Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paremmat takajarrut 325 (e36) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hanhi
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 13

    Paremmat takajarrut 325 (e36) ?

    Sopiiko m3 (e36) takajarrut suoraan 325 (e36) ? Onko jollain muita hyviä ideoita pienellä työllä, mitkä sopeis ?
  • Calypsocoupe
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 2932
    • Vihti

    #2
    Originally posted by hanhi View Post
    Sopiiko m3 (e36) takajarrut suoraan 325 (e36) ? Onko jollain muita hyviä ideoita pienellä työllä, mitkä sopeis ?
    328i vermeet menee kun vaihtaa levyt ja satulat. Balanssi on ok vakiolla 325i etujarruilla.
    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

    Comment

    • Hammu
      Moderator
      • Nov 2006
      • 3971
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by hanhi View Post
      Sopiiko m3 (e36) takajarrut suoraan 325 (e36) ?

      Sopii, mutta käsijarru ei toimi enää.

      Takajarrujen parantamisen voi aloittaa kunnollisilla jarrupaloilla, noi 325 jarrut riittää yllättävänki pitkälle kunnollisilla paloilla ja nesteillä.

      Comment

      • M325i
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 1529
        • Etelä-pohjanmaa

        #4
        Originally posted by Calypsocoupe View Post
        328i vermeet menee kun vaihtaa levyt ja satulat. Balanssi on ok vakiolla 325i etujarruilla.
        328 on jäähdytetyt takajarrut ja 325:sessa ei. Sellaiset 328i jarrut olisi ylimääräisenä sopivasti. Muistaakseni 328 levy on aavistuksen pienempi,mutta jäähdytetty,ei suurta kokoeroa kuitenkaan.
        E30 ja E46 ///M

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • Vihti

          #5
          Originally posted by Hammu View Post
          Sopii, mutta käsijarru ei toimi enää.
          Kummallakohan meistä on nyt know-howssa puutetta, mulla jolla 325i:n käsijarru toimii tehdyn jarruswapin jälkeen normaalisti vaikkei siihen kajottu ollenkaan vai sulla, joka...no väittää ettei se toimisi swapin jälkeen?

          Ja toisekseen, jarrubalanssi on parempi 328i:n jarruilla.

          Kolmannekseen, jos tuo jäähdytetty levy pelottaa niin 38mm takasatulaa saa myös jäähdyttämättömälle levylle, löytyy mopokoneisista avoista ja touringeista. Tosin ratakäytössä tuollaisella setupilla takalevy todennäköisesti lämpenee kuumemmaksi kuin etulevy.
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • Doni
            Moderator
            • Sep 2004
            • 2842
            • Kyrsälä

            #6
            Originally posted by Calypsocoupe View Post
            Kummallakohan meistä on nyt know-howssa puutetta, mulla jolla 325i:n käsijarru toimii tehdyn jarruswapin jälkeen normaalisti vaikkei siihen kajottu ollenkaan vai sulla, joka...no väittää ettei se toimisi swapin jälkeen?

            Ja toisekseen, jarrubalanssi on parempi 328i:n jarruilla.

            Kolmannekseen, jos tuo jäähdytetty levy pelottaa niin 38mm takasatulaa saa myös jäähdyttämättömälle levylle, löytyy mopokoneisista avoista ja touringeista. Tosin ratakäytössä tuollaisella setupilla takalevy todennäköisesti lämpenee kuumemmaksi kuin etulevy.
            Hammu taisi tarkoittaa että M3 takajarrut ei toimi 325i:n käsijarrulla.
            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5857
              • Joccis City

              #7
              Originally posted by Calypsocoupe View Post
              Kummallakohan meistä on nyt know-howssa puutetta, mulla jolla 325i:n käsijarru toimii tehdyn jarruswapin jälkeen normaalisti vaikkei siihen kajottu ollenkaan vai sulla, joka...no väittää ettei se toimisi swapin jälkeen?

              Ja toisekseen, jarrubalanssi on parempi 328i:n jarruilla.

              Kolmannekseen, jos tuo jäähdytetty levy pelottaa niin 38mm takasatulaa saa myös jäähdyttämättömälle levylle, löytyy mopokoneisista avoista ja touringeista. Tosin ratakäytössä tuollaisella setupilla takalevy todennäköisesti lämpenee kuumemmaksi kuin etulevy.
              e36 325i ja 328i:ssä käsijarrurummun halkaisija on 160mm ja e36 M3:ssa se on 180mm., eli ihmettelen jos olet saanut modaamatta toimimaan tolla 20mm välyksellä.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Hammu
                Moderator
                • Nov 2006
                • 3971
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by jannmann View Post
                e36 325i ja 328i:ssä käsijarrurummun halkaisija on 160mm ja e36 M3:ssa se on 180mm., eli ihmettelen jos olet saanut modaamatta toimimaan tolla 20mm välyksellä.
                Eli M3 jarruilla juurikin noin, 328 hilujen kanssa toimii normaalisti.


                Calypsocoupe, multa ei ainakaan E36 kanssa ihan heti know-how lopu...

                Comment

                • TeemuT
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 329
                  • Muhos

                  #9
                  Omassa 328:ssa vaihdoin taakse FERODO2500 palat joilla tuli tehoa kyllä lisää mutta vasta kun ne saa lämpimäksi. Eli suomeksi...kadulla ei huomaa mitään mutta radalla toisen kierroksen jälkeen alkaa ottamaan ja sitten balanssi muuttuu tasaisemmaksi mutta koskaan vielä ei ole ilmennyt takapainoisuutta kuitenkaan.
                  Lämpöä levyt ottavat kyllä sitten aika reilusti enemmän ja yhdet levyt jo sain kieroonkin(taisivat olla muutenkin jo kypsyneet..) joten jäähdyttämättömien levyjen kanssa voi olla ehkä vaikeuksia tuolla yhdistelmällä.
                  -TT-
                  F30 320d

                  Comment

                  • Calypsocoupe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 2932
                    • Vihti

                    #10
                    Originally posted by Hammu View Post
                    Eli M3 jarruilla juurikin noin, 328 hilujen kanssa toimii normaalisti.
                    Ohops, pahoitteluni, meni quotet sekaisin :-) Millaset männät ämmäläisessä on takana, vaatinee modausta etujarruihin ja sitämyöten pääsylinteriin jos ovat vielä vakiot?
                    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                    Comment

                    • Hammu
                      Moderator
                      • Nov 2006
                      • 3971
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by Calypsocoupe View Post
                      Ohops, pahoitteluni, meni quotet sekaisin :-) Millaset männät ämmäläisessä on takana, vaatinee modausta etujarruihin ja sitämyöten pääsylinteriin jos ovat vielä vakiot?
                      Takasatulan männällä ei ollut isoa eroa vrt 325.

                      Etusatula onkin sitten huomattavasti isompi ja vaatii jo M3 pääsylinterin.
                      Tai ei se sitä välttämättä vaadi, mutta olis hyvä olla.


                      Jos edessä ei ole M3 jarruja niin en lähtis vaihtamaan pelkästään taakse M3 jarruja 325 tai 328 jarrujen kaveriksi.
                      Menee jarrubalanssi ihan pieleen.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎