Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 vm.95 käynnistysonkelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naimaaslak
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 6
    • JäMsÄ

    E36 328 vm.95 käynnistysonkelmia

    elikkäs onkelma on auton käynnistymisessä. toisinaan toimii ja pelaa ku enkelin ajatus, lähtee käyntiin ja käy ja kukkuu kun ei mitn ois. sit yht äkkiä ku käyt vaik ärrällä tekemäs veikkauksen ja pitäis takas kotiin lähtee niin ei käynnisty sit millään. starttaa kyl mut ei käynnisty, toisinaan saattaa hyvin vähän ehkä luvata. sit taas joskus jos lähtee käyntiin niin aika vaivalloisesti ja sit ei käy kaikilla. antakaas vinkkei mitä pitäis alkaa ihmetteleen. en o viä vikakoodei luettanu missään. se varmaan ois ehkä eka juttu.
    pitää olla hullu ettei sekoo
    BMW E36 328I -95
  • Masinol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 988
    • "Turku"

    #2
    Kampiakselin asennontunnistin
    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

    Comment

    • tiainee
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 51
      • Varkaus

      #3
      mulla samanlainen ongelma ja autona 325 coupe vm-92. nyt vaan tapahtu ensimmäistä kertaa äsken.. menin kauppaan ja ei mitään tietoa mistään viasta, no kauppareissu oli tehty ja autoon niin lähti ensimmäisellä yrityksellä tulille ja sammu 2m päähän just keskellä ruuhkaista parkkipaikkaa.. no siinä itekseen sitte yhdellä jalalla työntelemään autoa ahtaaseen parkkiin ja sinne se jäi koitan varmaan kymmenen kertaa ja ei ehkä riitäkkään mutta ei vaan tapahdu mitään startti pyörii mutta siihen se jää.. kerran hörähti mut ei sen enempää.. pakaste herneet ja voikin kerkes sulamaan perkele helppiä tänne jos sais vaikka illan hämärissä sen pois sieltä? onko se tuo asentotunnistin vai mikä on vikana? kiitos.
      e36 325 coupe vm-92

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Kun e36:sta on kyse niin vesivahinko siellä poksissa on aina epäilyksenalainen
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • tiainee
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 51
          • Varkaus

          #5
          ei oo satanu tänään vettä.. ei kai se vesi sinne jemmaan jää ja sit yht äkkiä losahda vai onko näin tapahtunut jollekin?
          e36 325 coupe vm-92

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Arvaa vaan http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=145025
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Sipe
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 151
              • Vantaa

              #7
              Itellä oli täsmälleen saman tyyppinen vika. Kampuran asentotunnistinta ensiksi epäiltiin, mutta vika saatiinkin rajattua akkuun. Yleismittarilla mitatessa akku näytti normaalilta... tämä on vielä tänäkin päivänä pienoinen mysteeri, että miten se akku tuolla tavalla tekee (startti pyöritti iloisesti, mutta ei vaan käynnistynyt, kun välillä lähti taas sitten kerrasta).

              Eli kokeile ihmeessä toisella akulla ennen tunnistimen ostoa...
              www.overboard.fi

              Comment

              • janne1974
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 405
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by naimaaslak View Post
                elikkäs onkelma on auton käynnistymisessä. toisinaan toimii ja pelaa ku enkelin ajatus, lähtee käyntiin ja käy ja kukkuu kun ei mitn ois. sit yht äkkiä ku käyt vaik ärrällä tekemäs veikkauksen ja pitäis takas kotiin lähtee niin ei käynnisty sit millään. starttaa kyl mut ei käynnisty, toisinaan saattaa hyvin vähän ehkä luvata. sit taas joskus jos lähtee käyntiin niin aika vaivalloisesti ja sit ei käy kaikilla. antakaas vinkkei mitä pitäis alkaa ihmetteleen. en o viä vikakoodei luettanu missään. se varmaan ois ehkä eka juttu.


                Katsos tuolta osa nro 1 mulla oli tuosta jokin muoviratas kulunut ja teki samaa ettei käynnistynyt. Aikansa kun jaksoi yrittää käynnistellä ja nyrkillä takoa tuota osaa niin sai lopulta auton käyntiin.
                -Janne-

                F10 535iX sedan -11
                ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                ex. E39 528i touring -99
                ex. E36 325ia coupe -93

                Comment

                • tiainee
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 51
                  • Varkaus

                  #9
                  mitähän tuommonen anturi maksaa ja saako niitä tilattua pelkästää merkkiliikkeistä? onko se se anturi mikä on siinä öljynsuodattimen vieressä lohkossa kiinni? pitää koittaa tänään aitä akun vaihtoa jos se auttais..
                  e36 325 coupe vm-92

                  Comment

                  • tiainee
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 51
                    • Varkaus

                    #10
                    ei ollut akun vaihdolla merkitystä. nyt se lopetti toimintansa kokonaan. ennen se lähti käyntiin ku vähän aikaa jakso hangata mutta eilis iltana se ei käynnistyny enää ja tänään kävin testaamassa niin ei ees lupaile oisko jollain kuvia tai osais selittää tarkallleen ottaen missä sijaitsee kampiakselin asentotunnistin ja nokan asentotunnistin anturit?
                    Last edited by tiainee; 24-08-2008, 16:42.
                    e36 325 coupe vm-92

                    Comment

                    • Night-Wind
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1534
                      • 02

                      #11
                      Itsellä ollut vastaavanlaisia ongelmia tossa 525:sessa. Akun vaihto ei auttanut. Nyt ei ole eiliseen mennessä pitkään aikaan ollut ongelmia. Eli just ja just jaksoi hörähtää käyntiin, ihan kuin olisi tyhjä akku, mutta eihän se voi olla. Vika yleensä ilmeentyi kun auto seisoi pihassa muutamankin päivän ja välillä oli radio päällä. Toissapäivänä kun radiota kuunteli ja laittoi pitkät päälle niin radio sammui. Välillä tuntuu että joku olisi oikosulussa jossain. Muuten kyllä auto toimii moitteetta.
                      ex: BMW E38 735iA -97
                      ex: MB W211 E200CDI -03
                      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                      ex: BMW E39 528iA -96
                      ex: MB W126 300SE -89
                      ex: BMW E34 525iAT -95
                      ex: BMW E36 316iA -91

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #12
                        Originally posted by Night-Wind View Post
                        Itsellä ollut vastaavanlaisia ongelmia tossa 525:sessa. Akun vaihto ei auttanut. Nyt ei ole eiliseen mennessä pitkään aikaan ollut ongelmia. Eli just ja just jaksoi hörähtää käyntiin, ihan kuin olisi tyhjä akku, mutta eihän se voi olla. Vika yleensä ilmeentyi kun auto seisoi pihassa muutamankin päivän ja välillä oli radio päällä. Toissapäivänä kun radiota kuunteli ja laittoi pitkät päälle niin radio sammui. Välillä tuntuu että joku olisi oikosulussa jossain. Muuten kyllä auto toimii moitteetta.
                        Jos se akku kuitenkin voi olla tyhjä, niin se radion sammuminen on selvä merkki liian alas putoavasta jännitteestä :think
                        Tai sitten jossain auton päävirtakaapelissa on kosketus häikkää...
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • tiainee
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 51
                          • Varkaus

                          #13
                          kävin tänään kyselemässä anturin hintaa varaosakaupassa ja sanovat hinnaks 97€, hella merkkinen. mitä muut on tästä maksanut?:think ja samalla kysyin nokka-akselin anturia niin se on joku 87€. mielestäni hintavia antureiksi..
                          e36 325 coupe vm-92

                          Comment

                          • Night-Wind
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1534
                            • 02

                            #14
                            Originally posted by Jürgen_ View Post
                            Jos se akku kuitenkin voi olla tyhjä, niin se radion sammuminen on selvä merkki liian alas putoavasta jännitteestä :think
                            Tai sitten jossain auton päävirtakaapelissa on kosketus häikkää...
                            Jep. Ainakin tuo tyhjä tai melkein tyhjä akku on kaikista järkevin ja yksinkertaisin selitys. Tästä herääkin kysymys, eli mitä kaikkia laitteita on signaturen autossa päällä kun avain on ykkösasennossa? Radio ja pieni ajotietokone ainakin, jälkeenpäin on varmaan sitten viisainta vaan pistää napista radio päälle, koskematta ollenkaan virtalukkoon.
                            ex: BMW E38 735iA -97
                            ex: MB W211 E200CDI -03
                            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                            ex: BMW E39 528iA -96
                            ex: MB W126 300SE -89
                            ex: BMW E34 525iAT -95
                            ex: BMW E36 316iA -91

                            Comment

                            • ruikki
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 585

                              #15
                              tässä nyt puhuttu tuosta autojaen käynnistymisongelmasta nii ainaki noissa m50 moottoreissa on semmosta onkelmaa että jos autoa käyttää vaan vähän aikaan tapahtuu eräänlainen venttilien liimautuminen ja auto lähtee käyntiin vasta pitkän starttauksen jälkeen käyntiin.
                              mutta tässä nyt oli kuitenkin pitempään ajettu eli ei luultavasti vika siinä.
                              mutta jos tarttee autoa vaan pikkusen siirtää lumitöiden tai ruohonleikkuun tieltä nii kannattaa käyttää jonku aikaa eikä sammuttaa heti.
                              !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎