Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lambdako vaihdon tarpeessa? E36 325i -91

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ac Naisseri
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 109
    • Raisio

    Lambdako vaihdon tarpeessa? E36 325i -91

    Mitä mieltä raati, oireet aika vähääset, mutta häirittee mua. Joskus saattaa tyhjäkäynti alkaa hummata 600-1000rpm väliä vajaaksi 10 sekunniksi, mutta rauhottuu itellään. Voi mennä taas pari viikkoa ilman hummaamista. Lisäksi "yskäsee" HIEMAN pakoputken päästä kuunnellessa. Ns "yskintää" tekee vain lämpösellä koneella tyhjäkäynnillä. Auto vetää tasasesti koko kierrosalueen, en oo kokeillu yli 5500 ringin toki. Kulutus on ehkä puolisen litraa noussu viimesen ½ vuoden aikana, mutta kulutusviisari ei elä omaa elämää. Takapöntöski eläis varmaan kultakala, jos sinne sellasen laittais, sev´verran tuntuu olevan vettä ennen ku on käyny maantiellä ajamas kunnolla lämpöseksi. Ei oo porailtu reikää pönttöön!

    Eli maanantainako hakeen Boschin lambada? On muuten työn alla se moottorin vikavalo, että seki vois kertoo jotain. Pitäs laittaa viä ledi johtojen nokkaan.
  • Gtr86
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 63
    • Kangasniemi

    #2
    kyllähän toi lambdaan vähän viittais. Onko vikakoodeja luettu?
    Ei riemulla rajaa,
    kun rengas palaa!

    Comment

    • Janssoni
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 371
      • Helsinki

      #3
      Itellä ainakin kun oli lambda paskana niin vitosellakin sai kulutukset tappiin 3/4 kaasulla (täyskaasulla laski) kun ehjällä ne on pauttiarallaa 22..
      .



      sigpic

      Comment

      • ||Mane
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 114
        • Mikkeli

        #4
        kannattaa luetuttaa vikakoodit ennen ku rupeet osia vaihtamaan. Syynä voi olla myös imuvuoto tahi puola :think
        "Mitä mulla ei oo, sitä ei tarvita"

        Comment

        • Ac Naisseri
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 109
          • Raisio

          #5
          Originally posted by ||Mane View Post
          kannattaa luetuttaa vikakoodit ennen ku rupeet osia vaihtamaan. Syynä voi olla myös imuvuoto tahi puola :think


          Ei oo vikakoodia luettu..

          Kävin ny kuitenki itte tekees sen vikavalon loppuun, mistä janssonilla oli HYVÄ threadi. No sehän ilmottaa 1221 vikakoodiksi eli lambdaa. Nollasin vian ja sit ku moottori lämpes sinne n.70 asteeseen(tai vesi lämpes), niin tuli uudestaan 1221. Eikös toi viittais aika vahvasti jo siihen lambdaan, vai neuvotteko menemään lakki kouras ja setelit ojos vikakoodin lukuun merkkikorjaamolle?

          Mikko

          Comment

          • Janssoni
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 371
            • Helsinki

            #6
            Älä nyt ainakaan mee merkkikorjaamolle, vikakoodien luku on laakkosella ihanan kallista<3 Jos päätät lukea niin ihmeessä jonkun klubilaisen kamoilla.. Ei varmaan kovaa hintaa halua.. Ja jos ja kun ostat lambdan niin ota sellanen missä on valmiiksi liitin niin säästyt paljolta ja se kestääkin monta kertaa pidempään..


            Originally posted by Ac Naisseri View Post
            Ei oo vikakoodia luettu..

            Kävin ny kuitenki itte tekees sen vikavalon loppuun, mistä janssonilla oli HYVÄ threadi. No sehän ilmottaa 1221 vikakoodiksi eli lambdaa. Nollasin vian ja sit ku moottori lämpes sinne n.70 asteeseen(tai vesi lämpes), niin tuli uudestaan 1221. Eikös toi viittais aika vahvasti jo siihen lambdaan, vai neuvotteko menemään lakki kouras ja setelit ojos vikakoodin lukuun merkkikorjaamolle?

            Mikko
            .



            sigpic

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10510
              • Saaressa

              #7
              Jos toi sun autos on meikäläisen vanha nizeri ni vaihdoin siihen bosch:n lambdan keväällä 2007. Sillon oireet olivat samanlaiset ja korjaantu lambdan vaihdolla

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • Ac Naisseri
                Bimmer Rookie
                • May 2007
                • 109
                • Raisio

                #8
                No tänään mittasin päästöt kahteen kertaan ja oli muuten OK, mutta tyhjäkäynnillä HC seilas laidasta laitaan. Toki ensi piti tyhjäkäynnillä lämmittää kone normilämpöihin ennen ku HC lähti laskeen. Tippu 41:een ja sit oli siinä paikkeilla jonku aikaa ja lähti yhtäkkiä nouseen jonneki 130 ja sit laski. Eli voisko olla että ei ollu tarpeeksi lämmin vai voisko esim.joku puolista pätkiä. Muut arvot pysy koko ajan sallituis. Otin sitte kuitin sillai et HC oli tyhjäkäynnillä sen 41.


                Tulokset viä:

                tyhjä-/korotettukäynti
                lambda 1.016/1.011
                co 0,045/0,008
                co2 14,97/14.91
                HC 41/29
                O2 0,42/0,27

                Arvot nyt ainaki ilmeisesti pois sulkee sen lambdan, mutta se häirittee että motronic vilkuttaa koko ajan vikakoodia lambdalle?

                Comment

                • Bouma
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 3108
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Ac Naisseri View Post
                  No tänään mittasin päästöt kahteen kertaan ja oli muuten OK, mutta tyhjäkäynnillä HC seilas laidasta laitaan. Toki ensi piti tyhjäkäynnillä lämmittää kone normilämpöihin ennen ku HC lähti laskeen. Tippu 41:een ja sit oli siinä paikkeilla jonku aikaa ja lähti yhtäkkiä nouseen jonneki 130 ja sit laski. Eli voisko olla että ei ollu tarpeeksi lämmin vai voisko esim.joku puolista pätkiä. Muut arvot pysy koko ajan sallituis. Otin sitte kuitin sillai et HC oli tyhjäkäynnillä sen 41.


                  Tulokset viä:

                  tyhjä-/korotettukäynti
                  lambda 1.016/1.011
                  co 0,045/0,008
                  co2 14,97/14.91
                  HC 41/29
                  O2 0,42/0,27

                  Arvot nyt ainaki ilmeisesti pois sulkee sen lambdan, mutta se häirittee että motronic vilkuttaa koko ajan vikakoodia lambdalle?
                  Imuputki ilmamassamittarin ja imusarjan väliltä. Onko tarkistettu?
                  MB CLS-12 350CGI AMG

                  MYSTINEN.FI

                  Comment

                  • Ac Naisseri
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 109
                    • Raisio

                    #10
                    Originally posted by Bouma View Post
                    Imuputki ilmamassamittarin ja imusarjan väliltä. Onko tarkistettu?

                    Ei nyt, mutta kesällä tuli siivottua ICV ja samalla tuli tarkastettua se haitari.Ei ollu sillon ainakaa mitää, tarttee kai nyt sitte tiirata läpi valon kans vielä.

                    Comment

                    • Hammu
                      Moderator
                      • Nov 2006
                      • 3971
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by Ac Naisseri View Post
                      Ei nyt, mutta kesällä tuli siivottua ICV ja samalla tuli tarkastettua se haitari.Ei ollu sillon ainakaa mitää, tarttee kai nyt sitte tiirata läpi valon kans vielä.
                      Ei mitään valon kanssa tiirailua vaan auton käydessä sumuttele start pilottia tai brake cleaneria tms siihen haitariletkuun.

                      Kierrokset nousee = haitari rikki.

                      Comment

                      • Janssoni
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 371
                        • Helsinki

                        #12
                        Kokeile putsata se lambdan liitin? Ei maksais mitään ainakaan.. :P Ja mittaa lämmitysvastuksen resistanssi..
                        .



                        sigpic

                        Comment

                        • Hammu
                          Moderator
                          • Nov 2006
                          • 3971
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Originally posted by Janssoni View Post
                          Kokeile putsata se lambdan liitin? Ei maksais mitään ainakaan.. :P Ja mittaa lämmitysvastuksen resistanssi..
                          Ja toinen tekohengityskeino on että kosaanilla tai vastaavalla polttaa sen lambdan anturipään puhtaaksi.

                          Comment

                          • Bouma
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 3108
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Hammu View Post
                            Ei mitään valon kanssa tiirailua vaan auton käydessä sumuttele start pilottia tai brake cleaneria tms siihen haitariletkuun.

                            Kierrokset nousee = haitari rikki.
                            Juuri näin ja otat varmuuten vuoksi sen haitarin käteen ja tarkistat ne lähdöt sieltä alta myös.
                            MB CLS-12 350CGI AMG

                            MYSTINEN.FI

                            Comment

                            • Hammu
                              Moderator
                              • Nov 2006
                              • 3971
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by Bouma View Post
                              Juuri näin ja otat varmuuten vuoksi sen haitarin käteen ja tarkistat ne lähdöt sieltä alta myös.
                              Mullahan oli se haitariletku ihan paskana ku viime talvena vaihdoin sen.
                              Oli jotain leikkaa liimaa leikkejä harrastettu ja paikkailtu sitä.

                              Uus taitaa kuitenki maksaa jonku 10e jopa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎