Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 316-> 318 tekniikka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wannabetuner
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 53

    e36 316-> 318 tekniikka

    Joku M40 moottori tai jotain oli nyt paikoillaan, ja sen tilalle oon suunnitellut tuota 318 tekniikkaa.
    Elikkäs mites tuo nyt menee, onko viisaampi laittaa e30 korisen moottori vaiko e36?
    Meneekö molemmat tekniikat tuohon mun kysyiseen lootaan jatkoksi vai tarttenko uuden loodankin?
    Sähköt? mites niiden kans, ruiskuboksi?
    Moottorinkorvat onko eroja?
    Muistaakseni jossain e30 318 oli kettinkikone, sellainen vois olla pätevä.
    Oma 1.6 on niin heikossa hapessa että ei kannata korjata, bensa menee alakertaan mäntien ohi.
    Jotta jos joku osaa sanoa mitä ongelmia mulla tulee tuollaisessa operaatiossa niin kiitoksia vain
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by wannabetuner View Post
    Joku M40 moottori tai jotain oli nyt paikoillaan, ja sen tilalle oon suunnitellut tuota 318 tekniikkaa.
    Elikkäs mites tuo nyt menee, onko viisaampi laittaa e30 korisen moottori vaiko e36?
    Meneekö molemmat tekniikat tuohon mun kysyiseen lootaan jatkoksi vai tarttenko uuden loodankin?
    Sähköt? mites niiden kans, ruiskuboksi?
    Moottorinkorvat onko eroja?
    Muistaakseni jossain e30 318 oli kettinkikone, sellainen vois olla pätevä.
    Oma 1.6 on niin heikossa hapessa että ei kannata korjata, bensa menee alakertaan mäntien ohi.
    Jotta jos joku osaa sanoa mitä ongelmia mulla tulee tuollaisessa operaatiossa niin kiitoksia vain
    E36 moottori fiksumpi, e30 m40 kone eroaa hivenen e36 moottorista.

    Sähköt pitäis olla ihan plug and play.

    Isompi m40 käy suoraan laatikko ja muuallekkin, ilmamäärämittari kannattaa ottaa isosta koneesta.

    E30 318i "ketjukone" eli m10 on todella hankala asentaa autoosi, eikä sitä taida saada edes lailliseksi.

    E36 uudempi m43 moottori käy mekaanisesti autoosi, mutta sen sähköjen asennus on hankala.

    Eli laita suosiolla sinne e36 318i moottori, hihnavetoinen eli m40b18.
    Olli.

    Comment

    • wannabetuner
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 53

      #3
      Kiitoksia vain paljon

      E: Mitenkäs muuten, ruiskuboksi kannattaa laittaa ilmeisesti 1.8?
      Samat johdot menee ettei tartte niiden kanssa mitään tehdä?
      Last edited by wannabetuner; 24-06-2008, 05:31.

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #4
        Kannattanee ostaa täydellinen paketti jostain purkuautosta niin ei tule turhia ongelmia.
        318iS kone olisi myös pätevä vaihtoehto mutta menee paljon kalliimmaksi ja voi joutua alustan osiakin vaihtelemaan
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1195
          • Espoo

          #5
          Originally posted by wannabetuner View Post
          Joku M40 moottori tai jotain oli nyt paikoillaan, ja sen tilalle oon suunnitellut tuota 318 tekniikkaa.
          Jotta jos joku osaa sanoa mitä ongelmia mulla tulee tuollaisessa operaatiossa niin kiitoksia vain
          Pihalla on yksi E36 316i -91 projekti johon juuri nostin nokalle -92 318i:n koneen.
          Mekaanisesti kaikki käy paikoilleen suoraan nostamalla, kone oli täydellinen kaikkine apulaitteineen sillä mm. ruisku (imusarja yms.) on isompi 1.8 koneessa. Startti & laturi & jäähdytin & piuhat samat.

          Muutoskatsastus pitäisi olla läpihuutojuttu sillä jarrut ja jouset on samat, printtaa vain paperit joista katsastusmieskin voi todeta asian.

          Kone on vielä käynnistämättä ja nyt alkoi kalvaa epäilys että eihän näissä ekoissa vuosimalleissa vaan ole mitään varkaudenestoa joka estäisi tätä "vierasta" 1.8 moottorinohjausboksin toimintaa?

          Olipa harvinaisen helppoa vaihtaa kone kun autosta pystyy purkamaan koko keulaosan irti ja voi seisoskella konehuoneessa ruuvaamassa letkuja & piuhoja.
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎