Eli oma e36 325 vm92:sen tyhjäkäynti humppailee 500-1500rpm koko ajan. Mikä on se yleisin "vika" mikä tekee sen? Jos se on se ilmamäärämittari, niin sen voi testata pelkästään vaihtamalla uuteen? Tästä on varmaan jo kymmenkunta topicia tehty, mutta kysellään nyt vielä kerran.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 tyhjäkäynti
Collapse
X
-
Originally posted by kolariauto View PostEli oma e36 325 vm92:sen tyhjäkäynti humppailee 500-1500rpm koko ajan. Mikä on se yleisin "vika" mikä tekee sen? Jos se on se ilmamäärämittari, niin sen voi testata pelkästään vaihtamalla uuteen? Tästä on varmaan jo kymmenkunta topicia tehty, mutta kysellään nyt vielä kerran.
Comment
-
-
Imuvuoto tai ilmamäärämittari. Veikkaan jälkimmäistä, sen verran yleinen vika
kuitenkin E36:ssa.
Ja tosiaan mittarin voi testata, vaihtamalla uuteen.
Mutta halvempi vaihtoehto on, että otat vaan auton käydessä mittarista piuhan
irti ja jos käynti tasoittuu, niin mittarissa vika.
Auto siis alkaa tuon piuhan irrotuksen seurauksena käymään ns. "varaohjelmalla".
Tämän jälkeen, jos auto käy normaalisti:
Vika on ilmamäärämittarissa.
Ja jos edelleen tyhjäkäynti hummaa:
Kyseessä todennäköisesti imuvuoto, koska ilmamäärämittari on nyt "ohitettu"
ja auto käyttää "yleisiä" säätöarvoja. Eli jos nyt pääsee jostain ylimääräistä
ilmaa koneeseen auton tietämättä, niin kyllähän siinä alkaa käynti sekoilla.
Tarpeeksi epäselvästi selitetty...?
Mutta näin se kuitenkin on...Last edited by siksta; 12-06-2008, 06:46.F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
Comment
-
-
itellä oli 318iS:stä menny lamda jonka takia humppas ja joskus saatto jopa sammua, kannattaa mitata pakokaasupäästöt jos liian korkeet niin varmaan lamda rikki...Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
itselläni on ollut nyt lähiaikoina paljoki tuota vikaa ja yleensä on ollut imuvuoto. mutta olen joutunut myös vaihtamaan kamp.aks.asentoanturin ja kaasuläpän asento anturin. jälkimmäisen voi myös testata irrottamalla johto. jos hummaus loppuu nii varma vika siinä.
E36Ticompact -95 HELLROT-: orava : connection-
EX:E30///M3 replica Tic
EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi
Comment
-
-
Originally posted by siksta View PostImuvuoto tai ilmamäärämittari. Veikkaan jälkimmäistä, sen verran yleinen vika
kuitenkin E36:ssa.
Ja tosiaan mittarin voi testata, vaihtamalla uuteen.
Mutta halvempi vaihtoehto on, että otat vaan auton käydessä mittarista piuhan
irti ja jos käynti tasoittuu, niin mittarissa vika.
Auto siis alkaa tuon piuhan irrotuksen seurauksena käymään ns. "varaohjelmalla".
Comment
-
-
Originally posted by Aksuli89 View Postitellä oli 318iS:stä menny lamda jonka takia humppas ja joskus saatto jopa sammua, kannattaa mitata pakokaasupäästöt jos liian korkeet niin varmaan lamda rikki...E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
-
Originally posted by Aksuli89 View Postitellä oli 318iS:stä menny lamda jonka takia humppas ja joskus saatto jopa sammua, kannattaa mitata pakokaasupäästöt jos liian korkeet niin varmaan lamda rikki...325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82
Comment
-
Comment