1) On siis alkanut temppuilemaan tuollainen E36 325i vuodelta 91 ja ongelma on seuraavanlaista:
Eli usein kun autolla on hetken ajellut "kylmäkäynnistyksen" jälkeen auto alkaa esim. liikennevaloissa vapaalla seisoessa jurnuttamaan. Tyhjäkäynti siis laskee hieman ja kori heiluu myös sen jurnutuksen tahdissa. Jurnutus on siis vähän kuin auto kävisi kuin diesel-kone ainoastaan hieman hitaamassa tahdissa.
No sitten ku lähtee liikkeelle tuon ongelman ollessa päällä, auto kyllä lähtee liikkumaan mutta todella hitaasti/meinaa hyytyä aivan täysin kaasusta.
Avun saa kun painaa kaasupolkimen ihan pohjaan ja odottaa, niin hetken kuluttua auto nykäisee ja lähtee kiihtymään normaalisti.
Kun on tämän polkaisun tehnyt, tuo jurnutus ongelma/hyytyminen katoaa eikä enää esiinny ennen seuraavaa tai sitä seuraavaa kylmäkäynnistystä.
2) Onko E36 325:n bensatankki muuten 60 vai 65l? Kun aina tankin täyteen tankatessa viisari nousee kyllä sinne päälle 60l:n jälkeen olevalle viimeiselle viivalle mutta putoaa jo seuraavan 10 km ajelun aikana 60 litraan.
Eli usein kun autolla on hetken ajellut "kylmäkäynnistyksen" jälkeen auto alkaa esim. liikennevaloissa vapaalla seisoessa jurnuttamaan. Tyhjäkäynti siis laskee hieman ja kori heiluu myös sen jurnutuksen tahdissa. Jurnutus on siis vähän kuin auto kävisi kuin diesel-kone ainoastaan hieman hitaamassa tahdissa.
No sitten ku lähtee liikkeelle tuon ongelman ollessa päällä, auto kyllä lähtee liikkumaan mutta todella hitaasti/meinaa hyytyä aivan täysin kaasusta.
Avun saa kun painaa kaasupolkimen ihan pohjaan ja odottaa, niin hetken kuluttua auto nykäisee ja lähtee kiihtymään normaalisti.
Kun on tämän polkaisun tehnyt, tuo jurnutus ongelma/hyytyminen katoaa eikä enää esiinny ennen seuraavaa tai sitä seuraavaa kylmäkäynnistystä.
2) Onko E36 325:n bensatankki muuten 60 vai 65l? Kun aina tankin täyteen tankatessa viisari nousee kyllä sinne päälle 60l:n jälkeen olevalle viimeiselle viivalle mutta putoaa jo seuraavan 10 km ajelun aikana 60 litraan.
Comment