Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 coupé, perä levoton

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jorse-
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 1
    • Valkeakoski

    e36 325 coupé, perä levoton

    Elikkäs autoon juuri vaihdettu taakse hajonnut pusla ja rempan jälkeen aurauskulmat säädetty. Perän muljahtelu lakkasi mutta perä on todella levoton varsinkin noin 80 km/h jälkeen ja muutenkin auto vetelee.

    Nyt kun tunkattiin auto ylös ja vilkastiin perää tarkemmin niin huomattiin että takapyörät auraavat aivan perkeleesti. Kuuluuko näin olla?. Onko tämä mahdollisesti syy perän levottomuuteen ja auton vetelyyn?
    Last edited by Jorse-; 26-11-2008, 17:20.
  • M40 Power
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 584
    • Turun seutu

    #2
    Kannattaa viedä auto takaisin homman tehneelle korjaamolle.

    Näyttääkö takapyörien auraus samalta myös silloin, kun auto on pyörillään?
    Meinaan vaan, että tarkoitatko kenties sittenkin camber kulmia, eli renkaan pystykallistumaa? Sehän nimittäin muuttuu aika paljon, kun perän nostaa ylös.
    EX: E30, E34, E36, E36 compact

    Nyk. -99 320D

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      No siellä on jotain muuta väljää (olisi pitänyt havaita pyöränkulmien tarkastuksessa) tai sitten pyöränkulmien säätö on tehty väärin.
      --->Puhumaan suuntauksen tehneeseen firmaan.
      Silmämääräisesti on_aivan_turha yrittää_arvioida onko kulmissa vikaa, on auto pyörillään tai ilmassa. Jos vika olisi se että takapyörissä on liikaa aurausta, eikö se laittaisi autoa menemään suoraan ennemmin kuin tekisi perästä levottoman.
      Eikös e36 ohjauskulmat pitäisi tarkastaa kuormattuna?
      Last edited by petrolhead; 26-11-2008, 22:31. Reason: Arvailuja pois...
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • dumppi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 4351
        • sotkamo

        #4
        mulla ainaki ex coupéssa oli sama ongelma ja tuli sen jälkeen kun käytettiin taka-akselisto irti.. eli kulmathan siellä oli päin p:tä mulla tuntu että takapää veteli omia reittejään ja varsinkin kovissa nopeuksissa ku loivasta mutkasta oikaisi ratin niin tuntu että peräpää joko jatkaa vielä kaarretta itsetään tai sitten teki juuri päinvaistoin eli lähti vetämään vastakkaiseen suuntaan.. käytähän autoas siellä säädöissä ja kysy samalla että oliko missään paikoissa väljää mikä asiaan vois vaikuttaa:think niin ja mulla ainaki nimenomaan aurasi ne renkaat eikä TODELLAKAAN yrittäny mennä suoraan:think
        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
        e36 325i coupé R.I.P
        e30 316 2d
        e36 318is coupé
        e36 323i 4d ac schnitzer replica


        Käyttis: e39 523i 4d
        Originally posted by rizzo
        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
        |Sotkamo Connection|

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎