Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36: Päästöt alas Masinolilla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Salakka
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 359
    • Lappeenranta, PARAS OLLA !

    #31
    Seokset

    Vähän sama kuin noiden ruiskupuhdistusaineiden kanssa.
    Purkissa saattaa lukee purkki per 70 litraan.

    Tosiasia kuitenkin on purkki per 10 litraan ja sitten vasta vaikuttaa
    oikeesti jos edes vika siinä on...

    Luuletko että bodaritkaan vetää hormooninsa ihan 'lääkärin määräyksellä'
    Summat on kuule aika reilulla kertoimella että lihas kasvaa...
    SoftRoader

    EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

    Comment

    • Jarzu
      Bimmer Rookie
      • Feb 2003
      • 148

      #32
      Originally posted by S-E
      Kymppi vetoa, että et saa autoasi leimasta läpi noilla litkuilla, jos autosi on vähäpäästöinen.
      Kokemuksenko rintaäänellä kommentoit? Toimiiko konsti siis vain ilman katalysaattoria olevissa bimmereissä?

      Comment

      • Stude
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 162
        • Mikkeli

        #33
        Originally posted by Toni 325i View Post
        Tuliko silti leima lappuun kun kuitenkin oli jo ollut päästöt rajoissa muualla mittauksessa?
        En ollut varma vaikuttiko ne läpi pääsyyn, mutta hylky tuli koska oli jarruletkut ja alapallonivelet vaihtokunnossa. Vikalistassa kyllä luki myös toi hc liian korkea tyhjäkäynnillä. Toisella kerralla sai just menemään rajojen sisään, kun kunnolla lämmitti.
        -325i sedan -92 Mauritius blau
        -Volvo S80

        Comment

        • Jarzu
          Bimmer Rookie
          • Feb 2003
          • 148

          #34
          No, nyt auto oli "alkopuhallutuksessa"...Ei tenut auttanu, vaan HC:t tyhjäkäynnillä taas korkealla. Tenutus siis pelkkää humpuukkia! Vikakoodi ilmaisi jotain lambdan lämpövastuksesta. Pajalla oli sattumalta ihan samalla koneella oleva E34 ja siinä on täsmälleen sama vika. Kokeilevat korjaustemput ensin siihen ja, jos ne tehoaa, niin samalla reseptillä toimet tähän jokavuotiseen riesaan...Saas nähdä, kuinka paljon tällä kertaa katsastus tulee maksaa? Vittu näitä kotteroita! Onnex toisen auton jo vaihdoin Audiin. Ilmeisesti saksalainen Bimmerinssi on aikoinaan laskenut, että tässä vaiheessa auto pitäis olla jo metallipaalissa romuttamolla...

          Comment

          • visentti
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 53
            • Espoo

            #35
            Originally posted by S-E
            Sinun tapauksessa HC:t ovat koholla, eli pikemminkin tarkoittaisi sitä, että autosi käy laihalla---> Imuvuoto. Tarkista nyt vielä kerran (jos et ole sitä jo tehnyt) vaikka starttipilotin kanssa kaikki mahdolliset vuotopaikat.
            Hetkinen, eikös tuo nimenomaan tarkoita että seos olisi liian rikkaalla -> palaminen epätäydellistä ja siten päästöissä hiilivedyt korkeella? Vai selittäiskö joku mulle kuinka laihalla käyvä kone tuottaa korkean HC-arvon? :think

            Comment

            • goldenm
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 544

              #36
              Laihalla käyminen nostaa HC:tä johtuen epätäydellisestä palamisesta..
              Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

              Comment

              • Masahi
                Bimmer Rookie
                • Mar 2008
                • 46
                • Siilinjärvi

                #37
                HC=palamattomat hiilivedyt

                Originally posted by goldenm View Post
                Laihalla käyminen nostaa HC:tä johtuen epätäydellisestä palamisesta..
                Juurikin näin. Liian laiha seos ei syty ja palamaton seos joutuu pakoputkistoon ja HC arvo nousee. Yleensäkin sytytyskatkot nostavat tuota, johtuivatpa ne laihasta seoksesta tai sytytyspuolen toimintahäiriöistä.

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  #38
                  Minulla menee E30 M3 muuten aina heittämällä läpi, mutta "korkeilla" kierroksilla konetta joutuu kierrättämään 10-20min. BMW huollon mukaan kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus. Ts. niissä on paska katti, se kestää lämmetä todella kauan.
                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #39
                    Originally posted by Convertible View Post
                    Minulla menee E30 M3 muuten aina heittämällä läpi, mutta "korkeilla" kierroksilla konetta joutuu kierrättämään 10-20min. BMW huollon mukaan kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus. Ts. niissä on paska katti, se kestää lämmetä todella kauan.
                    Katin lämmittäminen ja sen etäisyys on aina kiva selitys ja hyvä tarjota, mutta ei se nyt onneksi ihan sellainen kapistus ole. Reaktio lämmittää sitä, pakokaasu lämmittää sitä, vain ympärillä oleva ilma jäähdyttää sitä eikä ilmavirtaa juurikaan edes ole paikallaan seistessä. Reaktionopeus kasvaa kun lämpötila kasvaa ja lämpö nousee taas nopeammin. Katti hehkuu kyllä hetkessä jos vain seokset ovat kohdallaan ja reaktio pääsee tapahtumaan kunnolla.

                    Motronic sisältää useita karttoja, joiden välillä nuo vanhat eivät oikein pysty vaihtelemaan kuin lambdan tiedon perusteella. Adaptaatio ei voi tapahtua sekunnissa ettei se johtaisi jatkuvaan edestakaiseen looppiin eikä tuntuisi ajettaessa ja lambdakin on kapeakaista joten pitää hetken ihmetellä mihin suuntaan sen signaali siirtyy. Eli eli, ette te kattia siellä oikeastaan lämmitä

                    Motronicista myös johtuu että voi joutua polttelemaan karstoja, sen verran pielessä aina normiajossa varsinkin nuo vanhat ja myös lambdavikaiset muovimoottorit että saattaapi olla katti karstassa oltuaan kylmänä arkiajossa. Hetki menee ennenkuin reaktio alkaa tapahtumaan edes osassa kattia ja karsta palaa pois. Sama se on tulpassa, liian kylmä tulppa ei pysty polttamaan itseään puhtaaksi ja sitten kynttilä sammuu.

                    Just my 10 cents.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Convertible
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2638
                      • Turku

                      #40
                      Originally posted by Cell View Post
                      Katin lämmittäminen ja sen etäisyys on aina kiva selitys ja hyvä tarjota, mutta ei se nyt onneksi ihan sellainen kapistus ole. Reaktio lämmittää sitä, pakokaasu lämmittää sitä, vain ympärillä oleva ilma jäähdyttää sitä eikä ilmavirtaa juurikaan edes ole paikallaan seistessä. Reaktionopeus kasvaa kun lämpötila kasvaa ja lämpö nousee taas nopeammin. Katti hehkuu kyllä hetkessä jos vain seokset ovat kohdallaan ja reaktio pääsee tapahtumaan kunnolla.

                      Motronic sisältää useita karttoja, joiden välillä nuo vanhat eivät oikein pysty vaihtelemaan kuin lambdan tiedon perusteella. Adaptaatio ei voi tapahtua sekunnissa ettei se johtaisi jatkuvaan edestakaiseen looppiin eikä tuntuisi ajettaessa ja lambdakin on kapeakaista joten pitää hetken ihmetellä mihin suuntaan sen signaali siirtyy. Eli eli, ette te kattia siellä oikeastaan lämmitä

                      Motronicista myös johtuu että voi joutua polttelemaan karstoja, sen verran pielessä aina normiajossa varsinkin nuo vanhat ja myös lambdavikaiset muovimoottorit että saattaapi olla katti karstassa oltuaan kylmänä arkiajossa. Hetki menee ennenkuin reaktio alkaa tapahtumaan edes osassa kattia ja karsta palaa pois. Sama se on tulpassa, liian kylmä tulppa ei pysty polttamaan itseään puhtaaksi ja sitten kynttilä sammuu.

                      Just my 10 cents.
                      No, juu oli miten oli, se on ainoa tapa saada se lukema laskemaan, jonka se kyllä tekeekin, mutta se vain kestää ja muutoinkin se pyörii ihan siinä laillisen rajan yläarvoilla, mutta nihilisti katsastusäijä ei voi sallia sitä. Ajetaahan autollani usen jopa 200km vuodessa. Ja Katti on laitettu jälkikäteen katittomaan autoon.
                      F25 X3 35d
                      E87 118i
                      E46 330ti
                      E46 M3
                      E30 M3
                      E30 M3 Convertible
                      Z3 Roadster

                      Comment

                      • hypridi
                        Newbiemmer
                        • Dec 2005
                        • 15
                        • Kouvola

                        #41
                        Originally posted by Convertible View Post
                        Minulla menee E30 M3 muuten aina heittämällä läpi, mutta "korkeilla" kierroksilla konetta joutuu kierrättämään 10-20min. BMW huollon mukaan kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus. Ts. niissä on paska katti, se kestää lämmetä todella kauan.
                        Mulla heittelehti päästöt vähän miten sattui, käväsin satasen rajotuksella kolmosella lämmittelemäs sen 3-5min ja johan pärähti E36 M3 läpi (ei kyllä ihan rehellisin keinoin). Tosin nyt kyllä seuraavaan selvitetään ihan viat mistä johtuu, veikkaisinpa lambdoja.
                        Last edited by hypridi; 22-12-2008, 16:20.
                        BMW E36 M3 3.0L

                        Comment

                        • visentti
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 53
                          • Espoo

                          #42
                          Originally posted by Masahi View Post
                          Juurikin näin. Liian laiha seos ei syty ja palamaton seos joutuu pakoputkistoon ja HC arvo nousee. Yleensäkin sytytyskatkot nostavat tuota, johtuivatpa ne laihasta seoksesta tai sytytyspuolen toimintahäiriöistä.
                          Jep, no nyt mahtuu jo tajuntaan. Eli "epätäydellisestä palamisesta"=ei palamista ollenkaan kun ollaan jo niin laihalla että seos ei edes syty.

                          Comment

                          • Jarzu
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2003
                            • 148

                            #43
                            No, nyt on sit päästöt taas kerran viritelty lapulle leimakuntoon. Missä Espoon katsastuskonttuurilla olis pienin riski uusintapäästömittaukseen?

                            Comment

                            • _Rontti
                              BTCF Member
                              • Sep 2008
                              • 1192
                              • Raahe

                              #44
                              e34 535 tällä kertaa kyseessä, autossa siis co arvot koholla tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Mistäs keinot tuon arvon korjaamiseksi. Ja autohan on vähäpäästöinen.
                              -Raahe connection-
                              E39 LeMans BlueM5
                              E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                              E39 523i Montrealblau
                              E34 DiamantSchwartz 535i
                              Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎