Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318iS -92 Kolinaa, HELP!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Letium
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 36

    E36 318iS -92 Kolinaa, HELP!

    done! kiits kaikki, oli ne etummaiset puslat
    Last edited by Letium; 17-03-2009, 19:48.
    "Well fuck me sideways.."
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16458
    • Asikkala

    #2
    Pyörän etupuolelta keinuvarren kumipusla loppu ?

    Comment

    • Letium
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 36

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Pyörän etupuolelta keinuvarren kumipusla loppu ?
      Miten selviäis, että onko? Ei pahemmin vielä kerenny alustaan perehtymään..
      "Well fuck me sideways.."

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        #4
        Ääni iskarin yläpään kiinnikkeelle eli osa no 9

        Ja vaihda molemmille puolin samalla.
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • j o n e
          Newbiemmer
          • Nov 2006
          • 7

          #5
          onko vika jo selvinnyt? itsellä 320:ssä samansuuntaista vikaa, kääntäessä oikealle jyrkästi kovemmassa vauhdissa alkaa takaa oikealta kuulua pauketta... puslia epäilin aluksi, mutta ei tunnu niistä johtuvan, eikä taka-akselin kiinnityksissäkään tunnu olevan vikaa, joten voisikohan vika olla tuo yllämainittu?
          - BMW e36 320i -

          Comment

          • 325i
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 39
            • Oulu

            #6
            itsellä oli ainaki omasta juurikin ne takarenkaan etupuolella olevat puslat ihan sökönä, kolisti ja hakkas todella lujaa... niistä ei välttämättä päällepäin näe että ne on entiset, itse annoin mennä niin pahaksi että ei autolla enää melkein pystyny ajamaan kun se puolsi niin kovasti.. eli jos puoltaa tai ratti ei ole suorassa niin luulisin että kyseessä on juurikin noi puslat, samalla tietty voi vaihtaa muitakin kun kerrean auton alle menee
            ´08 530d
            Ex:
            ´76 Chrysler New Yorker 400cid "Diamond Black"
            ´01 330iA
            ´89 Chevy Van Starcraft
            ´95 740iA "Oxford Green"
            ´93 325i
            ´88 Volvo 740GL
            ´82 Volvo 244GL

            Comment

            • tiainee
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 51
              • Varkaus

              #7
              Minä vaihdoin talvella vasemmalle puolelle kyseisen puslan ja pari viikkoa sitten oikealle puolelle ja nämä oli normaaleja kumipuslia. vasemmalla puolella ei kolista eikä mitään mutta oikealla puolella kuuluu samanlainen kolina kun entisellä puslalla ja puoltaa todella rankasti ja ratti on vinossa. Voiko olla että olen saanut tiskiltä valmiiksi paskana olevan puslan vai olisiko jossain muualla häikkää?
              e36 325 coupe vm-92

              Comment

              • Jopi
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 374
                • Oulu

                #8
                Originally posted by tiainee View Post
                Minä vaihdoin talvella vasemmalle puolelle kyseisen puslan ja pari viikkoa sitten oikealle puolelle ja nämä oli normaaleja kumipuslia. vasemmalla puolella ei kolista eikä mitään mutta oikealla puolella kuuluu samanlainen kolina kun entisellä puslalla ja puoltaa todella rankasti ja ratti on vinossa. Voiko olla että olen saanut tiskiltä valmiiksi paskana olevan puslan vai olisiko jossain muualla häikkää?
                Mitenkäs pyöränkulmien säätö? jos tekämättä niin 100% varmuudella kulmat aivan päin persettä + muut rikkonaiset osat.
                Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
                e39 M5

                Comment

                • Jopi
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 374
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Letium View Post
                  E36 318iS Bemmi vm. 92

                  Elikkäs tuli bemmi hommattua, nätti vehje, mutta perä kolistaa! Apukuskin puolen takarenkaan alueelta kuuluu kolinaa, kylmänä, lämpimänä ja ainakin näissä perusnopeuksissa. 17" alut ja alustasarja löytyy.. Saman puolen jousi paukahtanut pari kertaa kanssa, liittyiskö asiaan tms?.. Erityisesti kolistaa kaupunkiajossa tai kivetyksellä kun muutenkin tärisee, silloin kolina on pahin..

                  Irrotin putken ja kardaanin välisen suojalevyn, ajattelin että voisi olla syy, ei auttanut, sama kolina jatkui. Irrotin kyseisen renkaan ja tökin paikkoja, ei apua (yllätys sinänsä) :think

                  Kiitos ja kumarrus, jos joku tän ratkasee, plussaa ohjeista
                  Katsoppas ensimmäisenä apurungon kiinnikkeet etteivät ole revenneet irti korista. Pultit nro. 5 ja 7, sekä että niiden puslat ovat ehjiä nro.2 ja 3




                  Tuolta osa nro. 4. Kannattaa laittaa M3 palikat, kun ovat jopa halvempia kuin jotkut tarvikkeet. 20-30e/pr

                  Tuon vaihto kannattaa aina vaikkei aivan säpäleinä olisikaan, myöskin ulospäin ehjältä näyttävä pusla saattaa kolahdella. Eron uuteen huomaa varsinkin nyjittää autoa kaasulla ja vieläpä käännyttäessä nykimällä korostuu entisestään.

                  Tietenkin vakaajan koiranluut vaihtaa siinä samalla kun eivät kalliita osia oo.

                  Sitten tietenkin tuo osa nro. 3. Semmonen liukulaakeri hela.. mikälie. Helppo kattoa onko välystä. Melko kallis osa.

                  Tietenki ne paljon puhutut iskarin yläpäät. Vissiin lykästäny kun ei oo itellä yhtään hajonnu, jos iskarit vuotaa, ovat vanhat paskat jne. voivat kolista tai tarkemminkin aiheuttaa kolinaa.

                  E: Tietenki ne jousetki kannattaa kattoa
                  Last edited by Jopi; 15-10-2008, 22:32.
                  Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
                  e39 M5

                  Comment

                  • Letium
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2008
                    • 36

                    #10
                    Osaisko joku sanoa, mikä se kumiosa iskarinyläpäähän ois motonetistä?

                    JOUSIJALAN YLÄTUENTA BMW 300-SARJA E36 91--98
                    McPherson tyyppisen jousijalan tukilaakeri tai tukikumi
                    316-328 E36 91-- Etuiskarin ylätukilaakeri. . . . . . . . . 18-1583 34.50 ???
                    300-s E36 91-- Takaiskarin ylätukilaakeri. . . . . . . . . 18-1681 11.50 ???

                    Oisko oikeilla jäljillä? Sisältäisköhän toi laakeriosa myös sen ns. kumityynyn vai pitääkö hakea muualta?
                    "Well fuck me sideways.."

                    Comment

                    • herja
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1649

                      #11
                      Kyllä sen pitäs siinä olla jos on yhtään samanlainen kuin E34:ssä. Sellanen prässätty peltikuppi josta menee kumipusla läpi. Iskarin varsi tulee sen puslan läpi.
                      Retard Member

                      Comment

                      • tiainee
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 51
                        • Varkaus

                        #12
                        Originally posted by Jopi View Post
                        Mitenkäs pyöränkulmien säätö? jos tekämättä niin 100% varmuudella kulmat aivan päin persettä + muut rikkonaiset osat.
                        Suuntauksessa käytin ja en tiedä haukkasinko taas paskaa mutta sanoivat että ei voi takapäätä säätää ihan kohdilleen ku on madallettu alusta. Sanoivat kylläkin että kokonais auraus on kohdillaan. :think Voikohan muuten koko taka-akselisto pettää sillee että koko perä muuttaa paikkaa ku mulla näyttäis että koko kori olis heilahtanu enemmän oikean renkaan puolelle vai onko sitten vaan runko väärä?
                        e36 325 coupe vm-92

                        Comment

                        • Nifa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 292
                          • Kymenlaakso™

                          #13
                          Originally posted by tiainee View Post
                          :think Voikohan muuten koko taka-akselisto pettää sillee että koko perä muuttaa paikkaa ku mulla näyttäis että koko kori olis heilahtanu enemmän oikean renkaan puolelle vai onko sitten vaan runko väärä?
                          Tää on ihan bemareiden ominaisuus, "ajajan auto". Nää on lähteneet kallellaan oikealle jo tehtaalta. Jos asiaa epäilee voi tehdä pienen testin, kuski istumaan autoon ja toinen mittaa silloin pyödänkaaresta renkaan napaan etäisyydet. Omassa ainakin korjaa tuon kyseisen asian. Eniten tuossa rasittaa se että erittäin harva liike osaa tehdä asialle mitään (eli latoa sitä 80kg painoa kuskin penkille) ennenkuin alkavat suuntaamaan pyöriä :P
                          "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                          Comment

                          • tiainee
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 51
                            • Varkaus

                            #14
                            Originally posted by Nifa View Post
                            Tää on ihan bemareiden ominaisuus, "ajajan auto". Nää on lähteneet kallellaan oikealle jo tehtaalta. Jos asiaa epäilee voi tehdä pienen testin, kuski istumaan autoon ja toinen mittaa silloin pyödänkaaresta renkaan napaan etäisyydet. Omassa ainakin korjaa tuon kyseisen asian. Eniten tuossa rasittaa se että erittäin harva liike osaa tehdä asialle mitään (eli latoa sitä 80kg painoa kuskin penkille) ennenkuin alkavat suuntaamaan pyöriä :P
                            tarkoitin pituussuunnassa vinossa. kun mittaa puskurin reunasta renkaan reunaan niin siinä on n. 1cm ero vasemman ja oikean puolen välillä. Perässä kun ajelee niin huomaa aika selvästi että koko auto menee kylki edellä. mistä johtuu?
                            e36 325 coupe vm-92

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16458
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by Letium View Post
                              Osaisko joku sanoa, mikä se kumiosa iskarinyläpäähän ois motonetistä?

                              JOUSIJALAN YLÄTUENTA BMW 300-SARJA E36 91--98
                              McPherson tyyppisen jousijalan tukilaakeri tai tukikumi
                              316-328 E36 91-- Etuiskarin ylätukilaakeri. . . . . . . . . 18-1583 34.50 ???
                              300-s E36 91-- Takaiskarin ylätukilaakeri. . . . . . . . . 18-1681 11.50 ???

                              Oisko oikeilla jäljillä? Sisältäisköhän toi laakeriosa myös sen ns. kumityynyn vai pitääkö hakea muualta?
                              Taakse tuo alempi, pulttaakiinni osa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎