Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 36 M3, tyyppivikoja/muuta nippatietoa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peter
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 316
    • xy

    E 36 M3, tyyppivikoja/muuta nippatietoa?

    Tuollainen kiinnostaisi hankkia. Kyseessä siis se 3 litrainen, koodiltaan sitten ilmeisesti s50 B52. minkälaista tyyppivikaa on ollut, vanosongelmia, Laatikossa tai voimansiirrossa muuten heikkoa lenkkiä? Minkähänlaisilla kilometreillä tuollaisen uskaltaisi hankkia?

    Kaikki tieto on tervetullutta, asialliset vastaukset huomioidaan
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3839
    • Nokia

    #2
    S50B30 on tuo 3.0 moottori. 3.2 on S50B32.

    Haulla löytyy jotain juttua, mutta tiivistelmänä voisi sanoa että 3.2 on parempi kuin 3.0.
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 53*BMW

    Comment

    • M_Power
      Moderator
      • Jul 2003
      • 2761
      • Espoo, HML

      #3
      Ei valitetavasti jaksa kirjoittaa samoja juttuja aina uudelleen, joten koitappa Search toimintoa.
      Pitäisi löytyä varsin kattavasti tietoa eri asioista ainakin tekniikka ja yleistä osiosta.
      BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
      BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

      Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
      Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
      Team vier Zylinder!

      Comment

      • peter
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 316
        • xy

        #4
        kovasti yritin etsiä, mutta kuran seasta ei meinaa mitään löytää. Ehkä annamme asian sitten olla :roll:

        Comment

        • Northstar
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 745
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by Tomi T
          S50B30 on tuo 3.0 moottori. 3.2 on S50B32.

          Haulla löytyy jotain juttua, mutta tiivistelmänä voisi sanoa että 3.2 on parempi kuin 3.0.
          Sen verran tähän täytyy sanoa, että milläköhän perusteella? 3,2 on tehokkaampi mutta 3,0 on kyllä 'varmempi'... Elikkä millä perusteella parempi on 3,2?

          Alkuperäiseen postaukseen:
          Searchia kannattaa tosiaan käyttää... 8)
          sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

          Comment

          • Karhu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 474
            • Kirkkonummi

            #6
            Originally posted by Northstar
            Originally posted by Tomi T
            S50B30 on tuo 3.0 moottori. 3.2 on S50B32.

            Haulla löytyy jotain juttua, mutta tiivistelmänä voisi sanoa että 3.2 on parempi kuin 3.0.
            Sen verran tähän täytyy sanoa, että milläköhän perusteella? 3,2 on tehokkaampi mutta 3,0 on kyllä 'varmempi'... Elikkä millä perusteella parempi on 3,2?

            Alkuperäiseen postaukseen:
            Searchia kannattaa tosiaan käyttää... 8)
            Eikös noissa 3,2l ollut varsinkin alkuvuosien malleissa aika paljon laakerivikoja sun muita mukavia? Suht. moni noista koneista on vaihdettu.
            Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

            Comment

            • Hasardi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1860
              • Der Hauptstad

              #7
              Re: E 36 M3, tyyppivikoja/muuta nippatietoa?

              Originally posted by peter
              Tuollainen kiinnostaisi hankkia. Kyseessä siis se 3 litrainen, koodiltaan sitten ilmeisesti s50 B52. minkälaista tyyppivikaa on ollut, vanosongelmia, Laatikossa tai voimansiirrossa muuten heikkoa lenkkiä? Minkähänlaisilla kilometreillä tuollaisen uskaltaisi hankkia?

              Kaikki tieto on tervetullutta, asialliset vastaukset huomioidaan
              Puslat on yksi yleinen vaihtokohde.
              Kytkin on toinen.
              Stadtluft macht frei.

              Comment

              • Jaksu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 753
                • Kempele

                #8
                Re: E 36 M3, tyyppivikoja/muuta nippatietoa?

                Originally posted by Hasardi
                Originally posted by peter
                Tuollainen kiinnostaisi hankkia. Kyseessä siis se 3 litrainen, koodiltaan sitten ilmeisesti s50 B52. minkälaista tyyppivikaa on ollut, vanosongelmia, Laatikossa tai voimansiirrossa muuten heikkoa lenkkiä? Minkähänlaisilla kilometreillä tuollaisen uskaltaisi hankkia?

                Kaikki tieto on tervetullutta, asialliset vastaukset huomioidaan
                Puslat on yksi yleinen vaihtokohde.
                Kytkin on toinen.
                Taitaa olla nuo puslat ainakin E36:ssa varsinainen vitsaus. Joka kulmalla kolisee :(
                xdrive

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #9
                  puslat

                  ihan asian vierestä, mutta kuitenkin.

                  nyt kuitenkin puhutaan jo hivenen yleistäen n.10 vuotta vanhoista autoista, olisi ihme jos sen ikäisissä ei puslat jo olisi loppu!!
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • M_Power
                    Moderator
                    • Jul 2003
                    • 2761
                    • Espoo, HML

                    #10
                    Originally posted by peter
                    kovasti yritin etsiä, mutta kuran seasta ei meinaa mitään löytää. Ehkä annamme asian sitten olla :roll:
                    Kyllähän täältä apua aina löytyy muille harrastajille, esim. nämä löysin searchilla _nopeasti_.




                    Vielä pitäisi olla tekniikka puolella yksi varsin kattava vertailu E36 M3, mutta en ehtinyt nyt etsiä.
                    BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                    BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                    Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                    Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                    Team vier Zylinder!

                    Comment

                    • Northstar
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 745
                      • Järvenpää

                      #11
                      Joo, itsekin laskisin enempi tosiaan iän piikkiin kuin ns. tyyppivikojen monet asiat mutta vaihdettuja asioita omassa: iskarit+jouset (liian matala Saksa tuningina, oli ihan perseestä ajaa, hieno kylläkin), kytkin, takarenkaat ja siinähän ne sitten olikin. Nyt syksyllä tulee täyteen 2 vuotta... Pata tosiaan tuo 3-liter sen aikaisten selvitysten mukaan, sanottiin että huomattavasti kestävämpi kuin 3,2. Nyt mitä olen kuullut niin paikkansahan se pitää, vaikka suurimpaan osaan 3,2 on vaihdettukin jo tähän ikään ne Sachsin korvausnokat jonka jälkeen Vanos toimii mikä niiden se suurin perisynti oli.
                      Mutta niin, oikeassa ajossakin se 3,2 tehon kyllä huomaa kyllä se tuplavanos aika paljon tekee, enempi kuin paperilla oleva kiihtyvyysero antaisi olettaa. Ylärekisterissä niillä ei kyllä pahemmin eroa ole mutta suurimmaksi osaksi ajo yleensä on ns. tavallista ajoa -> tuplavanos = huomattavasti tehokkaampi. Silti 3-liter jo tyhjäkäynniltä vääntää enempi kuin 320i huipussaan, että siitä voi myös miettiä jotain sen riittävyydestä.
                      Elikkä niin rahalla saa ja niin edespäin... Kannattaa miettiä monelta kantilta.
                      sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

                      Comment

                      • jeps
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1986
                        • Espoo

                        #12
                        takarenkaat ei tuppaa kestää kauan :(
                        Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                        Comment

                        • O-K
                          Bimmer Rookie
                          • May 2004
                          • 77
                          • Espoo

                          #13
                          Liittyisköhän kytkin ja takarenkaat yhteen samaan mukavaan harrastukseen. Taitaa olla tyyppivika kaikissa motorsporteissa
                          MB C32 AMG

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎