Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m50 hyytyy ja tökkii!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bandit
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 489
    • oulu

    e36 m50 hyytyy ja tökkii!!

    eli tämmöinen vika ois kyseessä kun kierrokset nousevat reilun 3000rpm päälle nii alkaa tökkiin ja puurottaan tosi tympeesti! vikakoodit luettu ja niistä ei löytynyt mitään..myöskin puolat käyty läpi...voisko kyseessä olla mahdollisesti loppuuntullut bensapumppu?? auto siis 325i m50 vm 1993 ja vanos

    nämä siis jo läpi käyty

    viat luettu ei vikoja
    puolat käyty läpi
    ei imuvuotoja mm haitari putki uusittu
    bensansuodatin uusittu
    NHF- Nerd Home Function
  • Psyko
    Newbiemmer
    • Jul 2008
    • 16

    #2
    Originally posted by bandit View Post
    eli tämmöinen vika ois kyseessä kun kierrokset nousevat reilun 3000rpm päälle nii alkaa tökkiin ja puurottaan tosi tympeesti! vikakoodit luettu ja niistä ei löytynyt mitään..myöskin puolat käyty läpi...voisko kyseessä olla mahdollisesti loppuuntullut bensapumppu?? auto siis 325i m50 vm 1993 ja vanos

    nämä siis jo läpi käyty

    viat luettu ei vikoja
    puolat käyty läpi
    ei imuvuotoja mm haitari putki uusittu
    bensansuodatin uusittu
    Ratkaisua pulmaasi ei löydy minultakaan mutta oma e39 520i teki tänään(kin) pitkälle samoja juttuja. Röpöttää kuin bensaa ei saisi ja kierroksia maksimissaan 2300-2400 vitosella ja pintakaasulla. Jos kierrokset menee 2500 nytkytys ja tukehtuminen on tosiasia.
    Tuota samaa paskaa nytkytettiin aamupäivällä 70km, mutta yllätys yllätys kun kotiinpäin lähdimme niin jenkaa kierti ja 140-160 pidin matkavauhtina pelkästään vitutuksen vuoksi.

    Vikoja ei ole luettu, eikä puolia uusittu, mutta aloitin halvimmasta päästä viikko sitten ja bensasuodatin uusittiin.

    Apuja nyt perkele, ettei kirves lipsahda keskelle konepeltiä

    Comment

    • Kouris
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 701

      #3
      Originally posted by Psyko View Post
      Ratkaisua pulmaasi ei löydy minultakaan mutta oma e39 520i teki tänään(kin) pitkälle samoja juttuja. Röpöttää kuin bensaa ei saisi ja kierroksia maksimissaan 2300-2400 vitosella ja pintakaasulla. Jos kierrokset menee 2500 nytkytys ja tukehtuminen on tosiasia.
      Tuota samaa paskaa nytkytettiin aamupäivällä 70km, mutta yllätys yllätys kun kotiinpäin lähdimme niin jenkaa kierti ja 140-160 pidin matkavauhtina pelkästään vitutuksen vuoksi.

      Vikoja ei ole luettu, eikä puolia uusittu, mutta aloitin halvimmasta päästä viikko sitten ja bensasuodatin uusittiin.

      Apuja nyt perkele, ettei kirves lipsahda keskelle konepeltiä
      Kannattaa nyt ne vikakoodit lukea ennen mitään muita toimenpiteitä.

      Comment

      • beemers
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 5136
        • Oulunsalo/Oulu

        #4
        itsellä ollut samaa vikaa ja olen vaihtanut kaikki anturit lambda ja nokka.aks.asentotunnista lukuun ottamatta. Ja eilen sain kuullakkin vähä kokeneemmalta että lambda kannattaa vaihtaa kun noin tekee. kokeilen itse ensi viikolla ku on ylimääräinen lambda hyllyssä.

        E36Ticompact -95 HELLROT
        -: orava : connection-

        EX:E30///M3 replica Tic
        EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

        Comment

        • okko
          BTCF Honorary Member
          • Apr 2005
          • 1763
          • Honkajoki

          #5
          paineanturi vois olla yks jos tässä konemallissa sellainen on
          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

          Comment

          • hekemon
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 96

            #6
            Onko jollakin tietoa onko m50:sessä paineanturia ja mistä sen mahtaa löytää jos on? Itse en ole tuollaisesta kuullut.:think
            I hope u touch this car only whit your eyes.

            Comment

            • Cojootti
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 155

              #7
              Tulpanhatut ja puolanjohdot kannattaa tsekata.

              Comment

              • Psyko
                Newbiemmer
                • Jul 2008
                • 16

                #8
                Tuossa pari viestiä aikaisemmin mainitsin hyytymisestä, mutta tänään auto sammui viidesti 20km/h vauhdissa ja jonkin verran piti (kuulemma) sahata ennenkuin starttasi, mutta sen jälkeen toiminut normaalisti ja minkäänlaista röpötystä/pöpötystä/hyytymistä/ryytymistä ole ollut. Veikkaan, että huomenna hörpöttää taas ja pintakaasulla kikkaillaan kauppaan

                Tiedän, että vikakoodit kannatta jossain luetuttaa ja sen teetänkin, mutta jonot ovat joka paikkaan suhteellisen älyttömät ja ajattelin, että jos joku tietäisi/veikkaisi sen olevan melkoisella varmuudella joku anustapintunnistin ja mitä niitä kaikkia olikaan niin ilmoittaisi heti niin vaikka ruuvaisi uutta osaa itse.

                Comment

                • scheisse
                  BTCF Honorary Member
                  • Apr 2007
                  • 2798
                  • Kauhajoki

                  #9
                  Nostetaas tätäkin taas, Eli omassa -93 325 ihan samoja oireita ja vikakoodit luettu sekä käynnissä ollessa otettu katsottu että ilmamaarämittari sekä lambda yms, toimii (lambda tosin takkuili ensin alkuun vähän mutta rupesi sitten antamaan tietojaan normaalisti:think).
                  Ajossa kun kierrokset nousee n3000 tietämille niin kiihtyminen jatkuu mutta huomattavasti huonommin kuin kuuluisi (ikään kuin menisi laihalle, ja luultavasti meneekin) ja sitten toisena päivänä taas menohaluja kyllä riittää.

                  Pieni pohjustus:
                  Saksassa kun baanalla ajelin niin ihmettelin kun ei tahtonut kulkea ja pysähdyin tankille niin takana oli diffuusori sulanut putken ympäriltä??
                  eli oli ollut aikast lämmin, aikani ihmeteltyäni ajattelin jatkaa matkaa kun en mitään vikoja tms löytänyt ja sitten olikin ihan toinen ääni kellossa sitten kulki kuten pitikin, eli viittais mielestäni laihaan seokseen kun kuumentaa tuolla tavoin..

                  Tulpat kun vaihdoin niin ihan vaalean harmaat olivat joten laihalla on menty välillä,
                  no auto on nyt seisonnassa talven joten aikaa selvitellä mutta jos jollain jotakin ideoita mistä aloitetaan niin kiitollinen olisin.

                  Bensapumppu?, bensansuodatin?...

                  -Henkka
                  Last edited by scheisse; 21-10-2008, 19:29. Reason: lisäys
                  - f30 330e M-Sport , -16
                  - e36 3.2 M3 cabrio individual

                  Comment

                  • K.S.
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 649
                    • Espoo

                    #10
                    ei ole paineanturia.

                    Lamban johto irti seuraavankerran kun temppuilee, jos auttaa niin uusi boschin lamba tilalle.

                    Comment

                    • Airdram
                      Newbiemmer
                      • Sep 2008
                      • 16
                      • Kouvola Äreä

                      #11
                      Originally posted by bandit View Post
                      eli tämmöinen vika ois kyseessä kun kierrokset nousevat reilun 3000rpm päälle nii alkaa tökkiin ja puurottaan tosi tympeesti! vikakoodit luettu ja niistä ei löytynyt mitään..myöskin puolat käyty läpi...voisko kyseessä olla mahdollisesti loppuuntullut bensapumppu?? auto siis 325i m50 vm 1993 ja vanos

                      nämä siis jo läpi käyty

                      viat luettu ei vikoja
                      puolat käyty läpi
                      ei imuvuotoja mm haitari putki uusittu
                      bensansuodatin uusittu
                      Pelaako se kunnolla niinsanotusti "Lusikka lattiassa"? vai röpeltääkö aina kun kiekat ylittää tuon 3000?.. Jos pelaa urku nurin niin koita Ilmamassamittarin Liitin irtonaisena, Voiskohan tuo (vanos) nokan ajoitus jäädä myöhäiselle jostain syystä?

                      Edit: Ps, tukkeutunut vapaavirtaus-suodin särkee IMM:n
                      Last edited by Airdram; 21-10-2008, 21:58.
                      Oh! So this is the physics department?, well that explains all the gravity..

                      -91 325 E36 sedan
                      ex:ät
                      Escort mk2 1600 ohc
                      riisikippoja

                      Comment

                      • joopajoo
                        Newbiemmer
                        • Feb 2008
                        • 19

                        #12
                        vikaako

                        Originally posted by scheisse View Post
                        Nostetaas tätäkin taas, Eli omassa -93 325 ihan samoja oireita ja vikakoodit luettu sekä käynnissä ollessa otettu katsottu että ilmamaarämittari sekä lambda yms, toimii (lambda tosin takkuili ensin alkuun vähän mutta rupesi sitten antamaan tietojaan normaalisti:think).
                        Ajossa kun kierrokset nousee n3000 tietämille niin kiihtyminen jatkuu mutta huomattavasti huonommin kuin kuuluisi (ikään kuin menisi laihalle, ja luultavasti meneekin) ja sitten toisena päivänä taas menohaluja kyllä riittää.

                        Pieni pohjustus:
                        Saksassa kun baanalla ajelin niin ihmettelin kun ei tahtonut kulkea ja pysähdyin tankille niin takana oli diffuusori sulanut putken ympäriltä??
                        eli oli ollut aikast lämmin, aikani ihmeteltyäni ajattelin jatkaa matkaa kun en mitään vikoja tms löytänyt ja sitten olikin ihan toinen ääni kellossa sitten kulki kuten pitikin, eli viittais mielestäni laihaan seokseen kun kuumentaa tuolla tavoin..

                        Tulpat kun vaihdoin niin ihan vaalean harmaat olivat joten laihalla on menty välillä,
                        no auto on nyt seisonnassa talven joten aikaa selvitellä mutta jos jollain jotakin ideoita mistä aloitetaan niin kiitollinen olisin.

                        Bensapumppu?, bensansuodatin?...

                        -Henkka
                        itselläni joitain samoja oireita oli. vaihdoin suuttimet ehjiin kun oli muutama päässyt hieman tukkeeseen.Ei antanut vikakoodeja,mutta boschin testerillä koitettiin ja pari suutinta naksui vähän vaimeammin.Suuttimien vaihdon jälkeen kulutuskin tippui parilla litralla ennen 10.8l nyt n.8.5l/100km.

                        Comment

                        • bmwee
                          Bimmer Rookie
                          • May 2003
                          • 188
                          • 70820 Kuopio

                          #13
                          "Röpöttää kuin bensaa ei saisi ja kierroksia maksimissaan 2300-2400 vitosella ja pintakaasulla n.70km/h. Jos kierrokset menee 2500 nytkytys ja tukehtuminen on tosiasia."

                          Eli minulla teki joululomilla keskellä lomamatkaa saman tempauksen kuin psyko kuvaili! Pikkasen säikäytti, että näinkö jäädään pakkasessa tien varteen, kun matkaa takana 250 kilsaa ja edessä vielä 400 kilsaa jäljellä!?! Ensin teki kunnon rykimiset jahetken päästä ajo jatkui normaalisti. Noh, tankkasin tankin täyteen varmuuden vuoksi vaikka vielä oli n.15 litraa jäljellä. Matka jatkui n. 10 km kun tuli noi yllämainitut temput peliin. Sammui kuin seinään. Sain sahattua käyntiin kunnes taas jatkettiin matkaa 30 kilometriä ja n. 70km/h. Sammutin auton shellin pihaan ja kävin kysyy lähellä sijaitsevia korjaamoita.

                          No mutta, auton oltua 5 minuuttia sammuksissa se käynnistyi ja toimi normaalisti! Jatkoin kuitenkin korjaamoille joita löytyi kylältä 5-6 kpl ja joissa kaikissa tuntui olevan helvetin kova kiire. Varaosaliike suositteli ajamaan bmw-testeriin 30 kilsan päähän!? No sitä päätettiin ottaa riski ja kokeilla et päästäänkö perille. Päätin kuitenkin matkalla kohteeseen "tankata" masinolia litran tankiiin jos vaikka siitä ois apua. Perillä sanottiin, että ei meiltä löydy bemun testeriä!!! JEE!! Meni hiukka hermot ja ajattelin, että otetaas kunnon riski ja lähetään ajelee perille n.350km.

                          Riski kannatti ja perille päästiin...tosin en pysähdytty kertaakaan(kun kerran toimii) ja perse/selkä aivan jumissa. Tästä rohkaistuneena päätin ajaa vielä kotiin tekemättä mitään korjauksia. Matkaa kertyi 700km ja se sekin onnistui ilman ongelmia. ELI, masinolilla ainakin vika korjautui hetkeksi, mutta tuskin lopullisesti ja tämän vuoksi utelisin esim. Psykolta, että löytyikö sinulta mitä vikaa vai onko se kirves saanut uudeksi kodikseen sen 520i:sen konepellin keskikohdan?

                          P.s Lorautin vahingossa litran ei KAT-autoille tarkoitettua masinolia. Tämän tajusin kun ostin uutta pulloa joka oli puolet pienempi ja annostus samoin puolet :S
                          Ahdin määrää tahdin ja Minä suunnan!

                          Ajossa:
                          GT 335i xDrive M-Sport -14
                          Z3 2,8i Coupe -99
                          318i Cabriolet -91
                          325itic taxi -89

                          Comment

                          • ojmichael
                            Bimmer Rookie
                            • May 2007
                            • 116
                            • Tampere

                            #14
                            Oma kärry vm-93 325i ja samanlainen ongelma. Tehot hukassa ja välillä sammuu ilman mitään varoituksia. Saattaa lähteä käyntiin ekalla, tokalla tai kahdennellatoista kertaa. Tähän mennessä on vaihdettu bensapumppu ja rele, lambda, suodattimet, tulpat.. olikohan muita vielä :think Ja luulin että vika noilla korjaantuikin kunnes eilen taas matkan teko töppäs, ja jälleen sahaamista.

                            Ilmamassamittari on tuosta ilmeisesti menossa/tiensä päässä jo, mikä tod.näk. aiheuttaa tehottomuuden, mutta voiko auto sammuilla satunnaisesti jos auto käy varaohjelmalla? Tarkoitus tämän viikon sisällä tilata Saksanmaalta uusi niin sittenhän sen näkee. On vaan perkeleen ärsyttävä ongelma kun satunnaisesti ilmestyy

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎