Ikkunaa suljettaessa, lasin takapää nousee ylempänä kuin etupää, kunnes taaempi nostovarsi lähtee liu'sta irti. Ikkuna ikäänkuin pääsee pyörähtämään nostettaessa nokilleen. Vivusto tarkastettu, mitään vikaa ei löytynyt. Kellään ollu samanlaista? Auto on touring.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 sähkölasi ongelma
Collapse
X
-
Voisiko vivuston etummaista liukupalaa pitelevä nostovarsi joustaa niin, että lasin etuosa jää alemmas? Tämä taas voisi johtua siitä, että liukupala jumittelee tms. Nostovarret ovat aika heppoisia ja taipuvat melko helposti, jos liukupalat eivät liiku niin kuin pitäisi.
Kuitenkin kannattaa tehdä kuten Ha2 neuvoi.
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostJos vaihdat ne liukupalat ja sokat uusiin? Ja käytät lasin kiinnityspultit alakiskoon löysällä ja asemoit lasin uudelleen suoraan. FAQ:ista löytyy muistaakseni Bentleyn korjausmanuaali E36:een ja siinä on neuvottu lasin irroitus, kiinnitys ja kohdistaminen/asemointi.
Comment
-
-
Originally posted by RMB View PostLöytyy tuolta FAQ osiosta E36:sen alta.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostMulla ei ole koskaan näkynyt FAQ-osiossa mitään??? Siis tuo "User CP"-linkin vieressä oleva "FAQ"-linkki. Sisältö on täysin tyhjä?
Comment
-
-
Jooh, aika herkkiä ovat sähköikkunasysteemit E36:ssa kannatan liukupalojen uusimista ja rasvan vaihtamista. Tarkastaa samalla ettei mikään tiiviste sivukiskoilla aiheuta ylimäärästä kitkaa niin pitäs hyvän tulla. Itellä tuli ongelma kun etummaisen sivukiskon/ikkunan tiiviste oli menny rikki ja jumitti ikkunan paikoilleen. Ainakin compactissa aika kinkkinen kohta alkaa säätämään mutta kyllä sinne pieni käsi mahtuu :P---------------------------------------------
BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"
Comment
-
-
Originally posted by Jeckel View PostMistäs löytyisi e36 coupeen nuo liukupalikat?
Osanumero #2 on ne liukutapit ja sokat. Meneekö niitä 2per ovi.
EDIT: Ja rasvaa ne kiskot sitten joka suunnasta että rupee skulaamaan, siellä voi olla vaikka orava.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Uudet sokat tulee liukupalojen mukana. Jos ei marmoritiskillä ole sopivia liukupaloja, niin Volvossa käytetään samoja liukuja (ilmeisesti sama mekanismin toimittaja). Ostin juuri neljä kappaletta liukuja Autosalpasta, ja toinen pari oli Volvon osia. Väri vain oli sininen, muuten identtinen. Hyvin kävivät.
Vaihtotyö on suht. helppo ja nopea. Sokat irti paloista, ja jollain työkalulla väännetään mekanismi liukupaloista irti. Voi olla aika tiukassakin, vaikka sokat on irroitettu. Mekanismihan painetaan takaisin uusiin liukupaloihin siten, että sokat on jo valmiiksi liukupaloissa paikallaan, ja sitten ruksautetaan esim. putkipihdeillä mekanismin nypykkä liukupalaan. Loksahtava ääni on sellainen, ettei pitäisi jäädä epäselväksi että menikö se paikalleen. Tämän kerroin siksi, kun joku sanoi aiemmin mekanismin lähtevän irti liukupalasta. Ei pitäisi nimittäin helpolla lähteä irti, jos on kunnolla puristettu paikalleen. Minullakin oli etummainen liukupala jätetty edellisen korjaajan toimesta puristamatta lopullisesti paikalleen, jonka vuoksi ikkuna aukesi vähän epätäsmällisesti.
Comment
-
-
Rasvaksi ei sitten kannata laittaa mitään vesipohjaista vaseliinia, koska paukuttaa talven tullen mekanismin uudelleen rikki. Jarruvaseliini on hyvää tavaraa liukujen voiteluun.
ALPINA B3 3.3 Coupe #211
ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport
If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.
Comment
-
Comment