Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i Nakuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jari2803
    Newbiemmer
    • Apr 2008
    • 16

    e36 325i Nakuttaa

    elikkäs mulla on tollanen e36 325i (vanos) cabrio ja se alko nakuttaa todella voimakkaasti ja se tulee selvästi venttiilikopan alta, minkähän hintaista remonttia voi odottaa????? ja sit vielä sellanen et kuskin puolen sivuikkuna lopetti toimimisen, eli ei enää toimi katkaisijasta mutta ikkunaa voi liikutella käsin ylös ja alas???? mikähän siinäki vois olla ja kustannus arvio??
    e36 325i Cabriolet
  • Tuiske
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1441
    • Lempäälä

    #2
    Kannattaa ensin tarkistaa että tulpat on kiinni. Tuppa näissä joskus löystymään ja kuulostaa kyllä yllättävän paljon joltain mekaaniselta kalkatukselta.
    Corvette C4 LT4 TURBO
    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

    Comment

    • quisma
      BTCF Member
      • May 2005
      • 384
      • Toijala

      #3
      Originally posted by Tuiske View Post
      Kannattaa ensin tarkistaa että tulpat on kiinni. Tuppa näissä joskus löystymään ja kuulostaa kyllä yllättävän paljon joltain mekaaniselta kalkatukselta.
      Samalla kannattaa tarkastaa, onko tulpanrei'issä öljyä -> puola saattaa alottaa napsutuksen. Mitkä öljyt koneessa on ja paljonko niillä on ajettu?
      e46 325ci cabrio m-sport2

      Ex: e46 320da touring -04
      e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
      e39 528ia -96
      e34 525i -92
      e30 320i touring -88
      e36 328i coupe -97
      e36 325i -91

      Comment

      • jari2803
        Newbiemmer
        • Apr 2008
        • 16

        #4
        Originally posted by quisma View Post
        Samalla kannattaa tarkastaa, onko tulpanrei'issä öljyä -> puola saattaa alottaa napsutuksen. Mitkä öljyt koneessa on ja paljonko niillä on ajettu?

        Tänään tarkistin onko tulpat kiinni (olivat kiinni).
        Tein forte motor flush käsittelyn ja vaihdoin öljyt (mobil1 super 5w-40) ja suodattimen. nakutus loppui vähäksi aikaa mutta noin 50km jälkeen kuului vähän aikaa ja loppui kun käytti kierroksia yli 3000rpm? missä vika????
        e36 325i Cabriolet

        Comment

        • quisma
          BTCF Member
          • May 2005
          • 384
          • Toijala

          #5
          Vaikuttais siltä, että joku/jotkut hydraulinostajista on ottanut itteensä. Ehkä jossain vaiheessa koneessa on ollut huonot tai ihan väärät öljyt, tai sitten on päässyt vaan karstapaskaa nostajalle asti. :think
          e46 325ci cabrio m-sport2

          Ex: e46 320da touring -04
          e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
          e39 528ia -96
          e34 525i -92
          e30 320i touring -88
          e36 328i coupe -97
          e36 325i -91

          Comment

          • jari2803
            Newbiemmer
            • Apr 2008
            • 16

            #6
            Originally posted by quisma View Post
            Vaikuttais siltä, että joku/jotkut hydraulinostajista on ottanut itteensä. Ehkä jossain vaiheessa koneessa on ollut huonot tai ihan väärät öljyt, tai sitten on päässyt vaan karstapaskaa nostajalle asti. :think

            mistähän löytäis edullisesti nostajat tohon ku oon yrittäny nettii selailla nii ei oikein mistään tahdo löytää ja mikä tulee olemaan hinta?
            e36 325i Cabriolet

            Comment

            • Radon
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 463
              • Suomi-Finland

              #7
              Originally posted by jari2803 View Post
              mistähän löytäis edullisesti nostajat tohon ku oon yrittäny nettii selailla nii ei oikein mistään tahdo löytää ja mikä tulee olemaan hinta?
              Jos kokemusta ebaystä niin sieltä voi yrittää etsiä siellä hintaluokka halvimmissa 10€ tuntumisssa jos sattuu oikeaa mallia löytymään, motonetissä reilu 20€ kappale. 24 kappaletta taitaa tohon koneeseen mennä. Vaihtotyön hinnasta ei kyllä hajua jollei itse osaa tehdä.

              Comment

              • Radon
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 463
                • Suomi-Finland

                #8
                Originally posted by jari2803 View Post
                Tänään tarkistin onko tulpat kiinni (olivat kiinni).
                Tein forte motor flush käsittelyn ja vaihdoin öljyt (mobil1 super 5w-40) ja suodattimen. nakutus loppui vähäksi aikaa mutta noin 50km jälkeen kuului vähän aikaa ja loppui kun käytti kierroksia yli 3000rpm? missä vika????
                Tämä kyllä voi myös viitata alhaisiin öljynpaineisiin, kannattaa ainakin tarkastaa.

                Comment

                • kaani
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 123
                  • 08

                  #9
                  Itsellä huomasin nakutusta tulppien vaihdon jälkeen. No eikun uudet pois ja kaksi niistä oli siinä kunnossa että valkoinen osa pyöri paikallaan..?!
                  Hain uuden satsin ja ei tietoakaan nakutuksesta sen jälkeen..!

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #10
                    Ettei siellä vain se Vanos nakuttelisi? Nehän tuppaa aina vanhemmissa nakuttamaan ja sillä prikka patentilla saanee hiljaisemmaksi..

                    Mitä ikkunaan tulee, niin suriseeko moottori ollenkaan? Jos surisee ja ikkuna ei liiku, on sieltä moottorin sisältä sellaiset muoviset napukat rikki, ne voi korjata jos haluaa tai sitten hommaa vain vaihtomoottorin. Toinen on että moottorista on akseli sökö ja luistaa siinä se lasi.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Silvio
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 293
                      • *

                      #11
                      Vanoksen koputtelu on kyllä aika tunnistettavaa mitä ite oon kuullu, kuulostaa ihan dieselkoneelta. Ja se ronklotus tuli ainakin meikäläisen pommissa selkeästi siitä venakopan vanos-mokkulan kohdalta. TUOLTA voi käydä kuuntelemassa miltä jumittava vanos voi kuulostaa.

                      Jos et vielä ole kokeillut, ota ne venttiilikopan suojamuovit pois ja kokeile paikantaa mistä kohdin naputtelu kuuluu. Eli oikealta/vasemmalta, edestä/takaa jne. Onnistuu näppärästi esim. kumi-/muoviletku korvaan ja toinen pää konetta vasten.
                      ...

                      Comment

                      • jari2803
                        Newbiemmer
                        • Apr 2008
                        • 16

                        #12
                        Originally posted by Radon View Post
                        Tämä kyllä voi myös viitata alhaisiin öljynpaineisiin, kannattaa ainakin tarkastaa.

                        mites voi tarkastaa helpoiten ne öljynpaineet ku ei oo ikinä tarvinnu vielä tarkistaa..?? vai pitääkö käyttää jossain liikkeessä.. (ja se ääni ei tule vanoksesta vaan venttiili kopan etu/keski osasta) :think
                        e36 325i Cabriolet

                        Comment

                        • juhajan
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 88

                          #13
                          vanos siellä ääntelee...

                          Comment

                          • Neutrone
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 1320
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by jari2803 View Post
                            mites voi tarkastaa helpoiten ne öljynpaineet ku ei oo ikinä tarvinnu vielä tarkistaa..?? vai pitääkö käyttää jossain liikkeessä.. (ja se ääni ei tule vanoksesta vaan venttiili kopan etu/keski osasta) :think
                            Venttiilinnostimet naputtaa, korjaantuu ostamalla uudet. Kaikki 24 kun vaihtaa niin kustannuksia tulee se vajaa 500e. Tietty jos pystyt selkeästi paikallistamaan mitkä niistä naputtelee niin sit voi säästyä muutama euro.
                            F10 530d semiVOLL
                            ex. E90 320d M-Sport '06
                            ex. E39 523i M-Sport '00
                            ex. E36 325i Coupe '92
                            ex. E30 316i '89



                            Comment

                            • jari2803
                              Newbiemmer
                              • Apr 2008
                              • 16

                              #15
                              Originally posted by Neutrone View Post
                              Venttiilinnostimet naputtaa, korjaantuu ostamalla uudet. Kaikki 24 kun vaihtaa niin kustannuksia tulee se vajaa 500e. Tietty jos pystyt selkeästi paikallistamaan mitkä niistä naputtelee niin sit voi säästyä muutama euro.
                              mut mistähän se johtuu ku ne ei naputa koko aikaa, eli jos kylmänä käynnistää nii ei kuulu mitään ja sitte ku ajelee jonku aikaa että lämmöt nousee normaaliin nii johan alkaa kuulumaan... ja sitte ku käyttää kierroksii yli 3000rpm nii loppuu ku seinään se naputus ja taas ku ajelee normaalisti vähän aikaa ni taas alkaa kuulumaan.. itseä epäilyttää ne öljyn paineet...
                              Last edited by jari2803; 18-07-2008, 20:55.
                              e36 325i Cabriolet

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎