Tuossa iltasella tuli katseltua ja etsiskeltyä imuvuotoja ja samalla tuli sitten syynättyä tuota ilmamassamittaria. Ihmettelin kun auton käyntiin ei ollut mitään vaikutusta kun nyppäsin mittarin johdot irti.
Tuli sitten lueskeltua foorumia ja selvisi että mittarin pitäisi näyttää 2-2,2V tyhjäkäynnillä ja ~4,7V yli 2500RPM. Ei muutakun yleismittari käteen ja mittailemaan.
Tulokset: tyhjäkäynti 0,8V ja kierroksilla 1,7V
Mietin tässä että olenkohan nyt varmasti mitannut ihan oikeista navoista, jos olen niin paskanahan tuo selvästi on :think
Eli mittasin immittarin liittimestä navoista 2 ja 4, ovatko nuo nyt oikeat? 1 ja 3 näyttivät akulta/laturilta tulevaa jännitettä. Vai pitäisikö nuo mitata ECU:lta?
Toinen kysymys, olen tässä jo hetken aikaa tapellut HC-päästöjen suhteen ja kaikki yleisimmät on nyt korjattu/vaihdettu, lambda, tulpat, suodattimet putkiston/imupuolen vuodot tarkastettu. Voiko tuo immittari vaikuttaa tuohon? :think
Tuli sitten lueskeltua foorumia ja selvisi että mittarin pitäisi näyttää 2-2,2V tyhjäkäynnillä ja ~4,7V yli 2500RPM. Ei muutakun yleismittari käteen ja mittailemaan.
Tulokset: tyhjäkäynti 0,8V ja kierroksilla 1,7V
Mietin tässä että olenkohan nyt varmasti mitannut ihan oikeista navoista, jos olen niin paskanahan tuo selvästi on :think
Eli mittasin immittarin liittimestä navoista 2 ja 4, ovatko nuo nyt oikeat? 1 ja 3 näyttivät akulta/laturilta tulevaa jännitettä. Vai pitäisikö nuo mitata ECU:lta?
Toinen kysymys, olen tässä jo hetken aikaa tapellut HC-päästöjen suhteen ja kaikki yleisimmät on nyt korjattu/vaihdettu, lambda, tulpat, suodattimet putkiston/imupuolen vuodot tarkastettu. Voiko tuo immittari vaikuttaa tuohon? :think
Comment