Kaveri kauppasi 316 jota koeajaessani ihastuin bemariin mutta 1.6 oli aika laiska. Etsinkin juuri tuota 318is mallia mutta tuo tuli vastaan ja kiinnostuin siitä. Oli jokunen aika sitten koeajossa 523 mutta se oli taas liian isokokoinen auto, tehot oli kyllä jees .
Hakusessa siis 318is->. 325 kuulemma aikalailla rääkättyjä, tai näin kaveri meinasi. Mitäs vikaa autotohtoreis ? ei ole kokemusta, mutta eikös ne juuri käy auton kokonaan läpi ja siitä saisi sitten hyvän paperin tinkimistä varten jos jotain pahempaa löytyy ?
Tätä on pakko kommentoida, näin sanoo varmasti kaveri joka itse joutuu ujeiden puutteesta johtuen tyytymään pienempikoneiseen ja halvempaan vaihtoehtoon(en siis tarkoita sinua) ja auto näyttää iha ok kuntoiselta peltien osalta, kannattaa myös tarkistaa kontintiivisteen alta ruosteet
Kaveri kauppasi 316 jota koeajaessani ihastuin bemariin mutta 1.6 oli aika laiska. Etsinkin juuri tuota 318is mallia mutta tuo tuli vastaan ja kiinnostuin siitä. Oli jokunen aika sitten koeajossa 523 mutta se oli taas liian isokokoinen auto, tehot oli kyllä jees .
Hakusessa siis 318is->. 325 kuulemma aikalailla rääkättyjä, tai näin kaveri meinasi. Mitäs vikaa autotohtoreis ? ei ole kokemusta, mutta eikös ne juuri käy auton kokonaan läpi ja siitä saisi sitten hyvän paperin tinkimistä varten jos jotain pahempaa löytyy ?
Hankala löytää noista e36 hyvää halvalla, suurinosa on pidetty heikosti tai tuunattu piloille, itse olen silti sitämieltä että kannattaa ennemmin ostaa se hyvä ja hieman kalliimpi kuin halpa ja huono. Itse luultavasti tuon linkittämäsi ohittaisin ja etsisin sitä "ruosteetonta" jollei itsellä hyviä tiloja ja kokemusta maalauksesta/ruostekorjauksista, tuollaista halpaa autoahan ei missään nimessä kannata ulkopuolisella teettää on sen verran arvokasta.
Autotohtori on mielestäni varsin asiallinen tehdä jopa tuon hintaiselle autolle, säästää helposti itsensä takaisin, kannattaa ehdottomasti tehdä jos ei kovin suurta kokemusta auton ostamisesta ja tekniikasta, esimerkiksi jarruja ja iskareiden kuntoa ei kovin varmasti voi muuten tietää ja vielä tärkeämpi on mielestäni päästömittaus joka kyllä kannattaa tehdä vaikkei sitten koko autotohtori pakettia ottaisikaan. Lisäksihän tuohon kuuluu vielä jähdytysnesteen vuotomittaus ja alustan nivelet jne. puslat, ja ennenkaikkea näkee vielä pohjan kunnolla nosturilla, kaikenkaikkiaan sanoisin että suurempi virhe on jättää tekemättä antaa kuitenkin melko arvokasta tietoa, yleensähän hinnan voi vielä yrittää sopia myyjän kanssa esimerkiksi puoliksi ostit sitten auton tai et.
Turhahan on odottaa että noin vanhan/halvan auton jostain virheettömänä löytäisi mutta ei ihan pommiakaan kannata ostaa, kuitenkin tarjontaa aikalailla niin on varaa valita se parempi sieltä joukosta eikä se välttämättä juurikaan näy hinnassa.
Mun mielestä ihan hirveä pommi, jäisi itseltä ostamatta. Vaikka ikää autolla jo toki löytyy niin parempiakin yksilöitä on markkinoilla. Toki hintaakin on sitten hieman enemmän.
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Sinänsä ei haittaisi pienet ulkoiset viat (ruosteet, pienet lommot...) Tekniikka pitäisi olla kunnossa. Löytyy menneisyydestä pari vanhaa autoa jossa piti oikein miettiä kannattaako laittaa kuntoon kun tuli kalliita koneremppoja eteen.
Plussaa olisi jos löytyisi auto jonkin vanhemman käytöstä jossa ei ole mitään tuuninkeja, poppivirityksiä jolloin yleensä kaikki paikat narisee, kun muoviosia ton irroitelut osaamatta rikkoa kiinnikkeitä.
Auto pitäisi löytyä suht läheltä vaasaa. Hki on turhan kaukana.
Tuossa linkissä oli ihan siisti tuo 3500e bemu. Tään illan vois pyhittää nettiauto söörchille
Mun mielestä ihan hirveä pommi, jäisi itseltä ostamatta. Vaikka ikää autolla jo toki löytyy niin parempiakin yksilöitä on markkinoilla. Toki hintaakin on sitten hieman enemmän.
Näyttäs mälli vehkeeltä..kiertäisin kaukaa ja lujaa....
Comment