Originally posted by Jandis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virrat hävisi
Collapse
X
-
Noniin nyt pääsin töiden jälkeen katsastaan vähän tuota koslaa.
Eli eka katoin mittarilla jännitteen akusta 12,4V. Otin akunkengät irti navoista ja putsasin molempia. Sit takas kiinni ja autoon virrat päälle.
Starttia ja vroom lähti käyntiin ihan normaalisti.
No samantien mittaan akulta latausjännitettä, 14V näyttää.
Laitoin kuormaa vähän päälle: valot, puhallin. Jännite 13,8V. Sit siinä pidin autoa käynnissä aika kauan. Koitin sit hetken päästä taas lyödä vähän kuormaa päälle ja mitata latausjännitettä niin nyt olikin vaan 12,8V. Kun sammutti valot ja puhaltimen ja pisti ne samantien takasin päälle -> mittaus, 13,8V. Onko toi ihan normaalia vai voisko laturissa olla häikkää?
Vähän kyllä vieläkin epäilyttää oliko syy vaan noissa akunkengissä vai tekeekö kohta saman vaikka olisi kengät putsattukin.
Mites muuten tuo akun kenkien putsaus pitäisi "oikeaoppisesti" tehdä? Teräsharjalla hankaa kengät puhtaaksi ja sit suihkuttelee vaseliinia niihin ja kiinnitys takasin?Last edited by Jandis; 16-12-2008, 00:56.Autona 325i vuodelta 91 (E36)
Comment
-
-
Originally posted by Jandis View PostMites muuten tuo akun kenkien putsaus pitäisi "oikeaoppisesti" tehdä? Teräsharjalla hankaa kengät puhtaaksi ja sit suihkuttelee vaseliinia niihin ja kiinnitys takasin?
Sen jälkeen rokannu ihan normaalisti.
Comment
-
-
Originally posted by VilleVee View PostOman akkuni napajännite on tällä hetkellä huoneenlämmössä 13.34 V.
Akku oli latauksessa lähes 20 tuntia. Illemmalla käyn sovittelemassa akun paikoilleen autoon ja tsekkaan mikä on tilanne. Samalla koitan kurkkia mistä löytyisi virtavuotoa.Autona 325i vuodelta 91 (E36)
Comment
-
-
Originally posted by Jandis View PostMites tuollasta virtavuotoa voi etsiä?kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
RIP
vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
_______________________________________
Team BTCF-World Of Pirates
sigpic
Comment
-
-
Hommasin biltemasta nyt vaseliinisprayta ja akkunaparasvaa.
Kuinka noita tai toista noista aineista kannattas käyttää hapettumisen estämiseksi? Kumpi on parempaa ehkäisemään hapettumista?
Eka siis harjaa noi nyt teräsharjalla hyväksi mut sit laittaako vaseliinia vai tuota naparasvaa? Ja laitetaanko ainetta vasta sitten kun kengät on navoissa kiinni, jolloin aine jää vää ulkopuoliseksi suojaksi vai onko ainetta tarkoitus olla joka puolella myös noissa kontaktipinnoissa, eli laitettaisiin ennen kenkien kiinnitystä napoihin?Autona 325i vuodelta 91 (E36)
Comment
-
-
Molemmat ajaa asian ja laita akun napaan ja sitten kenkä päälle. Eihan se haittaa mitään jos kenkä ulkopuolelta hapettuu vaan se jos hapettuminen pääsee navan ja kengän väliin...Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Lisätääs oma luskikka ihmeelliseesn soppaan. Kyseessä siis e28 520i -87.
Auto seisoi n. pari kuukautta ja tämän aikana ei mitään ongelmia. Käytin sitä n. parin viikon välein eikä mitään ongelmia ilmennyt. Otin sen sitten taasen ajoon ja pari viikkoa kun olin huristellut katos virrat kokonaan. Kävin kaupassa ja takas käynnistämään autoa. Valot syttyi ihan normaalisti mittariin ja sitten käynnistys. Kuului vaan jostain voimakas NAKS! Virrat katos samantien, eivätkä palanneet vähään aikaan. Jolloin ei toiminut myöskään radio, valota tai mikään muukaan sähköllä toimiva vempele autossa.
Soitin kaverin ja haettiin sen kanssa apuvirta kaapelit mun kämpältä. Takas kaupan parkkiselle, ajattelin että jos nyt kuitenkin vielä kerran kokeilis. Yllätys oli suuri. Lähti laakista käymään. Olin siis pois n. puoli tuntia. Akku on n. puolitoista vuotta vanha.
Tätä samaa tehnyt jo kolme kertaa!
Olen puhdistanut akun navat, tarkistanut latausjännitteen (13,9V). Eli ongelman pitäisi olla siis jossain sähköjärjestelmässä, mutta missä????Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Toivon mukaan tämä ongelma sopii kanssa tähän aiheeseen...
Eli tässä noin pari kk sitten ostin uuden akun omaan autooni, koska vanha akku ei pitänyt latausta riittävänä noin pari päivää -10 pakkasessa.
Eli uuden akun osto->
Sitten uutta akkua paikalleen ja pikku roundi sillä. Kaikki toimi hyvin mutta sitten en taas ajanut autolla pariin päivään ja kokeilemaan, mittarivalot syttyi mutta himmeästi ja pelko toteutui eli auto ei lähtenyt käyntiin ja startti pyöritti vaivaloisesti.
Kaverin luokse yön yli lataukseen ja sen jälkeen akku palveli loistavasti pari kk..(varmuuden vuoksi mitattiin että purkaako akkua jostakin, ei purkanut)
Kunnes itselleni tapahtui pieni haaveri kolme viikkoa sitten ja enkä päässyt ajamaan autolla sinä aikana kunnes tänään yritin.... Ei edes mittariin syttynyt valot ja sen tiesi, kaveri taas paikalle ja menin käymään mukana. Annettiin olla noin viisi tuntia latauksessa ja autoon takaisin paikalle. Mittaristoon syttyi valot himmeästi ja eikä edes alkanut pyörittämään moottoria...
Akulla on takuuta vielä vähän alle kaksi vuotta ja todettua on että akkua ei syö mikään laite ja laturi lataa sen 14.2 vähintään kun mitattiin silloin pari kk sitten..
Onko mahdolista että akku syväpurkantui jostakin syystä ja oli susi jo syntyessään ja näin voisin mennä vaatimaan uutta akkua vai mitä kannattaisi tehdä?
Onko E28:ssa jotain tämän tyylisiä vikoja ollut muilla?Citroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
Comment
-
Comment