Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Cabrion pienet probleemat, help.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • häjy
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 51
    • Luumäki

    e36 Cabrion pienet probleemat, help.

    Tuli siis ostettua lähinnä ens kesää ajatellen vm.-93/94 325 cabrio ( Vanos ).

    Muutama pikkuhäikkä autossa häiritsee ja tarttis apua/tietoa niihin.

    - Se mikrokytkin, on varmaankin oven lukossa, koska ei näy mitään nippeliä mistä ottais oven aukaistessa yhteyksiä.
    - Ikkunat ei nouse ovea sulkiessa ja eivät laske avattaessa kuten pitäis, muutoin toimii napeista kaikki lasit, lisäksi sisävalo ei toimi kumpaakaan ovea aukaistessa, luin tuolta jostain että vika olis tällöin siinä mikrokytkimessä.Onko hankala vaihtaa, mitä maksaa ?

    - Peräkontissa paloi kokoajan ne kaks sisävaloo, ei sammunut missän vaiheessa niistä " nänneistä ", otin polttimot irti.

    - Katon avaus takertaa, nappia pitää painaa kovaa, ja muutenkin kattoa täytyy hieman avittaa laskemaan/nousemaan, perusjuttu vai onko vain katkaisijassa vikaa ?

    - Ajotietokoneen pikselit on osittain hukassa, ja ajotietokone herjaa välillä jäähdytysnesteen vähyyttä ja jotain takavaloista, pitäs käydä luetuttaa vikakoodit ja nollata kaikkiroskat pois.
    - Pikselinäkyvyyden vois korjata.

    - Sumuvalot ei pelaa edessä eikä takana, missähän on sumareiden sulake ?
    Kaikki sulakkeet ovat ehjiä ainakin konehuoneen lootassa, onko sulakkeita vielä jossain muuallakin ?

    - Lattia on aika kostean oloinen, oikeestaan se on märkä, kuskin puolelta.
    - Meneekö kuskin puolella lattiamaton alla jotain tärkeitä piuhoja/liittimiä, jos siellä on kosteutta niin osa näistä vioista vois johtua sieltäpäin ?

    - Miten toimii katon avaus manuaalisesti, kai sekin on mahdollista.
    - Raotin takapenkkiä ja melkoinen hässäkkä siellä on tavaraa.

    Ja jos joku Lappeenrannan lähistöllä vois auttaa joissain näissä probleemissa, esim lukemalla koodit ym ym, niin ota yhteyttä vaik yv:llä, eikä tartte ilmaseks laittaa mitään, ei viittis viedä Sunillekaan autoo heti ekaks.
    Itsellä ei oo paikkaa/tallia missä laittaa, eikä ole oikein aikaakaan eikä sitä taitoakaan löydy näissä asioissa.

    Kiitos vastauksista jo etukäteen.
    E60 525i, E36 328i Cabriolet
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Pikselit saa kuntoon, privalla lisätietoa.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16460
      • Asikkala

      #3
      "- Se mikrokytkin, on varmaankin oven lukossa, koska ei näy mitään nippeliä mistä ottais oven aukaistessa yhteyksiä.
      - Ikkunat ei nouse ovea sulkiessa ja eivät laske avattaessa kuten pitäis, muutoin toimii napeista kaikki lasit, lisäksi sisävalo ei toimi kumpaakaan ovea aukaistessa, luin tuolta jostain että vika olis tällöin siinä mikrokytkimessä.Onko hankala vaihtaa, mitä maksaa ?"

      Eikö ole lukon vastakappaleessa pientä nipukkaa ? Jos ei niin mikrokytkin on oven puolella itse lukossa.

      Comment

      • Tomi T
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 3845
        • Nokia

        #4
        Itseäni myös kiinnostaa, että jos sähkökatto sattuu hajoamaan, että voiko tuota käyttää manuaalisesti jotenkin kätevästi (manuaalikaton tyyliin). Katon luukun lukitus on vähän epäselvä, kun ei ole kahvaa vasemmassa takasivuverhoilussa, kuten manuaalikatossa. Muutenhan tuossa ei ole mitään sen kummempaa kuin manuaalikatossa.

        Jollakulla tietoa?
        BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

        ex. 53*BMW

        Comment

        • MasaTDS
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1606
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Tomi T View Post
          Itseäni myös kiinnostaa, että jos sähkökatto sattuu hajoamaan, että voiko tuota käyttää manuaalisesti jotenkin kätevästi (manuaalikaton tyyliin). Katon luukun lukitus on vähän epäselvä, kun ei ole kahvaa vasemmassa takasivuverhoilussa, kuten manuaalikatossa. Muutenhan tuossa ei ole mitään sen kummempaa kuin manuaalikatossa.

          Jollakulla tietoa?
          voi käyttää,pitää kysellä kaverilta se kun kerran pudotti jotenkin katon moottorit vetäsemällä jostai vivusta takapenkin alta tai jotain,nyt tosin toimii sähköllä
          E24 635csi
          M-B W140
          Citroen c4 coupe
          H-D sportster chopper

          Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
          Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
          Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
          www.mpanet.fi

          Comment

          • Soiled
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3216
            • Mystinen Kuopio

            #6
            Joo katon saa manuaaliksi vetäisemällä kahvaa joka on takapenkin alla, niissä on yleensä sellainen punainen/oranssi lenkki päässä.
            Tätä EI sitten kannata tehdä huvikseen, koska seuraavaksi pääset kalibroimaan noita nostinmoottoreita uudelleen ja se ei aina ole kovinkaan hauskaa
            Mystinen.Fi @ FB
            IG @tarmohanninen
            http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
            Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
            Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
            Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

            Comment

            • häjy
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 51
              • Luumäki

              #7
              Originally posted by Soiled View Post
              Joo katon saa manuaaliksi vetäisemällä kahvaa joka on takapenkin alla, niissä on yleensä sellainen punainen/oranssi lenkki päässä.
              Jep, sellainen lituska rautavipu siel penkin alla on, ja sen päässä punainen nauha.

              Mitenkäs se toimii manuaalisesti jos tuota joutuu nykimään ?
              Meneekö se sit käsin " repimällä ja riuhtomalla " alas/ylös vai mitä täytyy tehdä ?

              Olishan hyvä tietää, koska jos se sähkökatto hajoo, niin ja jos se hajoo, niin sehän hajoo sateella ja jossain 500km:n päässä kotipaikkaa.
              E60 525i, E36 328i Cabriolet

              Comment

              • Soiled
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3216
                • Mystinen Kuopio

                #8
                Originally posted by häjy View Post
                Jep, sellainen lituska rautavipu siel penkin alla on, ja sen päässä punainen nauha.

                Mitenkäs se toimii manuaalisesti jos tuota joutuu nykimään ?
                Meneekö se sit käsin " repimällä ja riuhtomalla " alas/ylös vai mitä täytyy tehdä ?

                Olishan hyvä tietää, koska jos se sähkökatto hajoo, niin ja jos se hajoo, niin sehän hajoo sateella ja jossain 500km:n päässä kotipaikkaa.
                Katto pitää vaan nostaa käsin ylös/alas. Se menee melko "löysäksi" kun nuo moottorit tippuvat pois pelistä eli mikään ei enää hankaa vastaan alas/ylös laitettaessa, kuten E30 cäbin manuaalikatoissa. En muista enää varmaksi, että nousiko se "hattuhylly" vielä napista painettaessa vai pitikö sekin sitten erikseen nostaa käsin ylös.
                Mystinen.Fi @ FB
                IG @tarmohanninen
                http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                Comment

                • MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5519
                  • Vaasa

                  #9
                  Kun vetäsee siitä vivusta niin katto ei pysy enään alhaalla vaan se luukku on auki koko ajan. Eli jos joudut vetään kahvasta laita katto kiinni

                  Se jäähdytin nesteen vähyys voi johtua siitä että anturi takertelee - > vaihda se samalla kun vaihidat nesteet. Löytyy syyläristä alhaalta kuskinpuolellta.

                  Pikseli viat saa kuntoon, ja ohjeita on foorumilla paljonkin.

                  Mikarokytkin on siellä korin puolella siinä lukon kiinnitys klipsun sisällä. kahdella torxilla kiinni se lukitus juttu ja sitten en tiedä. Pitää omaakin vaihtaa se.
                  sigpic

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3845
                    • Nokia

                    #10
                    Eli siis: jos vapauttaa moottorit, niin katon luukku ei enää lukitu kiinni?

                    edit: Asia lienee juuri näin, muualtakin luin samaa.
                    Last edited by Tomi T; 11-10-2008, 15:23.
                    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                    ex. 53*BMW

                    Comment

                    • CeSsI
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 263
                      • Mäntsälä

                      #11
                      Morjensta!

                      Tästä saattaapi olla cabrio-ihmisille apua: katon käyttö manuaalisena + kalibrointi. Ei toi palautus mikään älytön homma ole. Ei toistaiseksi itse kokeiltu juttu
                      F11 530 xd ’14
                      E23 735i ’85
                      E36 328 Cabrio Bostongrün - Edition Jürgen
                      Ex: E46 320d '02 M-sport Titansilber
                      Ex: 525i 24V -92 Calypsotrot - Vetokoukku edition
                      Ex-Talvilelu: Arctic cat F5 2003

                      -Agenda on siellä missä aurinko paistaa!-
                      -=Team maa-, muovi- ja murhamoottori=-

                      Comment

                      • häjy
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 51
                        • Luumäki

                        #12
                        Tuossa linkissä käy ainakin suht helposti toi katon takaisin laitto toimintaan.
                        Mutta siis, se luukkuko ei lukitu lainkaan kiinni jos käyttää manuaalisesti kattoa ?


                        Alkuperäisestä kysymysvyyhdistä selvinneet seuraavat jutut:
                        - mikrokytkimet toimii kun putsasin molemmat lukot.
                        - peräkontin valo ongelmaakaan ei enää ole, nännivika.
                        - jäähdytin nesteen herjaus poistuu välillä kun putsaa anturia, mut palaa aina välillä takaisin, ei haittaa.
                        - pikselitkin saa mun puolesta olla sekaisin ajotietokoneen näytössä, ei enää häiritse kuten alussa.


                        Ainoa mikä vielä mättää, on toi veden tulo takalattioille.
                        Vettä oli aika reilusti siellä, ja matot märkänä, sisustan purku ja kuivumaan sisälle.
                        Myös takapenkin alla oli vettä.

                        Aukaisin takapenkin alla olevat isot tulpat, pitäskö veden valua niiden kautta johonkin ulos ( palkin sisällä ), näyttäis siltä, että kun vesi pääsee niistä isoista rei´istä sisään, niin sit se tulee lattianrajasta sisään jälkatilan puolelle, aivan alhaalta.
                        Ikkunoiden enkä ovitiivisteiden ole huomannut vuotavan lainkaan.

                        Joten se vuoto on todennäköisesti jossain rättikaton kaukalon tiivisteessä.
                        Onko tiivisteet kaukaloon miten kalliit ?
                        E60 525i, E36 328i Cabriolet

                        Comment

                        • AMP
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 536
                          • Turku

                          #13
                          Kiitokset youtube videon linkittäjälle! Sain vihdoinkin oman katon toiminaan normaalisti.. ei mikään kummoinen juttu ole näköjään. Piti käydä autokatoksessa kokeilemassa ja hyvä oli lopputulos Pitkään olin etsinyt ohjeita.

                          Ainut mikä hieman hidasti takaisin palauttamista oli toisen moottorin vaijerin jääminen pienelle lenkille takapenkin alle koska vaijerin pään kiinnitysnipukka oli taitunut väärään asentoon eikä toinen moottori (keskempi) meinannut lukittua ylös koska vaijeria ei tullut riittävästi moottorin päähän.

                          Mutta nyt itseltä jäi pois joka kertainen "käsin avitus" kannen aukeamis vaiheessa!

                          Nyt on hyvä työntää cäbi talviunille...
                          e65 730d

                          Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎