Eli onkohan vaihdelaatikossa vika vai missä, kun kakkosvaihetta yrittää laittaa niin tyssää tai rutisee? Joskus voi ajaa vähän aikaa, että pitää kättä päällä mut sit heittää takas vapaalle? Sit jos vaihteen saa päälle nii se ei meinaa lähtee pois? autossa on vaihdevälinlyhennin niin voiko se olla hajonnut, kun jotkut sanovat että laatikko tai toi lyhennin on menny? onko muilla kokemuksia ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 325i -94 vaihdevika ja neuvoja vaihdelaatikon vaihtamiseen?
Collapse
X
-
e36 325i -94 vaihdevika ja neuvoja vaihdelaatikon vaihtamiseen?
Last edited by Cooppper; 03-02-2009, 23:44.Sutimisen iloa.
Bmw e36 316i Sedan -91
Ex Bmw e36 325i Coupé -92
Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
Ex Bmw e36 325i Sedan -94
Ex Bmw e30 316i Coupé -89
******************
http://jrauto.1g.fi/kuvat/
Tags: None
-
-
Originally posted by neukka View Postonko tietoa minkälainen vaihdevälinlyhentäjä kyseessä? jokin kiinan tuote vai ihan laatukamaa?Sutimisen iloa.
Bmw e36 316i Sedan -91
Ex Bmw e36 325i Coupé -92
Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
Ex Bmw e36 325i Sedan -94
Ex Bmw e30 316i Coupé -89
******************
http://jrauto.1g.fi/kuvat/
Comment
-
-
Kurkkaa auton alle, joissakin vaihdevälinlyhentimissä juurikin tuon kakkosvaiheen päälläolon aikana vaihdetanko saattaa osua kardaanin kuminiveleen. (en ole ihan varma osasta, mutta toisessa topikissa tästä oli juttua ja tämä jäi mieleen koska on itsellä edessä short shifterin laitto)
Tähän auttaisi vaihdetangon ottaminen irti ja hiukan vääntöä siihen että tulee mutka kuminivelen kohdalle.
Etsi searchilla Short Shift e36 niin pitäis löytyä 20 sivunen topikki aiheesta.
Jos ei ole tämä vikana, niin synkrot on entiset... Eli halvemmaksi tulee jos vain katsot ensin auton alle kakkonen silmässä että voiko se kuminivel nyppiä edes siihen vaihdetankoon.Kokeile taikatryffeleitä, niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!
Comment
-
-
Originally posted by antti79 View PostTod.näk 2-vaihteen synkrot yms. menny, ei tuollainen vaihdevälinlyhentäjä voi hajota niin että vain yksi vaihde temppuilisi vaikka olisi kiinassa tehty. Kyseessä on vaan eri välityksellä oleva vaihdekeppi, eli jos se menee paskaksi et kyllä saa ensimmäistäkään vaihdetta silmään.
Originally posted by Nixon777 View PostKurkkaa auton alle, joissakin vaihdevälinlyhentimissä juurikin tuon kakkosvaiheen päälläolon aikana vaihdetanko saattaa osua kardaanin kuminiveleen. (en ole ihan varma osasta, mutta toisessa topikissa tästä oli juttua ja tämä jäi mieleen koska on itsellä edessä short shifterin laitto)
Tähän auttaisi vaihdetangon ottaminen irti ja hiukan vääntöä siihen että tulee mutka kuminivelen kohdalle.
Etsi searchilla Short Shift e36 niin pitäis löytyä 20 sivunen topikki aiheesta.
Jos ei ole tämä vikana, niin synkrot on entiset... Eli halvemmaksi tulee jos vain katsot ensin auton alle kakkonen silmässä että voiko se kuminivel nyppiä edes siihen vaihdetankoon.Last edited by Cooppper; 31-01-2009, 13:00.Sutimisen iloa.
Bmw e36 316i Sedan -91
Ex Bmw e36 325i Coupé -92
Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
Ex Bmw e36 325i Sedan -94
Ex Bmw e30 316i Coupé -89
******************
http://jrauto.1g.fi/kuvat/
Comment
-
-
Originally posted by Nixon777 View PostKurkkaa auton alle, joissakin vaihdevälinlyhentimissä juurikin tuon kakkosvaiheen päälläolon aikana vaihdetanko saattaa osua kardaanin kuminiveleen. (en ole ihan varma osasta, mutta toisessa topikissa tästä oli juttua ja tämä jäi mieleen koska on itsellä edessä short shifterin laitto)
Tähän auttaisi vaihdetangon ottaminen irti ja hiukan vääntöä siihen että tulee mutka kuminivelen kohdalle.
Etsi searchilla Short Shift e36 niin pitäis löytyä 20 sivunen topikki aiheesta.
Jos ei ole tämä vikana, niin synkrot on entiset... Eli halvemmaksi tulee jos vain katsot ensin auton alle kakkonen silmässä että voiko se kuminivel nyppiä edes siihen vaihdetankoon.
Comment
-
-
Originally posted by antti79 View Post
Jep, voihan se osua kardaaniin, mutta silloin se olisi tehnyt sitä aina. Ei se yhtäkkiä ala hakkamaan kardaaniin. Tai no joo, jos siinä on pituuden säätö niin voisihan se olla mahdollista että säädöt löystyy mutta...:thinkLast edited by Cooppper; 31-01-2009, 13:15.Sutimisen iloa.
Bmw e36 316i Sedan -91
Ex Bmw e36 325i Coupé -92
Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
Ex Bmw e36 325i Sedan -94
Ex Bmw e30 316i Coupé -89
******************
http://jrauto.1g.fi/kuvat/
Comment
-
-
Joo eli perjantaina olis vaihdelaatikon vaihto edessä. En löytäny searchilla, että joku olisi vaihtanut e36:seen vaihdelaatikon.
Mitä kaikkea pitää ottaa pois? putki, kardaani? Mitäs kaikkea kannattaa huomioida vaihdossa? Ja onko tässä yleensäkin kuinka iso työ?
Kertokaa ihmeessä kokemuksianne !Sutimisen iloa.
Bmw e36 316i Sedan -91
Ex Bmw e36 325i Coupé -92
Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
Ex Bmw e36 325i Sedan -94
Ex Bmw e30 316i Coupé -89
******************
http://jrauto.1g.fi/kuvat/
Comment
-
-
Originally posted by Cooppper View PostJoo eli perjantaina olis vaihdelaatikon vaihto edessä. En löytäny searchilla, että joku olisi vaihtanut e36:seen vaihdelaatikon.
Mitä kaikkea pitää ottaa pois? putki, kardaani? Mitäs kaikkea kannattaa huomioida vaihdossa? Ja onko tässä yleensäkin kuinka iso työ?
Kertokaa ihmeessä kokemuksianne !316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
-
Originally posted by marko.m View PostHommaa ainakin oikea hylsy vaihdelaatikon pulteille. On muitaakseni torx E14. Sitten metrin verran jatkovartaa niin pultit on helppo aukaista vaihdelaatiikon peräpäästä käsin. Startin irrotus on vähän hankala homma jopa e34:ssä. Startin kaksi pulttia on imusarjan alla kätevästi. Itse sain ne irti kun otin moottorin etumaiset kumityyvyt pois ja laskin konetta. Imusarjaa tuskin tarvii alkaa irrottaan edes e36:ssa. Olen lukenu että jopa e34:stä otettu imusarja irti näiden startin pulttien takia. Laatikko on kiinni neljällä isolla torxilla, kolmella pienellä, ja sitten ne kaksi startin pulttia. Putki pitää ensimmäisenä ottaa pois ja sitten kardaani etupäästään. sitten kytkimen työsylinteri ja pakkivalon johto. Kaveri on hyvä olla kaverinaviimeistään silloin kun laittaa laatikkoa paikalleen. Ei ole loppujen lopuksi mikään ihmeellinen homma. Ensikertaa kun tekee niin vatii vähän ihmettelyä.Sutimisen iloa.
Bmw e36 316i Sedan -91
Ex Bmw e36 325i Coupé -92
Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
Ex Bmw e36 325i Sedan -94
Ex Bmw e30 316i Coupé -89
******************
http://jrauto.1g.fi/kuvat/
Comment
-
-
Uskoisin myös, että onnistuu kolmen miehen voimin, kun omaanikin tein pääasiassa yksin. Kai vaihdat kytkimen samalla kun lootankin tiputat?nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Originally posted by gubbe89 View PostUskoisin myös, että onnistuu kolmen miehen voimin, kun omaanikin tein pääasiassa yksin. Kai vaihdat kytkimen samalla kun lootankin tiputat?
Tää varmaan olis ihan hyvä motonetistä vai?
Kytkinsarja
E36 323/325 (myös td).. . . . . 84-1408 192.00 ???
Mitä vaihteistoöljyä suositellaan e36:seen? ja paljon sitä menee sinne? 1 litra vissiinkin?Last edited by Cooppper; 04-02-2009, 10:48.Sutimisen iloa.
Bmw e36 316i Sedan -91
Ex Bmw e36 325i Coupé -92
Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
Ex Bmw e36 325i Sedan -94
Ex Bmw e30 316i Coupé -89
******************
http://jrauto.1g.fi/kuvat/
Comment
-
-
Ainakaan -96 328 e36:ssa ei tarvinnu irrottaa putkistoa lootaa irrottaessa.
Kone ei tosin pääse kallistumaan taaksepäin jos putki on kokonaan paikoillaan. Itse otin pultit irti keskiputken ja takapöntön yhdistävästä laipasta ja väänsin keskiputken kumityynyt pois paikoiltaan. Tämän jälkeen kone pääsikin kallistumaaan riittävästi rintapeltiä vasten ja ylimpiin laatikon kiinnitysruuveihin pääsi käsiksi.
Pulttipyssy, torx-hylsysarja ja jatkovarsia metrin verran ovat aika ehdottomia
Muuten pärjää perustyökaluilla.Last edited by Jysky; 04-02-2009, 12:51.
Comment
-
-
Originally posted by Cooppper View PostKyllä kävi mielessä että kannattas vaihtaa ku kerran laatikko pitää ottaa pois niin olispahan kytkinkii vaihettu. Mutta eihän se ihan välttämätön ole? Riippuu ihan mitä kukkaro sanoo
Tää varmaan olis ihan hyvä motonetistä vai?
Kytkinsarja
E36 323/325 (myös td).. . . . . 84-1408 192.00 ???
Mitä vaihteistoöljyä suositellaan e36:seen? ja paljon sitä menee sinne? 1 litra vissiinkin?
Comment
-
Comment