Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 -93 tekniikan vaihto m50b25 -> s50b30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hynde
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 338
    • Rovaniemi

    E36 325 -93 tekniikan vaihto m50b25 -> s50b30

    Tälläkin foorumilla on ollut paljon puhetta eri tekniikan vaihdoista, mutta otsikon mukaisesta tekniikan vaihdosta en löytänyt tarpeeksi tietoa. Samoin netistä (ainakaan minun googletus taidoilla) tiedon löytäminen oli melko hankalaa. Sen takia tukeudunkin tämän foorumin profeettoihin, koska täältä löytyy varmaan joku, joka on kyseisen vaihdon suorittanut...

    Tarvitsisin tietoa siitä, että mitä täytyy tekniikkaan vaihtaa, että auto saadaan ensinnäkään liikkeelle, eli toimimaan?

    Eli mitä kaikkea tuollaisessa projektissa täytyy vaihtaa? Johtosarjat, ECU, laatikko, kardaani, perä jne jne???
    Miten vaikuttaa eri vuosimallit valittaessa tekniikan luovuttajaa?

    Kysymys ei ole siitä, että mitä täytyy vaihtaa, jotta auto saataisiin leimattua eikä siitä, että onko tuollainen vaihto järkevää vai ei. Näitä kysymyksiä on pohdittu tällä foorumilla ihan tarpeeksi.

    Mikäli joku osaa ohjata tiedon lähteille, niin olisin kovin kiitollinen

    - Henkka -
    Kaikki liha tottelee kuria...
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4646
    • Tuusula

    #2
    Kannattaa vilkaista www.realoem.com , siellä saat katsottua osanumerot = eriäväisyydet noiden väliltä.

    Periaatteessahan tuo on aikalailla plug'n'play, kunhan vaan on kaikki tarvittava (kone kaikkine apulaitteineen, laatikko kaikkine hiluineen, kardaani). _Luulisin_ kardaanin takalaipan olevan sama 325 vs M3, itse perähän on erilainen joten se ei käy ristiin, eli kannattaa jostain lukkoperä hommata.
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Mörökölli
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 1735
      • Turku

      #3
      Originally posted by Jonsku View Post
      itse perähän on erilainen joten se ei käy ristiin, eli kannattaa jostain lukkoperä hommata.
      Ei ole erilainen, molemmissa typ188 perä. Käy suoraan. 3,2 M3 isompi perä joka ei käy suorilta.
      www.nenifab.com

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4646
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by Mörökölli View Post
        Ei ole erilainen, molemmissa typ188 perä. Käy suoraan. 3,2 M3 isompi perä joka ei käy suorilta.
        No perkule, taas oppi uutta. Mutta eikös vetarit ainakin ole eri, vai käykö M3 vetarit 325 napoihin / 325 vetarit M3 perän laippoihin?

        Jotain isoa eroavaisuuttahan noissa on pakko olla, muutenhan kaikilla E36 rakentajilla olisi M3 lukkoperse..?
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Mörökölli
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 1735
          • Turku

          #5
          Samat laipat, täällä on 325:ssa 3.0 M3 lukkoperä, murikka kokonaisuudessaan. Välitys sama. Realoem ilmoittaa vaan M3:ssa lukkoyksikön pulttien halkaisijaksi 14mm kun taasen 325:ssa 12mm. Tuo nyt tuskin on huonontava asia. Samoin lukkoyksiköt on hieman silmämääräisesti eri näköiset. Ainakin mulla oli.
          www.nenifab.com

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4646
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Mörökölli View Post
            Samat laipat, täällä on 325:ssa 3.0 M3 lukkoperä, murikka kokonaisuudessaan. Välitys sama. Realoem ilmoittaa vaan M3:ssa lukkoyksikön pulttien halkaisijaksi 14mm kun taasen 325:ssa 12mm. Tuo nyt tuskin on huonontava asia. Samoin lukkoyksiköt on hieman silmämääräisesti eri näköiset. Ainakin mulla oli.
            I stand corrected
            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Hynde
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 338
              • Rovaniemi

              #7
              Kiitos vastanneille!!! Täältä löytyy aina joku, jolla on asiantuntevaa tietoa...

              Yhdestä asiasta en ole ihan varma, eli tuleeko ajoneston kanssa ongelmia tuollaisessa vaihdossa?
              Kaikki liha tottelee kuria...

              Comment

              • Soiled
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3216
                • Mystinen Kuopio

                #8
                Nostetaan topikkia ja tuosta lukkoperän vaihdosta kyselisin, että vaikuttaako mitenkä vm.96 328:ssa olevaan luistonestoon? Vai voiko tuon 3,0l ämmän perän heittää suoraan kiinni ja luistonesto toimii napista silti normaalisti?
                Mystinen.Fi @ FB
                IG @tarmohanninen
                http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎