Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 apurungon puslien kannakkeet rikki!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmervend
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 80
    • P-Savo,Siilinjärvi

    e36 apurungon puslien kannakkeet rikki!

    Elikkäs kellään kokemusta noista puslien kiinnikkeiden "repeämisestä"?
    Ja kuinka paljon niiden korjaus maksaa about?(korjaamolla siis,menetin oman tallipaikan,eikä kyllä ole aikaakaan itse laittaa.)
    Nykyään: e39 540i 6speed & e39 530D Toukka
    EX-e39 540iA Msport//EX-e91 330d M-Sport
    //EX-e39 530d x2//EX-e46 323 upeecupee//EX-Nissan Skyline GT-R V-Spec R33//EX-Sakari "S4 quattro 675hp-701nm"//EX- e30 327 cab -88 & Jeep GC -02//EX-740da -01//EX-e39 523i //EX-e34 540i manual 340hp//EX-Supra mk3 -89 turbo targa//EX-menopeli: e36 sedan "Lumiaura" 3xx //EX-e30 325 "aivan vakio" //EX-e36 paskalintta!//EX-BMW e30 320tic 325hv/400nm//EX-Ford mondeo 2,5 V6 //EX-BMW 535i -91 //
  • juha77
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 749
    • Vaasa

    #2
    Onko kyse tästä?: http://www.turnermotorsport.com/html..._ID=4111225649
    e90 330ia
    E36 328i touring
    Ex:
    e46 330i touring facelift
    e46 318ci facelift
    e36 320i cab M-Sport
    e36 325i coupe
    e30 318i

    Comment

    • Hammu
      Moderator
      • Nov 2006
      • 3971
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by juha77 View Post
      Noita on sitte turha tilailla ulkomailta kun saa suomestakin.

      Realoem

      03 SPACER RING FOR REAR AXLE FRONT LEFT 41002256495 $23.99
      03 SPACER RING FOR REAR AXLE FRONT RIGHT 41002256496 $23.99
      04 SPACER RING FOR REAR AXLE REAR LEFT 41112256497 $23.99
      04 SPACER RING FOR REAR AXLE REAR RIGHT 41112256498 $23.99

      Boldatut numerot ylös ja merkkiliikkeeseen osia tilaamaan.

      Comment

      • Bimmervend
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 80
        • P-Savo,Siilinjärvi

        #4
        Joo, noista kiinnitys kohtien "levyistä". Mutta montako rahaa se maksaa jos nuo käy laitatuttamassa? :think
        Nykyään: e39 540i 6speed & e39 530D Toukka
        EX-e39 540iA Msport//EX-e91 330d M-Sport
        //EX-e39 530d x2//EX-e46 323 upeecupee//EX-Nissan Skyline GT-R V-Spec R33//EX-Sakari "S4 quattro 675hp-701nm"//EX- e30 327 cab -88 & Jeep GC -02//EX-740da -01//EX-e39 523i //EX-e34 540i manual 340hp//EX-Supra mk3 -89 turbo targa//EX-menopeli: e36 sedan "Lumiaura" 3xx //EX-e30 325 "aivan vakio" //EX-e36 paskalintta!//EX-BMW e30 320tic 325hv/400nm//EX-Ford mondeo 2,5 V6 //EX-BMW 535i -91 //

        Comment

        • makkenakke
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 121

          #5
          nii ja mitäköhä maksaa nuo pelkät palat? ja mistä ootte ostanu?

          Comment

          • Hammu
            Moderator
            • Nov 2006
            • 3971
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by makkenakke View Post
            nii ja mitäköhä maksaa nuo pelkät palat? ja mistä ootte ostanu?
            Merkkiliikkeestä, vähän reilu 130e maksoi.
            (muistaakseni)

            Comment

            • makkenakke
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 121

              #7
              Originally posted by Hammu View Post
              Merkkiliikkeestä, vähän reilu 130e maksoi.
              (muistaakseni)
              aika kiitettävästi ne ryöstää pellinpalasista mut pakkohan ne o melkee ostaa et saa kunnollisen.

              Comment

              • Hammu
                Moderator
                • Nov 2006
                • 3971
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by makkenakke View Post
                aika kiitettävästi ne ryöstää pellinpalasista mut pakkohan ne o melkee ostaa et saa kunnollisen.
                No joo, ei toi ollu niin iso raha siihen nähden että ne palat on muotoiltu just eikä melkein sopiviksi sinne apunrungon muotoihin.

                Ei itteä ainakaan huvittaisi ruveta hakkaamaan noin 3mm paksua lätkää oikean muotoiseksi sinne...

                Comment

                • Aspiriini
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 40
                  • Turku

                  #9
                  Osanottoni

                  Itselläni täysin sama homma ja tarjouksia kyselly, mutta näyttäis melkoisesti maksavan...
                  @ E61 525i 3.0

                  Comment

                  • makkenakke
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 121

                    #10
                    meinasin vaa et mahtaa olla katteet kohillaa

                    Comment

                    • JD
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1194
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by juha77 View Post
                      Noista paloista ei sitten pelkästään ole yhtään mitään hyötyä jos pelti on jo vähänkin revennyt, ne jättää palkin sisällä olevan kiinnitysholkin alapään ja yläpään edelleen irtonaisena hölskymään ja akselisto jatkaa heilumistaan, vain reikä meni piiloon.
                      Noi on toimivia ainoastaan ehjän kiinnityksen vahvikkeena estämässä vaurion syntymistä.

                      Siellä revenneen pellin yläpuolella on nimittäin pieni palkki jonka sisään on hitsattu kierreholkki johon akselisto ruuvataan kiinni. Kun se holkki on jo revennyt osittain irti pelleistä niin sinnehän se jää irtonaiseksi jos pelkän pintapellin reiän peittää tuollaisilla lätkillä.

                      Se kierreholkki on se asia joka pitää olla tukevasti kiinni, alapäästään noin 5 cm halkaisijaltaan oleva osuus hitsattava koko ympärysmitaltaan ehjään pohjapeltiin sekä yläpäästään koko ympärysmitaltaan runkopalkkiin kiinni.

                      Tälläinen se rakenne on:
                      jaridebner,jaridebner.com,Keimola,Debner,Jari,Formula,offroad,BMW, kisakuvia, moottoriurheilu kuvia,autokuvia,traktorikuvia,maamoottori,rokkiralli,formula offroad,
                      Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                      https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                      Comment

                      • Bimmervend
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 80
                        • P-Savo,Siilinjärvi

                        #12
                        Vielä kun sais hintaa? Siis tuolle KOKO korjaus työlle, merkkiliikkeeseen en käänny ennen kuin käyn ostamassa uuden 135:sen Että jos jollakulla olisi kokemusta korjaamolla tai siellä merkki liikkeessä korjaamisesta, niin hintoja tiskiin osaapahan sitten harkita lähteäkkö ostamaan jo etuajassa se uusi kärry...vai korjauttaa tuo nykyinen talvipeli?
                        Nykyään: e39 540i 6speed & e39 530D Toukka
                        EX-e39 540iA Msport//EX-e91 330d M-Sport
                        //EX-e39 530d x2//EX-e46 323 upeecupee//EX-Nissan Skyline GT-R V-Spec R33//EX-Sakari "S4 quattro 675hp-701nm"//EX- e30 327 cab -88 & Jeep GC -02//EX-740da -01//EX-e39 523i //EX-e34 540i manual 340hp//EX-Supra mk3 -89 turbo targa//EX-menopeli: e36 sedan "Lumiaura" 3xx //EX-e30 325 "aivan vakio" //EX-e36 paskalintta!//EX-BMW e30 320tic 325hv/400nm//EX-Ford mondeo 2,5 V6 //EX-BMW 535i -91 //

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by Bimmervend View Post
                          Vielä kun sais hintaa? Siis tuolle KOKO korjaus työlle, merkkiliikkeeseen en käänny ennen kuin käyn ostamassa uuden 135:sen Että jos jollakulla olisi kokemusta korjaamolla tai siellä merkki liikkeessä korjaamisesta, niin hintoja tiskiin osaapahan sitten harkita lähteäkkö ostamaan jo etuajassa se uusi kärry...vai korjauttaa tuo nykyinen talvipeli?
                          Työtä tulee ainakin taka-akseliston irrotus ja kiinnitys (tankkia ei tarvii tiputtaa jos kellä riittää uskallus hitsata 10 cm päässä siitä), hitsaus ja pyöränkulmien tark + säätö (kai). Jos se teettää pitää niin sinuna kysyisin parista paikasta. Sillä se hinta selviää. Lieneekö noita hirveän montaa korjaamoilla tehty?
                          Last edited by petrolhead; 01-11-2008, 00:01.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • dumppi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 4351
                            • sotkamo

                            #14
                            hyvin onnistuu itekki tehä ne vahvistukset ku leikkaa leveemmältä alueellta vaan sitä peltiä pois ja teköö siihen semmosen leveämmän alueen 3mm pellistä ja muistaa hitsata sisäpuolelta sieltä penkkien alta myös!! nyt niitä kauan kaivattuja kuvia niistä home made vahvike paloista tai siis näitähän en tehny itse vaan työkaveri.. mut onnistuu kyllä jos osaa migiä käyttää ekassa kuvassa siis kuvaa alapuolelta ja seuraavassa sisäpuolelta ja siinä sit esimerkki kotelosuojauksesta sisäpuolelle ettei pääse korroosio ainakaa enää heikentämään niitä ja lopuksi kuva ehjästä alkuperäisestä kiinnikkeestä sisäpuolelta mikä on nuihin vahvistettuihin verrattuna kyl aika heppoisen oloinen nämä siis tehty vakio 325seen coupéén ja kyllä kesti hyvin.. siihen asti kun auto meni lunariin mut se on jo toinen jutu
                            Last edited by dumppi; 18-02-2009, 18:27.
                            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                            e36 325i coupé R.I.P
                            e30 316 2d
                            e36 318is coupé
                            e36 323i 4d ac schnitzer replica


                            Käyttis: e39 523i 4d
                            Originally posted by rizzo
                            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                            |Sotkamo Connection|

                            Comment

                            • Juubi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 999

                              #15
                              Originally posted by Hammu View Post
                              Merkkiliikkeestä, vähän reilu 130e maksoi.
                              (muistaakseni)
                              Eivät onneksi ole aivan noin kalliit. Metroautosta hankittuna setti maksoi yhteensä 74,48e. (Hankintapäivä 11.7.2008)

                              Tarkempi erittely:

                              03 SPACER RING FOR REAR AXLE FRONT LEFT 41002256495 17,81e
                              03 SPACER RING FOR REAR AXLE FRONT RIGHT 41002256496 17,81e
                              04 SPACER RING FOR REAR AXLE REAR LEFT 41112256497 19,43e
                              04 SPACER RING FOR REAR AXLE REAR RIGHT 41112256498 19,43e

                              Kalliithan nuo ovat silti, mutta en lähtisi enää tuohon rahaan itse veistelemään kun joku on ne kerran jo valmiiksi suunnitellut.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎