Eli auto -92 e36 320, perä on ns. pikkuperä, mallia lukollinen, perästä rupesi yhtäkkiä kuulumaan hirveitä pamauksia. Nyt perä on purettu ja osat pöydällä, välityksien hampaat ym ovat täysin ehjät, nämä ovat ainoat rikkinäiset osat vai osa? jotka löysin, nyt kysymys onkin että mistä uusi tai uudet tälläisen. Onko normi lukottomassa perässä osa samalainen, eli osa löytyisi esimerkiksi e30 tms peristä.
							
						
					E36 perävälitys rikki *TIETÄJÄT HUOM*
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Löytyy E36 325i Lukoton perä type 188 välitys 3.15
 
 Löytyy Lukoton E36 325i perä type 188 välitys 3.15....Originally posted by *makke* View PostEli auto -92 e36 320, perä on ns. pikkuperä, mallia lukollinen, perästä rupesi yhtäkkiä kuulumaan hirveitä pamauksia. Nyt perä on purettu ja osat pöydällä, välityksien hampaat ym ovat täysin ehjät, nämä ovat ainoat rikkinäiset osat vai osa? jotka löysin, nyt kysymys onkin että mistä uusi tai uudet tälläisen. Onko normi lukottomassa perässä osa samalainen, eli osa löytyisi esimerkiksi e30 tms peristä.
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Typ188 ei mee edes suoraan kiinni, eikä nyt perää olla vaihtamassa vaan tuo 1 osa vain.Originally posted by 325E View PostLöytyy Lukoton E36 325i perä type 188 välitys 3.15....
 
 E: typ168 perässä pienempi laakeri kuin 188 jne eli nyt tarvisi tietää vain onko normi lukottomassa pikkuperässä tommonen samanlainen osa tai osat mitkä rikki.Last edited by *makke*; 02-01-2009, 02:59.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Menee suoraan kiinni mutta tarvinnee vaihtaa kardaani ja vetarit tuon takiaOriginally posted by *makke* View PostTyp188 ei mee edes suoraan kiinni, eikä nyt perää olla vaihtamassa vaan tuo 1 osa vain.
 
 E: typ168 perässä pienempi laakeri kuin 188 jne eli nyt tarvisi tietää vain onko normi lukottomassa pikkuperässä tommonen samanlainen osa tai osat mitkä rikki. 
 Kannattaa putsata kaikki osat hyvin sillä hajonneessa perässä on öljyn mukana kuitenkin pyörinyt metallihilettä ja sitä on joka paikassa. Ehkä viisainta vaihtaa laakerit sen takia.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo "suoraan" siisOriginally posted by jr66 View PostMenee suoraan kiinni mutta tarvinnee vaihtaa kardaani ja vetarit tuon takia 
 Kannattaa putsata kaikki osat hyvin sillä hajonneessa perässä on öljyn mukana kuitenkin pyörinyt metallihilettä ja sitä on joka paikassa. Ehkä viisainta vaihtaa laakerit sen takia. , joo ajatus on vaihtaa laakerit ja stefat samalla, nyt kun perä on osina pöydällä, jos nyt vaan selviäisi onko normi pikkuperässä samalainen osa, kai nyt joku on sellasen avannut? , joo ajatus on vaihtaa laakerit ja stefat samalla, nyt kun perä on osina pöydällä, jos nyt vaan selviäisi onko normi pikkuperässä samalainen osa, kai nyt joku on sellasen avannut?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 OK, onko sulla kuvaa ehjästä tollasesta? Onko toi nyt 1 vai 2 eri osaa.Originally posted by racing02 View PostKyllä se valitettavasti on lukon päätylevy mikä on antautunut eli ei löydy avoimesta perästä.
 Sinänsä onnekasta jos vain tuo on rikki. Se on suht yksinkertainen osa teettää teräksestä. Kestääkin sitten paremmin.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Siis toi mikä nyt on 2 osaa on ollut 1 osa :-)
 
 En ole varsinainen asiantuntija varsinkaan just tuon mallin perien suhteen. Luulisi jonkun vastailevan kuka varmemmin tietää. Mun mielestä juuri tuon osan hajoaminen on aika tyypillistä pienemmissä lukoissa merkistä riippumatta.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuo lienee hyvinkin yleinen hajoamistapa tuossa typ168 perässä. Melkoista tuuria on ollut mukana, jos perä on muuten ehjä tuon jälkeen. Kuten jo aiemmin tuli ilmi niin tuon päätylevyn teko ei ole mikään ihmeellinen homma. Onnistuu varmasti jokaisessa konepajassa, josta löytyy sorvi/jyrsin. Tosiaan tutki nyt aluksi, että perä on varmasti muuten ehjä. Sitten hajonneiden osien kanssa koneistamolle kyselemään.Originally posted by racing02 View PostSiis toi mikä nyt on 2 osaa on ollut 1 osa :-)
 
 En ole varsinainen asiantuntija varsinkaan just tuon mallin perien suhteen. Luulisi jonkun vastailevan kuka varmemmin tietää. Mun mielestä juuri tuon osan hajoaminen on aika tyypillistä pienemmissä lukoissa merkistä riippumatta.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Lukon numerolla voi kysyä maahantuojalta http://www.atoy.fi/, mitä uusi maksaa. Karpiolan sorvaamossa voisi olla valmiit mitat olemassa? Ainakin osaavat tehdä tarvittaessa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hampaat täysin ehjät ym, onko tuo lukon puhdistus paha raksi?, kun kaikkea mujua tosta on irronnut hajotessaan.Originally posted by Maza View PostTuo lienee hyvinkin yleinen hajoamistapa tuossa typ168 perässä. Melkoista tuuria on ollut mukana, jos perä on muuten ehjä tuon jälkeen. Kuten jo aiemmin tuli ilmi niin tuon päätylevyn teko ei ole mikään ihmeellinen homma. Onnistuu varmasti jokaisessa konepajassa, josta löytyy sorvi/jyrsin. Tosiaan tutki nyt aluksi, että perä on varmasti muuten ehjä. Sitten hajonneiden osien kanssa koneistamolle kyselemään.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 HyväOriginally posted by Tzeimi View PostLukon numerolla voi kysyä maahantuojalta http://www.atoy.fi/, mitä uusi maksaa. Karpiolan sorvaamossa voisi olla valmiit mitat olemassa? Ainakin osaavat tehdä tarvittaessa. , täytyy maanantaina kysellä tuolta. , täytyy maanantaina kysellä tuolta.
 Comment


Comment