Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 jarrupalat katukäyttöön sekä satunnaisesti myös radalle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6931
    • N/A

    E36 jarrupalat katukäyttöön sekä satunnaisesti myös radalle.

    Yritin searchia mutten oikein löytänyt vastausta kysymykseeni.

    E36 coupessa on suhteellisen tunnottomat jarrut tällähetkellä, jarrunesteet on uusittu ja ilmattu kunnolla mutta silti jarrut eivät ota sellain terävästi vaan vaativat jonkinverran polkemista ennenkuin jarrut tarraavat. Kyllä auto sitten pysähtyy. 2 jarrutuksen jälkeen jarrut häviävät käytännössä kokonaan.
    Ajattelin budjetin ollessa tiukka ensimmäisenä vaihtaa jarrupalat ja koittaa onko niillä vaikutusta. Briteistä saisi esim. tälläisiä mintexejä :



    41.60£+postit eteen ja taakse palasarja.

    Vai haenko ihan autotarvikkeelta jotku tarvike-pilipalipalat. Tekeekö niillä mitään?

    Tiedän että ferodon ds2500 varmaan pelaisi hyvin mutta käytännössä ne tulee maksamaan pitkälti yli 250e toimitettuna.
    Last edited by Antti O; 30-08-2008, 17:28.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16400
    • Asikkala

    #2
    Kysy paikallisesta varaosaliikkeestä ferodon vakiopaloja, ei 2500. "Tavallisten" hintaisia ja ainakin takana (minulla) toimii myös radalla kuten edessä ei-merkki tarvikepalat. "Ilmattu kunnolla" Varmasti ?

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6931
      • N/A

      #3
      Ilmaus tehtiin sillätavalla että jarrunestesäiliöön kierrettiin härveli kiinni mikä puskee paineella nestettä säiliöön ja sitten imupuoli puolestaan imee suoraan jarrunestettä ilmausruuvilta. Varsin vakuuttavan olonen systeemi ja ainaskin sillon pystyi hyvin seuraamaan että kuplien tulo loppui. ja ruuvi kiinni.
      Mutta kiitoksia vinkistä, kysyn tarvikekaupasta noita ferodon normaali paloja.

      Comment

      • Toni 325i
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 209
        • Raisio

        #4
        Kokemuksia noista ferodon vakiopaloista että tuleeko jarrupölyä vähemmän kuin orkkispaloista?

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16400
          • Asikkala

          #5
          Niinkun sanottu ne on takana missä muutenkin tulee pölyä vähemmän joten en osaa sanoa, ei ainakaan enempää.

          Comment

          • MarttiKK
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 1637

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Kysy paikallisesta varaosaliikkeestä ferodon vakiopaloja, ei 2500. "Tavallisten" hintaisia ja ainakin takana (minulla) toimii myös radalla kuten edessä ei-merkki tarvikepalat. "Ilmattu kunnolla" Varmasti ?
            Ferodollakin on kahta eri tuotetta vakiopaloissa. Ferodo SL (muistaakseni) on täyttä huttua, eivät kestä radalla ollenkaan ja muutenkin ovat suttua. Sitten taas Premium-tuote on varsin asiallinen.

            Huono homma on se, että esim. E30:een ei enää tehdä eteen ollenkaan Premiun-tuotetta vaan tuota SL:ää. Taakse vielä löytyy, onneksi. Ostin Lucasin (TRW) -palat eteen ja hyvin toimii radalla. Taakse vaihdoin nuo premiumit ja heitin rapautuneet(!) SL:t roskiin.

            Comment

            • Jochen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1229
              • Valkeakoski & Trondheim

              #7
              Asiaa sivuten, minkä takia kisapaloja ei suositella kadulle? Vinkuuko ne niin paljon, ei jarrutusvoimaa lainkaan kylmänä jne?

              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

              Comment

              • MarttiKK
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 1637

                #8
                Originally posted by Jochen View Post
                Asiaa sivuten, minkä takia kisapaloja ei suositella kadulle? Vinkuuko ne niin paljon, ei jarrutusvoimaa lainkaan kylmänä jne?
                Juu, suurin syy lienee se, että ne eivät oikein toimi kylmänä.

                Comment

                • Calypsocoupe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 2932
                  • Vihti

                  #9
                  Originally posted by Antti O View Post
                  Vai haenko ihan autotarvikkeelta jotku tarvike-pilipalipalat. Tekeekö niillä mitään?
                  Piti kokeilla tollasia kolmenkympin tarvikekökköjä kun ei jollein ratapäiville saanut Ferodoja kun paikallinen tarvikeliike sössi tilauksen. Hyvää oli lähinnä hinta ja palojen (ei levyjen..) kesto. Normaalissakin katukäytössä olivat tehottomammat kuin alkuperäiset. Ratakäyttössä aika onnettomat.

                  Katukäyttöön ostaisin alkuperäispalat Juridin/Textarin paketeissa tai sitten Ferodon Preniumit. Ratakäytössä orggispalat pelittävät jos eivät saa liikaa lämpöä, silloin murenevat palasiksi.
                  - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6931
                    • N/A

                    #10
                    Originally posted by Calypsocoupe View Post
                    Piti kokeilla tollasia kolmenkympin tarvikekökköjä kun ei jollein ratapäiville saanut Ferodoja kun paikallinen tarvikeliike sössi tilauksen. Hyvää oli lähinnä hinta ja palojen (ei levyjen..) kesto. Normaalissakin katukäytössä olivat tehottomammat kuin alkuperäiset. Ratakäyttössä aika onnettomat.

                    Katukäyttöön ostaisin alkuperäispalat Juridin/Textarin paketeissa tai sitten Ferodon Preniumit. Ratakäytössä orggispalat pelittävät jos eivät saa liikaa lämpöä, silloin murenevat palasiksi.
                    Voiko näitä jurid/textar paloja havitella muualta kuin marmoritiskiltä? Katselin realoemista hintoja niin aika kovan hintasia nuo jarrupalat eteen ja taakse..

                    Comment

                    • wooZer
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2006
                      • 72
                      • Lahti

                      #11
                      itse en ainakaan noita mintexejä suosittele. joihinkin autoihin noita olen kaupannu eikä hirveen hyviä kuulemma ole olleet. jarrupölyä tulee ilmeisesti sen verran reilusti kun on pehmeä pala. suosittelisin ferodon paloja oikein lämpimästi. kokemusta on ja voi sanoa että zimmermannin jarrujelevyjen kanssa ainakin pelaa erittäin hienosti.
                      E39 525 -02

                      Comment

                      • asvirkku
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 514
                        • Bern

                        #12
                        Originally posted by Antti O View Post
                        Yritin searchia mutten oikein löytänyt vastausta kysymykseeni.

                        E36 coupessa on suhteellisen tunnottomat jarrut tällähetkellä, jarrunesteet on uusittu ja ilmattu kunnolla mutta silti jarrut eivät ota sellain terävästi vaan vaativat jonkinverran polkemista ennenkuin jarrut tarraavat. Kyllä auto sitten pysähtyy. 2 jarrutuksen jälkeen jarrut häviävät käytännössä kokonaan.
                        Ajattelin budjetin ollessa tiukka ensimmäisenä vaihtaa jarrupalat ja koittaa onko niillä vaikutusta.
                        Ferodon performancet on halvemmat kuin nuo DS2500. Toki normiferodotkin ovat toimineet hyvin. Aika halpa fiksi jarrutuntumaan on myös vaihtaa teräspunosletkut, noin satasen kierrokselta. Häviämiseen auttaa myös kisanesteet (vaikka ATE Racing Blue).

                        T: AV
                        e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6931
                          • N/A

                          #13
                          Soitin paikalliseen tarvikeliikkeeseen ja ferodon normaalit jarrupalat maksavat 70euroa eteen sekä taakse yhteensä. Yritän näillä ensin ja kommentoin paraniko jarrutusteho. Ei ole vielä poissuljettu vaihtoehto vaihtaa noita teräspunosletkujakaan ennen kevään ratapäiviä.
                          Näillänäkymin kuiteskin motoparkkiin vielä vanhoilla paloilla kokeilemaan koska noissa ferodoissa toimitusaika on varmasti yli 2pv.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16400
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by Antti O View Post
                            Soitin paikalliseen tarvikeliikkeeseen ja ferodon normaalit jarrupalat maksavat 70euroa eteen sekä taakse yhteensä. Yritän näillä ensin ja kommentoin paraniko jarrutusteho. Ei ole vielä poissuljettu vaihtoehto vaihtaa noita teräspunosletkujakaan ennen kevään ratapäiviä.
                            Näillänäkymin kuiteskin motoparkkiin vielä vanhoilla paloilla kokeilemaan koska noissa ferodoissa toimitusaika on varmasti yli 2pv.
                            Kysyitkö toimitusaikaa ? Mulle löytyi ferodot taakse hyllystä, Vääksyn varaosa ja tarvike.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎