No niin eli kyseinen ongelma ilmaantui viikko sitten. Yli 2500rpm tulee hyvin lämpöä sisälle mutta pysähtyessä tai kierrosten laskiessa alkaa välittömästi tulemaan kylmää sisälle,moottori lämpeää normaalisti. Luin aikaisemmista jutuista että joissain e36 autoissa on lisäpumppu tätä ongelmaa poistamassa, missä tämä pumppu mahtaa autossa olla,jos on? Tai tietysti kaikki muutkin vaihtoehdot tervetulleita. Autohan on 325 -94 ja ilmastoitu jos sillä merkitystä. Ehdotuksia tulemaan kiitos ennenkuin avokki jäätyy jonnekin valoihin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 lakkasi puhaltamasta lämmintä sisälle tyhjäkäynnillä
Collapse
X
-
Kiertovesipumppu kaput!
löytyy varmaan E36:ssakin tulipellistä.
EDIT: tai sulake, rele, liittimet....- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
-
-
Nestettä ainakin säiliössä riittävästi, mutta en ole vielä ilmaillut järjestelmää mutta pitää päivänvalossa yrittää sulkea se mahdollisuus pois.
Sulake tai relevikaa tms. en oikein pidä todennäköisenä koska moottoritienopeudessa,yli 2500rpm, lämpöä piisaa sisällä ja koneessa.
Katson myös josko kiertopumppua löytyy jostain.
kiitos näistä, infoan miten homma etenee
Comment
-
-
tossa on sulle kuva mistä näet ne lämppärin venttiilit joiden alla (pitäis olla)se kiertovesi pumppu.
mut e36 mallissa ei oo ollenkaan mun käsityksen mukaan kyseistä pumppua ja sit tossa on toinen kuva minkä näköinen se pumppu on se on toi osa nro.1 http://www.realoem.com/bmw/showparts...14&hg=64&fg=18Last edited by julli75; 02-01-2009, 00:54.
Comment
-
-
Lainataanpa threadia kun osui sopivasti oma auto hajoamaan. Eli itse huomasin pari päivää sitten että auto on hidas lämpeämään, eli aika kauan saa ajaa ennenkuin alkaa tulla sisälle lämmintä ilmaa. Tänään sitten istuttiin kaverin kanssa parkissa auto tyhjäkäynnillä, noin 5 min ajan, kunnes koneen lämmöt nousi siitä normaalista 1/2 --> 3/4, ihmettelin sitä hetken, kunnes lämmöt nousi punarajalle, jolloin sammutin auton, ja menin katsomaan ulos, niin oli kaikki vedet/jäähdytysnesteet tullu pihalle, oikein lorinalla Mikähän on paskana nyt sitten?
Comment
-
-
No niin ilmavaivojahan ne sitten Keula kattoon ja pullo pystyyn syyläriin auttoi kummasti. Jostain syystä hävittänyt liki 1,5L nestettä, vanha omistaja taisi sanoa vaihtaneensa termarin mutta tuostakin aikaa jo yli vuosi, tainnut jäädä jo silloin ilmaamatta kunnolla koska nyt hönkii lämpöä reippaasti tyhjäkäynnilläkin. Ja kiertovesipumppuahan ei siis tosiaan ollut tuossa ja magneettiventtiilit toimivat, ainakin naksuivat kun väänteli nuppeja. Kiitos vinkeistä.
Comment
-
-
Originally posted by paahtis View PostLainataanpa threadia kun osui sopivasti oma auto hajoamaan. Eli itse huomasin pari päivää sitten että auto on hidas lämpeämään, eli aika kauan saa ajaa ennenkuin alkaa tulla sisälle lämmintä ilmaa. Tänään sitten istuttiin kaverin kanssa parkissa auto tyhjäkäynnillä, noin 5 min ajan, kunnes koneen lämmöt nousi siitä normaalista 1/2 --> 3/4, ihmettelin sitä hetken, kunnes lämmöt nousi punarajalle, jolloin sammutin auton, ja menin katsomaan ulos, niin oli kaikki vedet/jäähdytysnesteet tullu pihalle, oikein lorinalla Mikähän on paskana nyt sitten?
Comment
-
-
Originally posted by paahtis View PostSaisko vähän apuja tähän? Mikähän siitä todennäköisemmin laski nesteet ulos?Ongelmahan on siinä etten saa autoa nyt oikein mihinkään lämpimään, saati sitten nokkaa ilmaan.
Comment
-
-
Originally posted by zeneg View PostKatso nyt ensin onko joku vesiletku revennyt. Mahdollisia myös vesipumppu/termarikotelo. Viimeinen on sitten tietysti kansi,mutta en usko että ihan lorinalla laskis mehut kartanolle.Last edited by paahtis; 03-01-2009, 23:39.
Comment
-
-
Tänään lähettiin sitten hakemaan vuotopaikkaa lisäämällä jäähdytysnestettä, no lisättiin sitten n.6 l nestettä eikä tippaakaan tullut ulos, siinävaiheessa alkoi lypsäys jo rasittamaan sekä paikat jäätymään siihen malliin, että pitää jatkaa huomenna. Mistähän se ne nesteet päästi, vai voiko olla niin, että vuotaa vasta paineen alla?
Comment
-
-
Originally posted by paahtis View PostTänään lähettiin sitten hakemaan vuotopaikkaa lisäämällä jäähdytysnestettä, no lisättiin sitten n.6 l nestettä eikä tippaakaan tullut ulos, siinävaiheessa alkoi lypsäys jo rasittamaan sekä paikat jäätymään siihen malliin, että pitää jatkaa huomenna. Mistähän se ne nesteet päästi, vai voiko olla niin, että vuotaa vasta paineen alla?
Comment
-
Comment