Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328i MAF rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5517
    • Vaasa

    #16
    Katoppa onko vanoksen anturi kiinni. Omasta "puuttu" alavääntö niin tuon anturin piuha oli vain löystynyt uusiks kiinni ja menoks. tosin anto vikakoodin siitä.
    uus maffi joltain eikös noita nyt purussa ole muutamia ja sitten jos ei auta niin kurkata että millaset lambdat siinä on.
    Mulla on tyhjäkäynti kulutus 1-1.2l
    e36 328i vm 95
    sigpic

    Comment

    • WnBasisti
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 69
      • Nastola

      #17
      Mulla ois tollanen alkup. toimiva maffi ylimääräsenä. Jos ei toi n.100km välimatka haittaa niin voit toki tulla vaikka kokeilemaan, josko vika löytys siitä. Laita vaikka privaa jos kiinnostaa.
      E91 318i Touring -All show&no go-
      Corvette C5 -Got Vortech?-

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Onko varma että ilmavuotoja ei ole?

        Comment

        • antteri
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 222
          • Tampere

          #19
          No eihän se varmaa ole, mutta koitin kyllä etsiä niitä suihkimalla starttipilottia ympäriinsä..
          Last edited by antteri; 02-09-2008, 13:51.

          Comment

          • antteri
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 222
            • Tampere

            #20
            MAFfi vaihdettu toimivaan käytettyyn eikä tuntuisi olevan vaikutusta toimintaan. Täytyy käyttää vikakoodin luvussa kunhan ehtii ja alkaa vaikka noita lambdoja tutkimaan seuraavaksi. Tuntuu, että varsinkin kylmänä vie luvattoman paljon bensaa.. nyt parina aamuna töihin ~3.5km matkalla keskikulutus 20l/100km.

            Tuon tyhjäkäyntiventtiilin voisi myös viikonlopun aikana putsata jos onnistun saamaan sen irti. Saakohan sen pois ilman imusarjan irrotusta kun ottaa vaan putsarin, MAFfin, haitarikumin ja vakionopeuden säätimen läpän pois?

            Comment

            • Nifa
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 292
              • Kymenlaakso™

              #21
              Originally posted by antteri View Post
              MAFfi vaihdettu toimivaan käytettyyn eikä tuntuisi olevan vaikutusta toimintaan. Täytyy käyttää vikakoodin luvussa kunhan ehtii ja alkaa vaikka noita lambdoja tutkimaan seuraavaksi. Tuntuu, että varsinkin kylmänä vie luvattoman paljon bensaa.. nyt parina aamuna töihin ~3.5km matkalla keskikulutus 20l/100km.
              Muistaakseni bemarit on tunnettuja tuosta suhteellisen suurehkosta kylmäkulutuksesta (rikkaampaa seosta -> kone lämpenee nopeammin). Omanikin 325:nen hörppii kylmänä tuota samaa 20l luokkaa. Siksi ihan suosiolla olen huomannut että sanoo viherpiipertäjät mitä tahansa niin annan koneen käydä kylmänä paikallaan muutaman minuutin ihan kelillä kun kelillä... Tekee ihmeitä kulutukselle
              "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

              Comment

              • antteri
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 222
                • Tampere

                #22
                En tiedä.. kuluttaahan se bensaa paikallaan seisoessakin. Että, jos mittaa keskikulutuksen lähtemällä heti liikkeelle vs nollaamalla kulutusmittari ja käyttämällä tyhjäkäyntiä vaikka 3min ennen liikkeellelähtöä niin ei taida paljon eroa tulla. Kyllä se vaan liikaa vie.

                Tänään ajaessa seurasin tarkkaan kulutusmittarin neulaa ja kyllähän se näytti sellaista ~litran nypytystä tekevän tasakaasullakin ajaessa. Lisäksi kiihdytys tuntui aaltomaiselta eli kierrokset nousi aina pari sataa rpm kerrallaan ja sitten pysähtyi hetkeksi noustakseen kohta taas. Eikös tämä ollut merkki lambdaviasta? Jos huomenna sais vikakoodin lukuun..

                Comment

                • antteri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 222
                  • Tampere

                  #23
                  Tänään käytin autoa vikakoodien luvussa ja tulos oli: MAF, kaasuläpän asentoanturi ja molemmat lambdat. MAFin ja kaasuläpän anturin viat johtuu siitä, että käytin molempia irti virtojen ollessa kytkettynä. Mitenhän noi lambda vikakoodit niin voiko ne olla aiheutunut tuosta MAFin irrotuksesta tai siitä, että oli vähän aikaa vääränmallinen MAF paikallaan? Kuittauksen jälkeen mitään vikakoodeja ei ainakaan heti tullut takaisin.. putsasin tänään myös tuon tyhjäkäynti venttiilin ja olihan siellä paskaa, mutta ei juuri huomattavaa muutosta tyhjäkäynnissä.

                  Tyhjäkäynti edelleen kovin alhainen normaalilämmöissä ~500rpm ja pikkasen tehot kateissa alakierroksilla kuten myös kulutus varsinkin kylmällä moottorilla iso. Röpöttää myös putkeen kierroksia laskiessa, mutta tämä taisi olla ominaisuus? Voisi kyllä harkita noiden lambdojen vaihtoa kun epäilen ettei niitä ole koskaan vaihdettu ja kilometrejä nyt 140tkm.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎