Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 -93 ei vastaa kaasuun !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupasierra
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 126
    • Kotka

    e36 325 -93 ei vastaa kaasuun !

    Auto kiihtyy "aaltomaisesti". Kun siis lähtee kiihdyttämään, auto kiihtyy pykälittäin. Lamda on mitattu ja toimii oikein. Tyhjäkäynnillä kaasua painaessa "miettii" hetken ennen kaasuun vastamista. Muuten toimii kuten pitääkin. Tyhjäkäynti huojuu aavistuksen, mutta en ole tällaisen koskaan kuullut käyvän aivan tasaisesti. Ei nyi tasakaasulla. Jakajan kansi tarkistettu, ja pyörijä. Im-mittari pesty, ja haitarikumi tarkastettu, kaasuläppä putsattu. Auto kiihtyy kuitenkin hyvin, myös kavereiden mielestä, eli tehoja ei tunnu puuttuvan. V-mäinen aaltomaisuus kiusaa
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3813
    • Nokia

    #2
    Miten '93 325i:stä on tarkistettu jakajan kansi ja pyörijä?
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

    ex. 53*BMW

    Comment

    • jupasierra
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 126
      • Kotka

      #3
      Originally posted by Tomi T View Post
      Miten '93 325i:stä on tarkistettu jakajan kansi ja pyörijä?
      Sekosin kaverin jutuista, eli ei tietenkään jakajan kantta ja pyörijää tutkittu. Ilmavuodot käyty läpi, ja ollut töpselissä. Ei vikoja ?!
      Last edited by jupasierra; 13-10-2008, 10:36.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16296
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by jupasierra View Post
        Kansi tarkastettu suurennuslasilla ja silmäilyllä yleensäkin. Pyörijä on mitattu ohmimittarilla. Kansi ja pyörijä hyvässä kunnossa. Joku on ilmeisesti etsinyt samaa vikaa.!?
        Mutta kun e36 325:ssä ei ole noita osia... ??

        Comment

        • 426Hemi
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 621
          • Pälkäne

          #5
          Kysynpä nyt tähän samaan topicciin

          Tossa kun käytin myöskin e36 m50b25 ulkona niin teki jännän kepposen; täyskaasulla ensin 1&2 pykälät sutien tappiin ja sitten rauhallinen vaihto, pintakaasu ja kolmoselle. Samalla hetkellä huomasin että kun lähdin kolmosella vielä hieman kiihdyttämään niin tehot olivat kadoksissa.

          Pysähyin ja ihmettelin, kokeilin varovasti kelata nollista vauhtia, mutta varsinkin ylemmillä kierroksilla oli veto pois pelistä. No, ylimääräisiä ääniä tms ei kuulunut niin jätin sitten laitteen akun irroittaen noin tunniks seisomaan.

          Sen jälkeen toimi taas normaalisti. Mikähän oli ongelma?
          ex: viitisenkymmentä bmw+muut

          Comment

          • jupasierra
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 126
            • Kotka

            #6
            Vika löytyi !

            Kaasun läppärungossa oleva anturi oli sökö. Onkohan tämä kaasuläpän asentotunnistin, vai mikä lie mutta sen kun vaihdoin niin toimii taas !

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎