Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 perävälitys rikki *TIETÄJÄT HUOM*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *makke*
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 884
    • Klaukkala

    E36 perävälitys rikki *TIETÄJÄT HUOM*

    Eli auto -92 e36 320, perä on ns. pikkuperä, mallia lukollinen, perästä rupesi yhtäkkiä kuulumaan hirveitä pamauksia. Nyt perä on purettu ja osat pöydällä, välityksien hampaat ym ovat täysin ehjät, nämä ovat ainoat rikkinäiset osat vai osa? jotka löysin, nyt kysymys onkin että mistä uusi tai uudet tälläisen. Onko normi lukottomassa perässä osa samalainen, eli osa löytyisi esimerkiksi e30 tms peristä.
    Last edited by *makke*; 01-03-2013, 13:10.
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    #2
    Löytyy E36 325i Lukoton perä type 188 välitys 3.15

    Originally posted by *makke* View Post
    Eli auto -92 e36 320, perä on ns. pikkuperä, mallia lukollinen, perästä rupesi yhtäkkiä kuulumaan hirveitä pamauksia. Nyt perä on purettu ja osat pöydällä, välityksien hampaat ym ovat täysin ehjät, nämä ovat ainoat rikkinäiset osat vai osa? jotka löysin, nyt kysymys onkin että mistä uusi tai uudet tälläisen. Onko normi lukottomassa perässä osa samalainen, eli osa löytyisi esimerkiksi e30 tms peristä.
    Löytyy Lukoton E36 325i perä type 188 välitys 3.15....

    Comment

    • *makke*
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 884
      • Klaukkala

      #3
      Originally posted by 325E View Post
      Löytyy Lukoton E36 325i perä type 188 välitys 3.15....
      Typ188 ei mee edes suoraan kiinni, eikä nyt perää olla vaihtamassa vaan tuo 1 osa vain.

      E: typ168 perässä pienempi laakeri kuin 188 jne eli nyt tarvisi tietää vain onko normi lukottomassa pikkuperässä tommonen samanlainen osa tai osat mitkä rikki.
      Last edited by *makke*; 02-01-2009, 01:59.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16364
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by *makke* View Post
        Typ188 ei mee edes suoraan kiinni, eikä nyt perää olla vaihtamassa vaan tuo 1 osa vain.

        E: typ168 perässä pienempi laakeri kuin 188 jne eli nyt tarvisi tietää vain onko normi lukottomassa pikkuperässä tommonen samanlainen osa tai osat mitkä rikki.
        Menee suoraan kiinni mutta tarvinnee vaihtaa kardaani ja vetarit tuon takia
        Kannattaa putsata kaikki osat hyvin sillä hajonneessa perässä on öljyn mukana kuitenkin pyörinyt metallihilettä ja sitä on joka paikassa. Ehkä viisainta vaihtaa laakerit sen takia.

        Comment

        • *makke*
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 884
          • Klaukkala

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Menee suoraan kiinni mutta tarvinnee vaihtaa kardaani ja vetarit tuon takia
          Kannattaa putsata kaikki osat hyvin sillä hajonneessa perässä on öljyn mukana kuitenkin pyörinyt metallihilettä ja sitä on joka paikassa. Ehkä viisainta vaihtaa laakerit sen takia.
          Joo "suoraan" siis , joo ajatus on vaihtaa laakerit ja stefat samalla, nyt kun perä on osina pöydällä, jos nyt vaan selviäisi onko normi pikkuperässä samalainen osa, kai nyt joku on sellasen avannut?

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2015
            • Riihimäki

            #6
            Kyllä se valitettavasti on lukon päätylevy mikä on antautunut eli ei löydy avoimesta perästä.
            Sinänsä onnekasta jos vain tuo on rikki. Se on suht yksinkertainen osa teettää teräksestä. Kestääkin sitten paremmin.

            Comment

            • *makke*
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 884
              • Klaukkala

              #7
              Originally posted by racing02 View Post
              Kyllä se valitettavasti on lukon päätylevy mikä on antautunut eli ei löydy avoimesta perästä.
              Sinänsä onnekasta jos vain tuo on rikki. Se on suht yksinkertainen osa teettää teräksestä. Kestääkin sitten paremmin.
              OK, onko sulla kuvaa ehjästä tollasesta? Onko toi nyt 1 vai 2 eri osaa.

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2015
                • Riihimäki

                #8
                Siis toi mikä nyt on 2 osaa on ollut 1 osa :-)

                En ole varsinainen asiantuntija varsinkaan just tuon mallin perien suhteen. Luulisi jonkun vastailevan kuka varmemmin tietää. Mun mielestä juuri tuon osan hajoaminen on aika tyypillistä pienemmissä lukoissa merkistä riippumatta.

                Comment

                • Maza
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 4319
                  • Kannus/Kokkola

                  #9
                  Originally posted by racing02 View Post
                  Siis toi mikä nyt on 2 osaa on ollut 1 osa :-)

                  En ole varsinainen asiantuntija varsinkaan just tuon mallin perien suhteen. Luulisi jonkun vastailevan kuka varmemmin tietää. Mun mielestä juuri tuon osan hajoaminen on aika tyypillistä pienemmissä lukoissa merkistä riippumatta.
                  Tuo lienee hyvinkin yleinen hajoamistapa tuossa typ168 perässä. Melkoista tuuria on ollut mukana, jos perä on muuten ehjä tuon jälkeen. Kuten jo aiemmin tuli ilmi niin tuon päätylevyn teko ei ole mikään ihmeellinen homma. Onnistuu varmasti jokaisessa konepajassa, josta löytyy sorvi/jyrsin. Tosiaan tutki nyt aluksi, että perä on varmasti muuten ehjä. Sitten hajonneiden osien kanssa koneistamolle kyselemään.

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2067
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #10
                    Lukon numerolla voi kysyä maahantuojalta http://www.atoy.fi/, mitä uusi maksaa. Karpiolan sorvaamossa voisi olla valmiit mitat olemassa? Ainakin osaavat tehdä tarvittaessa.
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • *makke*
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 884
                      • Klaukkala

                      #11
                      Originally posted by Maza View Post
                      Tuo lienee hyvinkin yleinen hajoamistapa tuossa typ168 perässä. Melkoista tuuria on ollut mukana, jos perä on muuten ehjä tuon jälkeen. Kuten jo aiemmin tuli ilmi niin tuon päätylevyn teko ei ole mikään ihmeellinen homma. Onnistuu varmasti jokaisessa konepajassa, josta löytyy sorvi/jyrsin. Tosiaan tutki nyt aluksi, että perä on varmasti muuten ehjä. Sitten hajonneiden osien kanssa koneistamolle kyselemään.
                      Hampaat täysin ehjät ym, onko tuo lukon puhdistus paha raksi?, kun kaikkea mujua tosta on irronnut hajotessaan.

                      Comment

                      • *makke*
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 884
                        • Klaukkala

                        #12
                        Originally posted by Tzeimi View Post
                        Lukon numerolla voi kysyä maahantuojalta http://www.atoy.fi/, mitä uusi maksaa. Karpiolan sorvaamossa voisi olla valmiit mitat olemassa? Ainakin osaavat tehdä tarvittaessa.
                        Hyvä , täytyy maanantaina kysellä tuolta.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎