Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sunbeam
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2008
    • 303
    • Hämeenlinna

    E36 vauhtipyörä

    Jos laittaa e36 325:seen m20 vautipyörän niin ilmeisesti pitää vaihtaa starttikehä mutta mitä muuta tarvii huomioida?
    Miten painelaakeri?pitäis olla varmaankin olla korkeampi ? Löytyykö mistään mallista suoraan sopivaa ?
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Eihän se starttikehä vaikuta kytkimeen millään lailla mutta varmista ettei sen starttimoottorin vetopään ja hammaspyörän laakerit ole kuluneet, ettet turhaan vaihda sitä kehää.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • sunbeam
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2008
      • 303
      • Hämeenlinna

      #3
      Eikö m50 ja m20 ole eri jako hammaskehällä ?

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Eikus perskutas kun vähän väärin ymmärsin

        Mut mikä on tarkoitus sillä vauhtipyörän vaihtamisella? Jos kevennystä suunnittelet niin sorviin vaan ja säästyt monelta ylimääräiseltä sovitukselta jos ne mitat eroaa toisistaan.
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • sunbeam
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2008
          • 303
          • Hämeenlinna

          #5
          Hitto kun tossa m50:ssä on kaksoismassa vaihtipyörä

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Originally posted by sunbeam View Post
            Hitto kun tossa m50:ssä on kaksoismassa vaihtipyörä
            No enhän minä taas tuotakaan ajatellut

            No joo...noita m20 limppujakin on vielä eri painoisia mutta onkohan se kampiakselin pulttijakokaan sama m20 -> m50 välillä :think


            Noniin, tarkisitin asian...onhan sitä näköjään m50:ssä tavallistakin limppua käytetty.
            Last edited by Jürgen_; 15-08-2008, 16:20.
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Tuiske
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1441
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by Jürgen_ View Post
              No enhän minä taas tuotakaan ajatellut

              No joo...noita m20 limppujakin on vielä eri painoisia mutta onkohan se kampiakselin pulttijakokaan sama m20 -> m50 välillä :think
              Kyllähän se on sama pulttijako. Ei lähdetä neuvoon jos ei oo hajua asiasta
              Corvette C4 LT4 TURBO
              Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4628
                • Tampere

                #8
                zjark nimimerkiltä billetti pyörä sinne.. löytyy kuviakin searchilla..
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Ja voi perkele millainen kytkimestä tuleekaan tuolla zjarkin tekemällä vauhtiksella ja sachsin kykällä Kytkimen tunto on jotain aivan uskomatonta verrattuna vakioon!
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • sunbeam
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2008
                    • 303
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Pultit taitaa käydä kun niitä lyhentää,taidan koitaa ämmäläisen painelaakerilla ja korottaa kytkimenkäpälän vastakuulaa ja tehdä pitemmän työsylinterin tapin

                    Comment

                    • sunbeam
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2008
                      • 303
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Aika outoa että näinkin isolla foorumilla kukaan ei ole laittanu e-36 :seen
                      m20 vauhtipyörää ?
                      Ens viikonloppuna saan e-30 325 kytkinpaketin ,sit näkee paljonko nillä on korkeus eroa.
                      Kuinka Zjarkiin saa muuten yhteyttä,jos tarvitsee yrittää hankkia teräspyörä?
                      Ei toi kyllä tehojen puolesta teräspyörää tarvi,tavoite on 280hv

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by sunbeam View Post
                        Aika outoa että näinkin isolla foorumilla kukaan ei ole laittanu e-36 :seen
                        m20 vauhtipyörää ?
                        Ens viikonloppuna saan e-30 325 kytkinpaketin ,sit näkee paljonko nillä on korkeus eroa.
                        Kuinka Zjarkiin saa muuten yhteyttä,jos tarvitsee yrittää hankkia teräspyörä?
                        Ei toi kyllä tehojen puolesta teräspyörää tarvi,tavoite on 280hv
                        On laittanut ja käsitykseni mukaan meni suoraan kiinni. 323i:n vauhtipyörä on sitten kevyin mitä m20 koneissa on.

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #13
                          Mulla m20b20 koneessa 6,3kg limppu vakiona ja on sitä vaikea löytää
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16463
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by Jürgen_ View Post
                            Mulla m20b20 koneessa 6,3kg limppu vakiona ja on sitä vaikea löytää
                            Siis tämmöinenkö : http://kuvablogi.com/nayta/793718/ saattaa tuo henkilövaaka sen 200 g heittää. Vauhtis muistaakseni -79 320/6.

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #15
                              Eiku -78 ja varaosanumperi 11 22 1 264 517 ja kirjojenkin mukaan 6,3 kg mut on mulla sellanen 8,5 kilonenkin jonka sain (vääränä)
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎