pois...

      Ps. Näin siis ainakin Seinäjoen Autokaarella...
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • Bmwpoweroulu
        Newbiemmer
        • May 2004
        • 14
        • Oulu

        #4
        etupallonivelen vaihto e36

        joo, kiitoksia, täytyy kai viedä korjaamolle.

        Comment

        • permanent
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 299

          #5
          Metro Auto

          Originally posted by Gonzalez
          Ite en jaksanut vaivautua (vaikka tee-se-itse-miehen vikaa onkin) kun luin läpi täältä kaikki aiemmat taistelut, joten vein merkkihuoltoon...

          Kyseessä juurikin tuo ulompi nivel... Vaihtoon kului aikaa vartti, ja hinta operaatiolle TÖINEEN PÄIVINEEN 45 EUROA!!
          :arrow: Mun mielestä tuolla hintaa ei kannata käsiä liata ollenkaan. Auto huoltohalliin, polttelet kaks tupakkia ja ajat pois...

          Ps. Näin siis ainakin Seinäjoen Autokaarella...
          Jälleen kehutaan loistavaa Tampereen Metro-Autoa: siellä vaihto maksoi 100e/puoli....!

          Comment

          • Janza182
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4986
            • 013

            #6
            samahan tuo on ite vaihtaa ku on työkalut käytössä :wink: Vois sit vaikak sillä 45€ ostaa jotain kiwaa :P

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #7
              Re: Metro Auto

              Originally posted by permanent
              Originally posted by Gonzalez
              Ite en jaksanut vaivautua (vaikka tee-se-itse-miehen vikaa onkin) kun luin läpi täältä kaikki aiemmat taistelut, joten vein merkkihuoltoon...

              Kyseessä juurikin tuo ulompi nivel... Vaihtoon kului aikaa vartti, ja hinta operaatiolle TÖINEEN PÄIVINEEN 45 EUROA!!
              :arrow: Mun mielestä tuolla hintaa ei kannata käsiä liata ollenkaan. Auto huoltohalliin, polttelet kaks tupakkia ja ajat pois...

              Ps. Näin siis ainakin Seinäjoen Autokaarella...
              Jälleen kehutaan loistavaa Tampereen Metro-Autoa: siellä vaihto maksoi 100e/puoli....!
              Tähän hyvä kikka on seisoa itse vieressä operaation ajan ja katsoa minkä verran aikaa todellisuudessa hommaan menee. Kysellä siinä sit huoltomieheltä vaivihkaa et paljonkos teillä otetaan tunnista työtä ja tingata jo siltä huoltohäiskältä. Sillä se huoltomies ainaki tuola kirjotti lapun toimiston puolelle ja eri mies tiskillä laskutti... Ja vielä kun siinä jauhaa sen kans paskaa ja heittää läppää niin kummasti löytyy yhteisymmärrystä...

              Ps. Sain muuten vielä vikamuistin luvun samaan rahaan... :lol:
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • Tappu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 825
                • Tampere

                #8
                Re: Metro Auto

                Originally posted by Gonzalez
                Originally posted by permanent
                Originally posted by Gonzalez
                Ite en jaksanut vaivautua (vaikka tee-se-itse-miehen vikaa onkin) kun luin läpi täältä kaikki aiemmat taistelut, joten vein merkkihuoltoon...

                Kyseessä juurikin tuo ulompi nivel... Vaihtoon kului aikaa vartti, ja hinta operaatiolle TÖINEEN PÄIVINEEN 45 EUROA!!
                :arrow: Mun mielestä tuolla hintaa ei kannata käsiä liata ollenkaan. Auto huoltohalliin, polttelet kaks tupakkia ja ajat pois...

                Ps. Näin siis ainakin Seinäjoen Autokaarella...
                Jälleen kehutaan loistavaa Tampereen Metro-Autoa: siellä vaihto maksoi 100e/puoli....!
                Tähän hyvä kikka on seisoa itse vieressä operaation ajan ja katsoa minkä verran aikaa todellisuudessa hommaan menee. Kysellä siinä sit huoltomieheltä vaivihkaa et paljonkos teillä otetaan tunnista työtä ja tingata jo siltä huoltohäiskältä. Sillä se huoltomies ainaki tuola kirjotti lapun toimiston puolelle ja eri mies tiskillä laskutti... Ja vielä kun siinä jauhaa sen kans paskaa ja heittää läppää niin kummasti löytyy yhteisymmärrystä...

                Ps. Sain muuten vielä vikamuistin luvun samaan rahaan... :lol:
                Merkkihuollossa suurin osa töistä on kiinteä hintaisia, kuten esim. alapallonivelen vaihto. Ihan sama meneekö siinä sitten 15min vai 1 tunti .
                AMG

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1961
                  • Hki

                  #9
                  Osasilla 180€ töineen molempien puolien ulommat alapallonivelet...hatutttaa! osat 45*2+työt

                  Comment

                  • herja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1649

                    #10
                    Mitä helvettiä? Mä käytin e36 alapallojen vaihdossa ihan merkkihuollossa, osat 2x25e + työt muutaman kympin. Tais siinä olla jotain muutakin samassa huollossa mutta toi oli kuitenkin ihan ilmanen juttu. Ei kannata käydä itte tuhertaan jos ei ole kunnon työkaluja.
                    Retard Member

                    Comment

                    • Camo
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1662
                      • Lahti

                      #11
                      Itse säästin rahaa ja vaihdoin prässillä. 8) Tosin sitä mahdollisuutta ei varmaan kaikilla ole, ni suosittelen merkkihuoltoa...
                      Current:
                      Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                      DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                      Previous:
                      Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                      E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                      Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                      E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        mä oon vaihtanu noita muutamia viilapenkillä puristamalla. penkki vaan pöydästä irti, niin ei tarvi edes tukivartta irrottaa :lol:
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Jinja1l
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 36
                          • oulu

                          #13
                          Originally posted by bemu2000
                          mä oon vaihtanu noita muutamia viilapenkillä puristamalla. penkki vaan pöydästä irti, niin ei tarvi edes tukivartta irrottaa :lol:
                          Kerroppa vähän tarkemmin toi operaatio. Olis itellä perjantaina eessä kyseinen homma ja kaikki vinkit on tervetulleita. Paikallaan ajattelin vaihtaa. Pittää varmaan jonkinlainen apukappale tehä tohon paikalleen laittoon kun ei varmaan kestä tosta suoraan päältä prässätä?

                          Comment

                          • Sami
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 1332
                            • Kajaani

                            #14
                            Muistakaa sitten merkitä se entisen pallonivelen asento niin tulee myös uusi samaan asentoon niin ei tarvii säätää kulmia jos on kohdallaan ennen vaihtoa.....

                            Comment

                            • KLoO
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2004
                              • 165
                              • Keski-Suomi

                              #15
                              Ihan äskettäin vaihdoin itse molemmin puolin. Kaksi niveltä yhteensä n. 50€+puoli päivää taistelua ja kikkailua.

                              vanha irtos meisselin ja ison vasaran avulla ja uusi meni paikalleen:

                              pallo hetkeks pakkaseen ja toholla tulta tukivarren helaan ja kohta eikun mäiskimään :lol:

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎