Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 lakkasi puhaltamasta lämmintä sisälle tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ToniLee
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 21
    • Paimio

    e36 lakkasi puhaltamasta lämmintä sisälle tyhjäkäynnillä

    No niin eli kyseinen ongelma ilmaantui viikko sitten. Yli 2500rpm tulee hyvin lämpöä sisälle mutta pysähtyessä tai kierrosten laskiessa alkaa välittömästi tulemaan kylmää sisälle,moottori lämpeää normaalisti. Luin aikaisemmista jutuista että joissain e36 autoissa on lisäpumppu tätä ongelmaa poistamassa, missä tämä pumppu mahtaa autossa olla,jos on? Tai tietysti kaikki muutkin vaihtoehdot tervetulleita. Autohan on 325 -94 ja ilmastoitu jos sillä merkitystä. Ehdotuksia tulemaan kiitos ennenkuin avokki jäätyy jonnekin valoihin.
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Kiertovesipumppu kaput!

    löytyy varmaan E36:ssakin tulipellistä.

    EDIT: tai sulake, rele, liittimet....
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      Tuskin siinä on koko pumppua, onko nestettä tarpeeks?
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Janssoni
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 371
        • Helsinki

        #4
        Voi näyttää siltä että nestettä olisi paisuntasäiliössä mutta todennäköisesti lämppärin kennon kohdalla iso ilmatasku joka sitten estää veden kunnollisen kiertämisen tyhjäkäynnillä..
        .



        sigpic

        Comment

        • ToniLee
          Newbiemmer
          • Aug 2007
          • 21
          • Paimio

          #5
          Nestettä ainakin säiliössä riittävästi, mutta en ole vielä ilmaillut järjestelmää mutta pitää päivänvalossa yrittää sulkea se mahdollisuus pois.

          Sulake tai relevikaa tms. en oikein pidä todennäköisenä koska moottoritienopeudessa,yli 2500rpm, lämpöä piisaa sisällä ja koneessa.

          Katson myös josko kiertopumppua löytyy jostain.

          kiitos näistä, infoan miten homma etenee

          Comment

          • julli75
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 302
            • lpr

            #6
            tossa on sulle kuva mistä näet ne lämppärin venttiilit joiden alla (pitäis olla)se kiertovesi pumppu.

            mut e36 mallissa ei oo ollenkaan mun käsityksen mukaan kyseistä pumppua ja sit tossa on toinen kuva minkä näköinen se pumppu on se on toi osa nro.1 http://www.realoem.com/bmw/showparts...14&hg=64&fg=18
            Last edited by julli75; 02-01-2009, 00:54.

            Comment

            • Epanen
              Newbiemmer
              • Dec 2008
              • 10

              #7
              Itselläni lähti kyseinen vika pois kun ilmasin jäähytinjärjestelmän.

              Comment

              • paahtis
                Bimmer Rookie
                • Dec 2008
                • 40

                #8
                Lainataanpa threadia kun osui sopivasti oma auto hajoamaan. Eli itse huomasin pari päivää sitten että auto on hidas lämpeämään, eli aika kauan saa ajaa ennenkuin alkaa tulla sisälle lämmintä ilmaa. Tänään sitten istuttiin kaverin kanssa parkissa auto tyhjäkäynnillä, noin 5 min ajan, kunnes koneen lämmöt nousi siitä normaalista 1/2 --> 3/4, ihmettelin sitä hetken, kunnes lämmöt nousi punarajalle, jolloin sammutin auton, ja menin katsomaan ulos, niin oli kaikki vedet/jäähdytysnesteet tullu pihalle, oikein lorinalla Mikähän on paskana nyt sitten?

                Comment

                • Janza182
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4988
                  • 013

                  #9
                  En halua pelotella mutta itsellä aikanaan 325 teki aika pitkälti noin. Tyhjäkäynnillä ei lämmennyt sisältä, lämmöt nousi ja nesteet pihalle.. kansihan siitä oli haljennut (auto siis oli 325i coupe M50B25)

                  Comment

                  • ToniLee
                    Newbiemmer
                    • Aug 2007
                    • 21
                    • Paimio

                    #10
                    No niin ilmavaivojahan ne sitten Keula kattoon ja pullo pystyyn syyläriin auttoi kummasti. Jostain syystä hävittänyt liki 1,5L nestettä, vanha omistaja taisi sanoa vaihtaneensa termarin mutta tuostakin aikaa jo yli vuosi, tainnut jäädä jo silloin ilmaamatta kunnolla koska nyt hönkii lämpöä reippaasti tyhjäkäynnilläkin. Ja kiertovesipumppuahan ei siis tosiaan ollut tuossa ja magneettiventtiilit toimivat, ainakin naksuivat kun väänteli nuppeja. Kiitos vinkeistä.

                    Comment

                    • paahtis
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2008
                      • 40

                      #11
                      Originally posted by paahtis View Post
                      Lainataanpa threadia kun osui sopivasti oma auto hajoamaan. Eli itse huomasin pari päivää sitten että auto on hidas lämpeämään, eli aika kauan saa ajaa ennenkuin alkaa tulla sisälle lämmintä ilmaa. Tänään sitten istuttiin kaverin kanssa parkissa auto tyhjäkäynnillä, noin 5 min ajan, kunnes koneen lämmöt nousi siitä normaalista 1/2 --> 3/4, ihmettelin sitä hetken, kunnes lämmöt nousi punarajalle, jolloin sammutin auton, ja menin katsomaan ulos, niin oli kaikki vedet/jäähdytysnesteet tullu pihalle, oikein lorinalla Mikähän on paskana nyt sitten?
                      Saisko vähän apuja tähän? Mikähän siitä todennäköisemmin laski nesteet ulos?Ongelmahan on siinä etten saa autoa nyt oikein mihinkään lämpimään, saati sitten nokkaa ilmaan.

                      Comment

                      • zeneg
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 1238
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by paahtis View Post
                        Saisko vähän apuja tähän? Mikähän siitä todennäköisemmin laski nesteet ulos?Ongelmahan on siinä etten saa autoa nyt oikein mihinkään lämpimään, saati sitten nokkaa ilmaan.
                        Katso nyt ensin onko joku vesiletku revennyt. Mahdollisia myös vesipumppu/termarikotelo. Viimeinen on sitten tietysti kansi,mutta en usko että ihan lorinalla laskis mehut kartanolle.

                        Comment

                        • paahtis
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2008
                          • 40

                          #13
                          Originally posted by zeneg View Post
                          Katso nyt ensin onko joku vesiletku revennyt. Mahdollisia myös vesipumppu/termarikotelo. Viimeinen on sitten tietysti kansi,mutta en usko että ihan lorinalla laskis mehut kartanolle.
                          tolla tuskin uskaltaa ajaa nyt metriäkään?
                          Last edited by paahtis; 03-01-2009, 23:39.

                          Comment

                          • paahtis
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2008
                            • 40

                            #14
                            Tänään lähettiin sitten hakemaan vuotopaikkaa lisäämällä jäähdytysnestettä, no lisättiin sitten n.6 l nestettä eikä tippaakaan tullut ulos, siinävaiheessa alkoi lypsäys jo rasittamaan sekä paikat jäätymään siihen malliin, että pitää jatkaa huomenna. Mistähän se ne nesteet päästi, vai voiko olla niin, että vuotaa vasta paineen alla?

                            Comment

                            • zeneg
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 1238
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by paahtis View Post
                              Tänään lähettiin sitten hakemaan vuotopaikkaa lisäämällä jäähdytysnestettä, no lisättiin sitten n.6 l nestettä eikä tippaakaan tullut ulos, siinävaiheessa alkoi lypsäys jo rasittamaan sekä paikat jäätymään siihen malliin, että pitää jatkaa huomenna. Mistähän se ne nesteet päästi, vai voiko olla niin, että vuotaa vasta paineen alla?
                              Motti täyteen nestettä ja hyvä ilmaus. Auto tulille,lämpimäksi käyttää ja alkaa sitte kattelee mistä se vuotaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎