searchilla löytää juttua tuosta lamdan mittaamisesta,en muista itsekkään ulkoa tuota miten mitataan... mutta johdot sinulla lamdassa varmaan kaksi valkeaa,musta ja harmaa,valkeat lämmitys ja taisi olla musta signaali,harmaa maa.. en oo sit ihan 100% varma kun en muista täysin
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 m50b25 paukkuu ja röpisee, ongelma ratkaistu!
Collapse
X
-
Muistaakseni lambdan jännitteen kuuluisi vaihdella 0,2-0,8V välillä. Tosin joskus lambda saattaa vikaantua myös niin, että antaa väärää tietoa, tai reagoi liian hitaasti, jolloin seos on tietysti pielessä. Lambdan piuhan irroittamisen myötä ohjelma menee linkutustilaan, jolloin otetaan käyttöön vara-arvot. Tällöin auto saattaa toimia selvästi paremmin kuin piuha paikallaan, joskin kulutus nousee ja päästömittauksesta tulee melko varmasti hylky. Kokemuksen perusteella tuollainen vääriä arvoja antava lambda on käynnin kannalta pahempi kuin täysin pimeä lambda. Eli koitappa miten piuhan irrotus vaikuttaa käyntiin, vai vaikuttaako mitenkään..
Comment
-
-
Kiitoksia kaikille jotka jaksoitte jeesata, onnekseni vika hävisi pelkällä tulppien vaihdolla Löin jotku ihan normaalit motonetistä haetut boschilaiset, ja on aivan kuin eri auto. Eli nyt toimii ongelmitta. Iloisesti kiertää vapaalla, ja vitosellakin 1000kierroksesta lähtien vedättäminen ei tuota mitään ongelmia, paitsi 1500 kierroksen kohdalla lähtee perse irti tuolla liukkaalla
On se vaan joskus pienestä kiinni, olis pitäny tajuta nuo vaihtaa jo vaan heti ensimmäiseksi.ex: viitisenkymmentä bmw+muut
Comment
-
Comment