Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 cabrio "roll over bars"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmzeri
    Newbiemmer
    • Aug 2008
    • 5
    • Lahti

    e36 cabrio "roll over bars"

    Surffailin netissä aikani kuluksi etsien e36 cabrion kolarikuvia ja tietoa kyseisen auton turvallisuudesta, ym. Ja sattuipa silmääni tällainen. Minulle aivan uusi juttu. Eli nämä ns. roll over bars:it, jotka ovat cabrion takapenkkien niskatukien takana. Jotka vissiinkin pamahtavat sieltä ylös kolaritilanteessa. Tietääkös kukaan näistä enempää?! Eli minkälainen mekaniikka siellä on kun saa nämä laukeamaan? Ja onko nämä turvahärpäkkeet kaikissa e36 cabeissa? :think

    tässä pari kuvaa:



  • ///Masa
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 1468
    • Salo

    #2
    Ei ole kaikissa e36 avoissa. Tulee takaniskatukien kanssa samassa jos on aikoinaan ruksattu tehtaalta noi varusteet.
    BMW E30 M3
    BMW E46 M3
    BMW E118 1800

    Comment

    • Haukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 1366
      • Valkeala

      #3
      mitenkäs nuo toimii?

      Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

      Comment

      • ässä lavaan
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1717
        • Savo

        #4
        ex-cäpissä nuo olivat.. ei tullu testailua ympäriajon muodossa tosin..
        E91

        Exät:
        E36 325i -93 Cabriolet
        E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
        E36 325i -91 Sedan
        E30 325i -85

        Comment

        • Shaft
          Newbiemmer
          • Oct 2007
          • 14
          • P-Satakunta

          #5
          Toimivat varmaankin samalla tavalla kuin e46:ssa...mahdollisessa vaaratilanteessa (ympäripyörähdys) laukeavat. Muistaakseni luin jostain järjestelmän laukeavan jos tunnistaa jonkin renkaan nousevan ilmaan :think.
          Jenkeissä jollain oli lauennut kun oli ajanut vahingossa vähän rotvallin päälle.
          Itse turvakaaret jotka tuolta nousevat toimivat jousivoimalla ja ne voidaan painaa takaisin parissa minuutissa ilman erityisiä apuvälineita.
          Järjestelmää ei muistaakseeni pidä edes aktivoida uudestaan mitenkään vaan voi kipata ihan huoletta taas seuraavassa mutkassa kun auton on saanut nostettua takaisin oikein päin ja painettua tuet alas
          -00 E46 323 Cabriolet

          Comment

          • Bullitt
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 2786
            • Turku

            #6
            Jos sen meinaa joka mutkassa kipata, niin eiks oo helpompi antaa niitten tukien olla sit ylhäällä vaan.


            Comment

            • -Tepe-
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 149
              • Liperi

              #7
              90 ja 2000 lukujen vaihteessa oli joku auto-ohjelma (jonka nimeä en nyt muista)
              Ohjelmassa oli testissä E36 M3 Cabi ja kuskina Roni Saksi. Muistaakseni jo tiukassa väistökokeessa asfaltilla pomppasi nuo turvakaaret esiin
              Kokeilin jo netistä etsiä juttua/videota muttei ainakaan helposti löytynyt.
              Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
              Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78

              Comment

              • joonak
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 45

                #8
                Originally posted by -Tepe- View Post
                90 ja 2000 lukujen vaihteessa oli joku auto-ohjelma (jonka nimeä en nyt muista)
                Ohjelmassa oli testissä E36 M3 Cabi ja kuskina Roni Saksi. Muistaakseni jo tiukassa väistökokeessa asfaltilla pomppasi nuo turvakaaret esiin
                Kokeilin jo netistä etsiä juttua/videota muttei ainakaan helposti löytynyt.

                Minäkin muistan tämän. Taisivat siinä vielä mainita, että onneksi oli katto alhaalla

                Comment

                • -Tepe-
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 149
                  • Liperi

                  #9
                  Originally posted by -Tepe- View Post
                  90 ja 2000 lukujen vaihteessa oli joku auto-ohjelma (jonka nimeä en nyt muista)
                  Ohjelmassa oli testissä E36 M3 Cabi ja kuskina Roni Saksi. Muistaakseni jo tiukassa väistökokeessa asfaltilla pomppasi nuo turvakaaret esiin
                  Kokeilin jo netistä etsiä juttua/videota muttei ainakaan helposti löytynyt.
                  Menee jo OT:ksi mutta kun kerran aloitin niin jatkan vielä:
                  Nimittäin löytyi itseltä vhs-kasetilta tuo testi silloin vissiin ollu jo mielessä että bmw on se ainoa oikea merkki ja tullut pistettyä nauhalle talteen.

                  Lainaus ohjelmasta jonka nimi oli Ajokaista:
                  Perus M3 maksaa 635 000 mk. Testiauto on ainoa pohjoismaissa ja varusteltu kaikilla herkuilla. Testiyksilön hinta varusteineen on 765 000 mk

                  Ja kyseinen auto on myynnissä tällä hetkellä Lohjan LaatuAutossa *klik*

                  Että semmonen sattumien summa
                  Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
                  Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78

                  Comment

                  • 928 GTS
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1559
                    • Helsinki

                    #10
                    Kyseinen auto taisi olla myös TM:n koeajossa ja jos oikein musitan niin 0-100 kiihdytys oli järkyttävän huono kun SMG ei pelannut niin hyvin kun olisi pitänyt.

                    Laatuauton myynti-ilmosta ei ole ollut kun haittaa samanlaisten autojen tuojille. Kyseinen liike piti aikoinaan myös muutaman muun automallin tuontihintoja tähtitieteellisinä omilla järjettömillä pyynneillään. Esim. ensimmäisestä veromuutoksen jälkeen tuodusta Porsche 928:sta maksettiin veroa n. 10 tuhatta euroa liian korkean pyyntihinnan perusteella kun kyseisessä liikkeessä oli yksi GT myynnissä järjettömällä pyynnillä. Onneksi M3:sia on nyt tuotu niin paljon ettei tuolla yhdellä yksittäisellä pyyntihinnalla ole enää mitään vaikutusta. Jos hinta olisi ollut järkevä olisi auto mennyt kaupaksi jo vuosia sitten.
                    -92 928 GTS
                    -98 550 Maranello

                    Comment

                    • Convertible
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2638
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by 928 GTS View Post
                      Kyseinen auto taisi olla myös TM:n koeajossa ja jos oikein musitan niin 0-100 kiihdytys oli järkyttävän huono kun SMG ei pelannut niin hyvin kun olisi pitänyt.

                      Laatuauton myynti-ilmosta ei ole ollut kun haittaa samanlaisten autojen tuojille. Kyseinen liike piti aikoinaan myös muutaman muun automallin tuontihintoja tähtitieteellisinä omilla järjettömillä pyynneillään. Esim. ensimmäisestä veromuutoksen jälkeen tuodusta Porsche 928:sta maksettiin veroa n. 10 tuhatta euroa liian korkean pyyntihinnan perusteella kun kyseisessä liikkeessä oli yksi GT myynnissä järjettömällä pyynnillä. Onneksi M3:sia on nyt tuotu niin paljon ettei tuolla yhdellä yksittäisellä pyyntihinnalla ole enää mitään vaikutusta. Jos hinta olisi ollut järkevä olisi auto mennyt kaupaksi jo vuosia sitten.
                      Juu, niin kävi minulle, mutta valitus on sisällä (ollut jo 5.vuotta)..
                      F25 X3 35d
                      E87 118i
                      E46 330ti
                      E46 M3
                      E30 M3
                      E30 M3 Convertible
                      Z3 Roadster

                      Comment

                      • Convertible
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2638
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by Bullitt View Post
                        Jos sen meinaa joka mutkassa kipata, niin eiks oo helpompi antaa niitten tukien olla sit ylhäällä vaan.
                        Ne tulee katon läpi..
                        F25 X3 35d
                        E87 118i
                        E46 330ti
                        E46 M3
                        E30 M3
                        E30 M3 Convertible
                        Z3 Roadster

                        Comment

                        • manzneri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 551
                          • Kesälahti

                          #13
                          Kaverit kippas kesällä M3 cabin ja täytyy kyllä kiitellä että baijerin turvalaitteet toimivat täydellisesti Olis takapenkkiläisillä 'lievää' asfaltti-ihottumaa muuten havaittavissa...

                          Toisen puolen tukeen oli tullut vielä aika kova mälli kun oli vääntynyt, mutta hyvin oli näyttänyt silti kestävän. Ja vauhtia oli ollut aikas runsaanlaisesti...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎