Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virrat hävisi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by Jandis View Post
    Jos tässä muuten akun ostoon joutuu niin minkäkokoinen akku olisi järkevä valinta?

    jos vaikka tollasen bilteman hopea-kalsiumin hommaisi mut minkälaisilla spekseillä?
    Kurkkaa vanhasta akusta speksit ja samanlaisilla ostat uuden

    Comment

    • Jandis
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 63

      #17
      Noniin nyt pääsin töiden jälkeen katsastaan vähän tuota koslaa.

      Eli eka katoin mittarilla jännitteen akusta 12,4V. Otin akunkengät irti navoista ja putsasin molempia. Sit takas kiinni ja autoon virrat päälle.

      Starttia ja vroom lähti käyntiin ihan normaalisti.

      No samantien mittaan akulta latausjännitettä, 14V näyttää.

      Laitoin kuormaa vähän päälle: valot, puhallin. Jännite 13,8V. Sit siinä pidin autoa käynnissä aika kauan. Koitin sit hetken päästä taas lyödä vähän kuormaa päälle ja mitata latausjännitettä niin nyt olikin vaan 12,8V. Kun sammutti valot ja puhaltimen ja pisti ne samantien takasin päälle -> mittaus, 13,8V. Onko toi ihan normaalia vai voisko laturissa olla häikkää?

      Vähän kyllä vieläkin epäilyttää oliko syy vaan noissa akunkengissä vai tekeekö kohta saman vaikka olisi kengät putsattukin.

      Mites muuten tuo akun kenkien putsaus pitäisi "oikeaoppisesti" tehdä? Teräsharjalla hankaa kengät puhtaaksi ja sit suihkuttelee vaseliinia niihin ja kiinnitys takasin?
      Last edited by Jandis; 16-12-2008, 00:56.
      Autona 325i vuodelta 91 (E36)

      Comment

      • Hammu
        Moderator
        • Nov 2006
        • 3971
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by Jandis View Post
        Mites muuten tuo akun kenkien putsaus pitäisi "oikeaoppisesti" tehdä? Teräsharjalla hankaa kengät puhtaaksi ja sit suihkuttelee vaseliinia niihin ja kiinnitys takasin?
        Ite putsasin teräsharjalla ja laitoin takasin kiinni.
        Sen jälkeen rokannu ihan normaalisti.

        Comment

        • VilleVee
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 95

          #19
          Oman akkuni napajännite on tällä hetkellä huoneenlämmössä 13.34 V.
          Akku oli latauksessa lähes 20 tuntia. Illemmalla käyn sovittelemassa akun paikoilleen autoon ja tsekkaan mikä on tilanne. Samalla koitan kurkkia mistä löytyisi virtavuotoa.

          Comment

          • Jandis
            Bimmer Rookie
            • May 2008
            • 63

            #20
            Originally posted by VilleVee View Post
            Oman akkuni napajännite on tällä hetkellä huoneenlämmössä 13.34 V.
            Akku oli latauksessa lähes 20 tuntia. Illemmalla käyn sovittelemassa akun paikoilleen autoon ja tsekkaan mikä on tilanne. Samalla koitan kurkkia mistä löytyisi virtavuotoa.
            Mites tuollasta virtavuotoa voi etsiä?
            Autona 325i vuodelta 91 (E36)

            Comment

            • gremu
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 861
              • Mankkaa

              #21
              Originally posted by Jandis View Post
              Mites tuollasta virtavuotoa voi etsiä?
              Laittamalla vaikkapa yleismittarin siihen akunkengän ja akkukaapelin väliin. Mittarin kääntää ampeeri puolelle. Näkee ainakin sen että vuotaako kun on virrat nollilla. Tais olla "tyhjä" virtaska jotain 0.2a luokkaa. Jos vuotaa niin nyppii sulakkeita irti kunnes löytyy "syyllinen" sen jälkeen sitten vaan etm käteen ja kattomaan mitä kaikkea siellä sulakkeen takana on.
              kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
              RIP
              vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
              ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
              _______________________________________
              Team BTCF-World Of Pirates
              sigpic

              Comment

              • Jandis
                Bimmer Rookie
                • May 2008
                • 63

                #22
                Hommasin biltemasta nyt vaseliinisprayta ja akkunaparasvaa.

                Kuinka noita tai toista noista aineista kannattas käyttää hapettumisen estämiseksi? Kumpi on parempaa ehkäisemään hapettumista?

                Eka siis harjaa noi nyt teräsharjalla hyväksi mut sit laittaako vaseliinia vai tuota naparasvaa? Ja laitetaanko ainetta vasta sitten kun kengät on navoissa kiinni, jolloin aine jää vää ulkopuoliseksi suojaksi vai onko ainetta tarkoitus olla joka puolella myös noissa kontaktipinnoissa, eli laitettaisiin ennen kenkien kiinnitystä napoihin?
                Autona 325i vuodelta 91 (E36)

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #23
                  Molemmat ajaa asian ja laita akun napaan ja sitten kenkä päälle. Eihan se haittaa mitään jos kenkä ulkopuolelta hapettuu vaan se jos hapettuminen pääsee navan ja kengän väliin...
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7040
                    • Forssa

                    #24
                    Lisätääs oma luskikka ihmeelliseesn soppaan. Kyseessä siis e28 520i -87.

                    Auto seisoi n. pari kuukautta ja tämän aikana ei mitään ongelmia. Käytin sitä n. parin viikon välein eikä mitään ongelmia ilmennyt. Otin sen sitten taasen ajoon ja pari viikkoa kun olin huristellut katos virrat kokonaan. Kävin kaupassa ja takas käynnistämään autoa. Valot syttyi ihan normaalisti mittariin ja sitten käynnistys. Kuului vaan jostain voimakas NAKS! Virrat katos samantien, eivätkä palanneet vähään aikaan. Jolloin ei toiminut myöskään radio, valota tai mikään muukaan sähköllä toimiva vempele autossa.
                    Soitin kaverin ja haettiin sen kanssa apuvirta kaapelit mun kämpältä. Takas kaupan parkkiselle, ajattelin että jos nyt kuitenkin vielä kerran kokeilis. Yllätys oli suuri. Lähti laakista käymään. Olin siis pois n. puoli tuntia. Akku on n. puolitoista vuotta vanha.
                    Tätä samaa tehnyt jo kolme kertaa!

                    Olen puhdistanut akun navat, tarkistanut latausjännitteen (13,9V). Eli ongelman pitäisi olla siis jossain sähköjärjestelmässä, mutta missä????
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • Betrunken
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 458
                      • Vantaa

                      #25
                      Toivon mukaan tämä ongelma sopii kanssa tähän aiheeseen...

                      Eli tässä noin pari kk sitten ostin uuden akun omaan autooni, koska vanha akku ei pitänyt latausta riittävänä noin pari päivää -10 pakkasessa.
                      Eli uuden akun osto->

                      Sitten uutta akkua paikalleen ja pikku roundi sillä. Kaikki toimi hyvin mutta sitten en taas ajanut autolla pariin päivään ja kokeilemaan, mittarivalot syttyi mutta himmeästi ja pelko toteutui eli auto ei lähtenyt käyntiin ja startti pyöritti vaivaloisesti.
                      Kaverin luokse yön yli lataukseen ja sen jälkeen akku palveli loistavasti pari kk..(varmuuden vuoksi mitattiin että purkaako akkua jostakin, ei purkanut)

                      Kunnes itselleni tapahtui pieni haaveri kolme viikkoa sitten ja enkä päässyt ajamaan autolla sinä aikana kunnes tänään yritin.... Ei edes mittariin syttynyt valot ja sen tiesi, kaveri taas paikalle ja menin käymään mukana. Annettiin olla noin viisi tuntia latauksessa ja autoon takaisin paikalle. Mittaristoon syttyi valot himmeästi ja eikä edes alkanut pyörittämään moottoria...

                      Akulla on takuuta vielä vähän alle kaksi vuotta ja todettua on että akkua ei syö mikään laite ja laturi lataa sen 14.2 vähintään kun mitattiin silloin pari kk sitten..

                      Onko mahdolista että akku syväpurkantui jostakin syystä ja oli susi jo syntyessään ja näin voisin mennä vaatimaan uutta akkua vai mitä kannattaisi tehdä?

                      Onko E28:ssa jotain tämän tyylisiä vikoja ollut muilla?
                      Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                      EX:
                      -Bmw E28 518i
                      -Saab 9000
                      -Lada 2105
                      Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #26
                        No e28 mallissa voi olla vaikkapa korin ja akun välinen kaapeli ruostunut irti korista....
                        Olli.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎