Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 coupe ei starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skebazu
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 30
    • kuopio

    e36 coupe ei starttaa

    E36 coupe -93 vanos 320i

    Starttasin auton, ajoin 3km Teboilille sammutin auton tankkaus pisteelle, tankkasin 30 litraa 95:sta tankkiin, yritin käynnistää autoa starttimoottori kyllä pyöritti mutta ei lupaustakaan käyntiin lähtemisestä.

    2 päivää tämän jälkeen kun olin auton hinannut kotiin lopetti keskuslukitus ja sähköiset ikkunan nostimet toimintansa. (ikkunat kyllä laskee ja nousee 2cm kun ovea avaa ja sulkee, niinkuin coupessa kuuluu) (akussa kyllä täydet virrat sitä on tossa latailtu koko ajan)

    Bensapumppu vaihdettu ja uusi kyllä pumppaa (testattu)
    Bensapumpun rele toimii (testattu)
    Bensaa tulee konehuoneen puolelle "koneen päällä olevalle kourulle" asti. (testattu)
    Bensansaanti puolen luulisi olevan kunnossa näillä perusteilla.

    Kipinää ei tule (testattu)
    Sytyttimestä palanut 30 Ampeerinen sulake (vaihdettu ja uusi ei ole enään kärähtänyt autoa sahatessa)

    sulakerasian vieressä oleva iso pyöreä johto liitin rasia, hapettumat poistettu ja liitännät voideltu CRC:llä

    1. missä sijaitsee sytkäboxi?
    2. eihän kampiakselin asentotunnistin voi olla mäsänä koska muuten ei "boxi"(ecuko?) antaisi bensapumpulle virtaa ja kun bensapumppu kyllä toimii..
    3. mistä etsiä vikaa ?

    eli auto oli sammuksissa vain n. alle 5 minuuttia jonka jälkeen ei enään startannut

    kiitos etukäteen niille jotka jaksavat avustaa tässä vian etsimisessä
  • hena_
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 10

    #2
    Originally posted by skebazu View Post
    2. eihän kampiakselin asentotunnistin voi olla mäsänä koska muuten ei "boxi"(ecuko?) antaisi bensapumpulle virtaa ja kun bensapumppu kyllä toimii..
    Audista meni nokka-akselin asentotunnistin, ja se kyllä antoi virtaa bensapumpulle, mutta ruiskusuuttimille ei antanut. Riippuu miten ruiskunohjaus on toteutettu. Veikkaisin että nokka-akselin tunnistin tai kampi-akselin tunnistin on mennyt, kannattaa mitata anturista yleismittarilla. Yleensä hall-tyyppisiä antureita.

    Etis jostain sellanen ruiskunkaavio, josta selviää kaikki ruiskun komponentit, siitä vaan sit selvittämään mikä niistä ei toimi. Pitäskö tässä mallissa olla sellanen että menee perus-asetuksille, jos ei saa ecu ei saa signaalia joltain osalta, mutta lähtee käyntiin perussäädöin?
    Last edited by hena_; 16-12-2008, 16:58.

    Comment

    • Janssoni
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 371
      • Helsinki

      #3
      Lähtee kyllä käyntiin ilman nokan tunnistinta, ei yhtä nopeasti mutta alta viiden sekunnin kuitenkin.. Ja jos kammen anturi rikki niin ei anna bensapumpun releelle ohjausta..



      Originally posted by hena_ View Post
      Audista meni nokka-akselin asentotunnistin, ja se kyllä antoi virtaa bensapumpulle, mutta ruiskusuuttimille ei antanut. Riippuu miten ruiskunohjaus on toteutettu. Veikkaisin että nokka-akselin tunnistin tai kampi-akselin tunnistin on mennyt, kannattaa mitata anturista yleismittarilla. Yleensä hall-tyyppisiä antureita.

      Etis jostain sellanen ruiskunkaavio, josta selviää kaikki ruiskun komponentit, siitä vaan sit selvittämään mikä niistä ei toimi. Pitäskö tässä mallissa olla sellanen että menee perus-asetuksille, jos ei saa ecu ei saa signaalia joltain osalta, mutta lähtee käyntiin perussäädöin?
      .



      sigpic

      Comment

      • skebazu
        Bimmer Rookie
        • Dec 2007
        • 30
        • kuopio

        #4
        no seurasin tulpille meneviä johtoja jotka päätyivät DME boxiin... nyt sitten lainaamaan joltain semmoista boxia että starttaako jonkun toisen boxilla.
        paljonkohan tuommoinen DME boxi kustantaa käytettynä

        Comment

        • Janssoni
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 371
          • Helsinki

          #5
          Vikakoodit lukuun? Boksit maksaa 50-80 euroa..
          Edit: käytettynä siis
          Last edited by Janssoni; 17-12-2008, 18:39.
          .



          sigpic

          Comment

          • skebazu
            Bimmer Rookie
            • Dec 2007
            • 30
            • kuopio

            #6
            oho onko näin päästiinpäs tästäkin halvalla pitää kokeilla ostaa uus ja jos ei vieläkään starttaa niin palautan sen ja sitte vika ei ollut ainakaan boxissa KIITOS!

            Comment

            • skebazu
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 30
              • kuopio

              #7
              uus maksaa kyllä 500 -700 e kävin kolmesta paikkaa kysymässä
              SIEMENS 5wk9 002
              versio MS40.1


              Voisko puola olla Pskana ? tai muita ehdotuksia kiitos ?

              Missä puola sijaitsee ?
              saisko tähän DME boxiin itte viriteltyä sen vikakoodin luku ledin ? eli jostain pinnistä varastaa ledille miinuksen ja plussan suoraan akusta ? jos voi niin mistä pinnistä tämä täytyy tehdä ?
              Last edited by skebazu; 18-12-2008, 19:42.

              Comment

              • MarQu
                Moderator
                • Mar 2006
                • 5519
                • Vaasa

                #8
                Tämäkin lähti käyntiin. Hälytin/ajonestopiiri oli käräyttäny sulakkeen vaikka autossa ei tiedettävästi ole kumpaakaan. No pääasia että saatiin kuntoon.
                sigpic

                Comment

                • skebazu
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2007
                  • 30
                  • kuopio

                  #9
                  Joo Kiitokset MarQulle

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎