Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i Nakuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusaus
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1124
    • Kajaani

    #16
    Originally posted by jari2803 View Post
    mut mistähän se johtuu ku ne ei naputa koko aikaa, eli jos kylmänä käynnistää nii ei kuulu mitään ja sitte ku ajelee jonku aikaa että lämmöt nousee normaaliin nii johan alkaa kuulumaan... ja sitte ku käyttää kierroksii yli 3000rpm nii loppuu ku seinään se naputus ja taas ku ajelee normaalisti vähän aikaa ni taas alkaa kuulumaan.. itseä epäilyttää ne öljyn paineet...
    Öljynpaine on minunki veikkaus, öljyt kun lämpiää niin menevät liian litkuksi eivätkä jaksa enää pitää painetta alhaisilla kierroksilla. Alhainen öljynpaine -> nostimet ei toimi kunnolla.
    Nyk: GSX1300R -00
    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
    ---------------------------------------------
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
    ---------------------------------------------

    Comment

    • jari2803
      Newbiemmer
      • Apr 2008
      • 16

      #17
      Originally posted by Jusaus View Post
      Öljynpaine on minunki veikkaus, öljyt kun lämpiää niin menevät liian litkuksi eivätkä jaksa enää pitää painetta alhaisilla kierroksilla. Alhainen öljynpaine -> nostimet ei toimi kunnolla.
      eli voisko vika olla öljy pumpussa??
      e36 325i Cabriolet

      Comment

      • Jusaus
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1124
        • Kajaani

        #18
        Millonkas ja missä tilanteessa se nakutus alkoi? Paljo oli öljyillä sillon ajettu? Onko öljy pysyny samanlaisena?
        Nyk: GSX1300R -00
        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
        ---------------------------------------------
        -Official member of BTCF-Sauna Team-
        ---------------------------------------------

        Comment

        • jari2803
          Newbiemmer
          • Apr 2008
          • 16

          #19
          Originally posted by Jusaus View Post
          Millonkas ja missä tilanteessa se nakutus alkoi? Paljo oli öljyillä sillon ajettu? Onko öljy pysyny samanlaisena?
          se nakutus alko noin kuukausi sitten ku päästelin motarilla vähän lujempaa, öljyillä oli ajettu jotai 7000km.
          ja nyt kun vaihdoin öljyt ja olen ajanut jotai 500km nii öljyt on aivan kuin uudet. voisko öljypumppu vedellä viimeisiään tms vaikka öljynpaineen merkkivalo ei edes pala moottorin ollessa käynnissä.. ja pitääkös ne öljynpaineet käydä mittaamassa jossai korjaamolla?
          vai olisko vika niissä nostimissa??
          Last edited by jari2803; 19-07-2008, 03:35.
          e36 325i Cabriolet

          Comment

          • womba
            Bimmer Rookie
            • Jun 2006
            • 88
            • Lahti

            #20
            nakutuksesta

            Veljen autossa oli vikana kampiakselinasentotunnistin. En olisi ite uskonut että siinä vika, mutta kuitenkin kone nakutti lämpösenä, eikä kokoajan. :think
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=142984

            Comment

            • jari2803
              Newbiemmer
              • Apr 2008
              • 16

              #21
              Originally posted by womba View Post
              Veljen autossa oli vikana kampiakselinasentotunnistin. En olisi ite uskonut että siinä vika, mutta kuitenkin kone nakutti lämpösenä, eikä kokoajan. :think
              tänään kävin ajelee jonku tunnin ajan (50km) eikä nakuttanu ollenkaa... aika hämärää..
              e36 325i Cabriolet

              Comment

              • j328
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 310
                • Vantaa

                #22
                Itse olen törmännyt samaan ongelmaan E36 328 mallin kanssa. Eli naputtaa vain lämpöisenä ja matalilla kierroksilla sekä välillä naputus loppui kokonaan vähäksi aikaa. Ongelmasta päästiin sillä että vaihdettiin öljyt kolmeen kertaan 1000km välein. Vaihtojen välillä koneelle kyytiä eli kierrokset aina kiihdytyksissä 4000-5000rpm ja paljon kovavauhtista moottoritieajoa. Lopuksi koneeseen Castrolin hyvälaatuiset (mallia en muista) öljyt ja kaikki ylimääräiset äänet hävisivät.

                Comment

                • jari2803
                  Newbiemmer
                  • Apr 2008
                  • 16

                  #23
                  Originally posted by j328 View Post
                  Itse olen törmännyt samaan ongelmaan E36 328 mallin kanssa. Eli naputtaa vain lämpöisenä ja matalilla kierroksilla sekä välillä naputus loppui kokonaan vähäksi aikaa. Ongelmasta päästiin sillä että vaihdettiin öljyt kolmeen kertaan 1000km välein. Vaihtojen välillä koneelle kyytiä eli kierrokset aina kiihdytyksissä 4000-5000rpm ja paljon kovavauhtista moottoritieajoa. Lopuksi koneeseen Castrolin hyvälaatuiset (mallia en muista) öljyt ja kaikki ylimääräiset äänet hävisivät.
                  no en välttämättä kehtais konetta rääkätä tollai koko ajan..
                  mut pitää testailla jos vaihtais niitä öljyjä vähä useammin ja tekis joka vaihto kerralla sen forte motor flush käsittelyn..

                  mut ehdotuksia otetaan vastaan jos joku keksii missä vois olla vika..

                  edit:joo no nyt taas kuuluu se naputus aika tiuhaan tahtiin ja välillä pitää käyttää kierroksia jopa 4000rpm jolloin se loppuu..
                  Last edited by jari2803; 20-07-2008, 12:28.
                  e36 325i Cabriolet

                  Comment

                  • kaze
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2007
                    • 56

                    #24
                    Originally posted by jari2803 View Post
                    mut mistähän se johtuu ku ne ei naputa koko aikaa, eli jos kylmänä käynnistää nii ei kuulu mitään ja sitte ku ajelee jonku aikaa että lämmöt nousee normaaliin nii johan alkaa kuulumaan... ja sitte ku käyttää kierroksii yli 3000rpm nii loppuu ku seinään se naputus ja taas ku ajelee normaalisti vähän aikaa ni taas alkaa kuulumaan.. itseä epäilyttää ne öljyn paineet...
                    Ne on nuo hydrauliset venttiilinnostajat aika varmasti, samaa vikaa on ollut monella muullakin (myös volkkari/opel kuskeilla). Nuo on ilmeisesti aika herkät käytetylle öljytyypille ja merkille, jotain pieniä eroja eri valmistajien öljyissä kuitenkin on..

                    Älä ainakaan Mobilia koneeseen laita, pahentaa vain ääntelyä..

                    Castrolin Magnatec 5w-40 on todettu aika hyväksi öljyksi, kannattaa kokeilla vaihtoa noihin.

                    Comment

                    • kaze
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 56

                      #25
                      Originally posted by jari2803 View Post
                      ja sit vielä sellanen et kuskin puolen sivuikkuna lopetti toimimisen, eli ei enää toimi katkaisijasta mutta ikkunaa voi liikutella käsin ylös ja alas???? mikähän siinäki vois olla ja kustannus arvio??
                      Tuossa voi olla lasinnostimen muovipalat haurastuneet liikaa ja hajonneet jolloin nostimen tanko hyppää ulos kupistaan.

                      Kaaviota (osa 2, BMW:n osanumero: 51321938884):


                      Tuo muovinen liukupala on noin 5e/pari ja noita tarvitaan kaksi per ikkuna.

                      Noiden vaihdossa on hyvä olla apuri joka kannattelee lasia kun vaihtaa osia.
                      Kannattaa sitten huomata että nostimen "pallon" pitää olla todella syvällä tuossa muovipalassa tai se hyppää ulos lasia nostaessa/laskiessa, aluksi voi näyttää että pallo ei enää yhtään syvemmälle menisi tuon liukumuovin kuppiin mutta menee kuitenkin... Ja kiskot kannattaa rasvata huolella tuoreella vaseliinilla.

                      Comment

                      • jari2803
                        Newbiemmer
                        • Apr 2008
                        • 16

                        #26
                        Originally posted by kaze View Post
                        Ne on nuo hydrauliset venttiilinnostajat aika varmasti, samaa vikaa on ollut monella muullakin (myös volkkari/opel kuskeilla). Nuo on ilmeisesti aika herkät käytetylle öljytyypille ja merkille, jotain pieniä eroja eri valmistajien öljyissä kuitenkin on..

                        Älä ainakaan Mobilia koneeseen laita, pahentaa vain ääntelyä..

                        Castrolin Magnatec 5w-40 on todettu aika hyväksi öljyksi, kannattaa kokeilla vaihtoa noihin.

                        jeps.. pitää testata niitä castrolin öljyjä.. jos ei auta nii kai se on lopulta vaihdettava ne nostimet..
                        e36 325i Cabriolet

                        Comment

                        • Ripattila
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 389
                          • Wonderland

                          #27
                          Mullaki nakuttaa aika ajoin.. Olen käyttäny castrolin magnatec 0w 30 tossa...(e36 328) Noita ne suositteli marmoritiskillä..Liekkö kuitenki, et kävis paremmin jos laittas vähä topakampaa? Sekö 5w 40 castroli oli sitä parasta?
                          E39 523iA Touring
                          E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                          Comment

                          • uveest
                            Newbiemmer
                            • Nov 2008
                            • 3

                            #28
                            naputusta

                            Mulla kans naputtelee samaan tyyliin 328 cab -95 kuin Jarilla. Saitko naputuksen loppumaan? Oliko vika nostajissa?

                            Comment

                            • Dickxu
                              Newbiemmer
                              • Jan 2009
                              • 3
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by Janzki View Post
                              Ettei siellä vain se Vanos nakuttelisi? Nehän tuppaa aina vanhemmissa nakuttamaan ja sillä prikka patentilla saanee hiljaisemmaksi..

                              Mitä ikkunaan tulee, niin suriseeko moottori ollenkaan? Jos surisee ja ikkuna ei liiku, on sieltä moottorin sisältä sellaiset muoviset napukat rikki, ne voi korjata jos haluaa tai sitten hommaa vain vaihtomoottorin. Toinen on että moottorista on akseli sökö ja luistaa siinä se lasi.
                              Mulla muuten tuntuu tuo vanos vähän nakuttavan..
                              millähän sen sais korjattua? tietääkö kukaan??

                              Comment

                              • viliz
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2006
                                • 43
                                • Siuntio

                                #30
                                Mulla sillee "rallattaa" 2000-3000 rpm välillä ja koneen etupäästä kuuluu.... kone M50B20.

                                Oisko jakoketjun kiristäjä tai joku menny?
                                "Drive it like you stole it!"

                                Ex: E36 320i coupe -93
                                Nyk: Volvo 945 2.3 turbo -96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎