Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i -94 vaihdevika ja neuvoja vaihdelaatikon vaihtamiseen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko.m
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 333
    • Keminmaa

    #31
    Oliko muuten paha irrottaa ne startin pultit? Mulla ei ainakaan mahtunu edes tavallinen lenkkiavain sinne koloon missä se ylemmän pultin mutteri on. Piti rälläkällä ohentaa lenkkiä toiselta puolen.
    316i e46 -04.
    Ex. 525i e34 -91

    Comment

    • Cooppper
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 217
      • Kuopio

      #32
      Originally posted by marko.m View Post
      Oliko muuten paha irrottaa ne startin pultit? Mulla ei ainakaan mahtunu edes tavallinen lenkkiavain sinne koloon missä se ylemmän pultin mutteri on. Piti rälläkällä ohentaa lenkkiä toiselta puolen.
      Alussa tuntu, että eikait tässä joudu ottamaan imusarjaa irti, mutta metrin pitusella jatkovarrella sai vaihdelaatikon yläpuolelta otettua ruuvin kannasta kiinni ja toinen kaveri meni konehuoneen puolelle kurottamaan pienestä rakosesta jakoavaimen kanssa että saa pidettyä mutteria.
      Sutimisen iloa.
      Bmw e36 316i Sedan -91
      Ex Bmw e36 325i Coupé -92
      Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
      Ex Bmw
      e36 325i Sedan -94
      Ex Bmw e30 316i Coupé -89

      ******************
      http://jrauto.1g.fi/kuvat/

      Comment

      • sladii
        Newbiemmer
        • Jul 2008
        • 17

        #33
        VITTUMAINEN ON VAIHTAA, NIMIMERKILLÄ KOKEMUSTA ON xD

        Comment

        • sutii
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 88
          • Imatra

          #34
          Kyllä se laatikko lähtee irti ilman et tarvii ees konepeltii aukasta!

          Comment

          • Cooppper
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 217
            • Kuopio

            #35
            Originally posted by sutii View Post
            Kyllä se laatikko lähtee irti ilman et tarvii ees konepeltii aukasta!
            Joo niinhän se voi lähteekin mut me ajateltiin et sieltä käsin olis ehkä helpompi
            Sutimisen iloa.
            Bmw e36 316i Sedan -91
            Ex Bmw e36 325i Coupé -92
            Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
            Ex Bmw
            e36 325i Sedan -94
            Ex Bmw e30 316i Coupé -89

            ******************
            http://jrauto.1g.fi/kuvat/

            Comment

            • sutii
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 88
              • Imatra

              #36
              Joo kyl...ite sain aika näppärästi ku laitto 3/8 räikkään about metrin verran jatkoja ja laatikon peräpäästä veivaili! sai sit sorminee viel vastamuttereita piettyy kiinni,mut ei siel liikoja tiloja oo!

              Comment

              • Cooppper
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 217
                • Kuopio

                #37
                Originally posted by sutii View Post
                Joo kyl...ite sain aika näppärästi ku laitto 3/8 räikkään about metrin verran jatkoja ja laatikon peräpäästä veivaili! sai sit sorminee viel vastamuttereita piettyy kiinni,mut ei siel liikoja tiloja oo!
                Haha Ei todellakaan oo liikoja tiloja Ensin vähän ihmeteltiin et "mitähän ne siellä foorumilla oikein puhuvat metrin jatkosta" ku ei sitä metrin pitusella jatkovarrella viiti ruveta vääntämään pulttia kiinni jos siihen yltää pienempi varsi ku ei tiiä sit että miten kireellä se on mut sit ku päästiin irrottelemaan startin pultteja nii oli ihan tarpeellinen se metrin jatko !
                Last edited by Cooppper; 18-02-2009, 09:39.
                Sutimisen iloa.
                Bmw e36 316i Sedan -91
                Ex Bmw e36 325i Coupé -92
                Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
                Ex Bmw
                e36 325i Sedan -94
                Ex Bmw e30 316i Coupé -89

                ******************
                http://jrauto.1g.fi/kuvat/

                Comment

                • Joni 520
                  Newbiemmer
                  • Mar 2009
                  • 4
                  • Ilmajoki

                  #38
                  En jaksanu lukea kaikkia sivuja tästä topikista mutta jotkut ainaki ottanu pakoputkea ja kartaania irti vaikka se on aivan turhaa koska kartaani liikku noin.5cm taaksepäin jolloon sen kartaani ja laatiko välis oleva kummin saa pois ihan vaan kaikkille tierkosi jotka irrottanu lootaa. Kaverin kans vaihrettiin 5 tunnis loota mutta ku asiat ei mee aina ku elokuvis nii kytkimen työ sylinteri hajos ku saatiin lootakiinni. Kiinnostaa tietää onko ennätys aika koti oloossa tehrylle loota rempalle.

                  Comment

                  • Cooppper
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 217
                    • Kuopio

                    #39
                    Originally posted by Joni 520 View Post
                    En jaksanu lukea kaikkia sivuja tästä topikista mutta jotkut ainaki ottanu pakoputkea ja kartaania irti vaikka se on aivan turhaa koska kartaani liikku noin.5cm taaksepäin jolloon sen kartaani ja laatiko välis oleva kummin saa pois ihan vaan kaikkille tierkosi jotka irrottanu lootaa. Kaverin kans vaihrettiin 5 tunnis loota mutta ku asiat ei mee aina ku elokuvis nii kytkimen työ sylinteri hajos ku saatiin lootakiinni. Kiinnostaa tietää onko ennätys aika koti oloossa tehrylle loota rempalle.
                    Ihan hyvin 5 tunnissa Meillä tuli ongelmia sen laatikon irrottamisessa ja takasi laitossa ku ei meinannu lähtee ja mennä paikoilleen. Sit myös niissä kierteissä oli ongelmia nii sekii kulutti jonkin verran aikaa Meinas meilläki olla samoja ongelmia ton työsylinterin kanssa kanssa ku mäntä puuttu sieltä sisältä ja vähän aikaa mietittiin että missä se on nii sieltähän se montun portaikon alta löyty
                    Sutimisen iloa.
                    Bmw e36 316i Sedan -91
                    Ex Bmw e36 325i Coupé -92
                    Ex Bmw e36 325i Sedan -91 M-Look
                    Ex Bmw
                    e36 325i Sedan -94
                    Ex Bmw e30 316i Coupé -89

                    ******************
                    http://jrauto.1g.fi/kuvat/

                    Comment

                    • Joni 520
                      Newbiemmer
                      • Mar 2009
                      • 4
                      • Ilmajoki

                      #40
                      Multa löytyy vanha laatikko jossa 3 synkroa hajalla. Voin kunnostaa jos joku maksaa sopivan hinnan. Kysyyn auto liikkestä synkroja niin 60e kpl maksaa. Laatikon kyljessä lukee malli getrag 220.0.0 225.94 .


                      __________________________________________________ ________
                      Bmw e34 520i 94

                      Comment

                      • 525iiäxä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1845
                        • Lappeenranta, Finland

                        #41
                        Originally posted by marko.m View Post
                        Oliko muuten paha irrottaa ne startin pultit? Mulla ei ainakaan mahtunu edes tavallinen lenkkiavain sinne koloon missä se ylemmän pultin mutteri on. Piti rälläkällä ohentaa lenkkiä toiselta puolen.
                        Onkohan näissä jotain vuosimallieroja tai mallisarjaeroja? Painelaakeri huutaa kuin hullu ja kytkin ravistaa ihan tajuttomasti = kytkinremppa edessä. Tänään vähän zoomailin pultinkantoja, ihan niin kuin startista puuttuisi valmiiksi jo toinen, en tiedä. Kuskin puolelta kun kurkotti, niin naamaa lähin paikka kytkinkopan kehällä näkyy siinä aika hyvin. Siinä olis kyllä paikka yhdelle pultille, mutta ei siinä ketään ollut, eikös se justiinsa ole startin seutuja? Liekö joku ylimääräinen paikka. Itse asiassa siinä kohtaa oli jopa pieni rakonen, muualla kyllä ei rakoa näkynyt. No, eiköhän tuo selviä aikanaan kun alkaa hommiin.

                        eBaysta Saksasta ajattelin tehdä harakiriostoksen ja rahteineen satasella saa koko paketin (asetelma, painelaakeri ja levy). Se olis tuo satsi:

                        Koko satsi alle torihintojen

                        Luultavasti huonokin satsi kestää pidempään kuin muu auto...

                        Volvo V70 2.4T -02
                        E30 323i -84 (taas)

                        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10506
                          • Saaressa

                          #42
                          Sen startin ylemmän pultin saa räikällä/helvetin pitkällä jatkovarrella ja parilla nivelellä auki.. helppoa se ei ole mutta hieman ku perehtyy niin kyllä se siitä.

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #43
                            Originally posted by Joni 520 View Post
                            Kiinnostaa tietää onko ennätys aika koti oloossa tehrylle loota rempalle.
                            Paha sanoa, puhutko automallikohtaisesta ennätyksestä vai ylipäätään vaihteiston vaihdosta.

                            Itse ole ajanut auton sisään talliin ja 45 min kuluttua peruuttanut toisella vaihteistolla ulos Ilman nosturia.
                            Olli.

                            Comment

                            • kuski191
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 279
                              • Mikkeli

                              #44
                              Lainataas tätä, eli työsylinterin kumitiivisteessä oli reikä, uusi työsylinteri,, mutta mutta.. haarukkaa johon tuo sylinterin varsi pitäisi tulla ei näy missään, onko mahdollista että haarukka olisi päässyt pyörähtämään laatikossa?? ja millä sitä saisi ongittua paikoilleen, vai onko väistämätön laatikon pudotus edessä

                              Comment

                              • 525iiäxä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1845
                                • Lappeenranta, Finland

                                #45
                                Originally posted by duuk View Post
                                Sen startin ylemmän pultin saa räikällä/helvetin pitkällä jatkovarrella ja parilla nivelellä auki.. helppoa se ei ole mutta hieman ku perehtyy niin kyllä se siitä.
                                Voi olla, mutta minä päätin kumminkin ottaa imusarjan irti. Ei ollut paha rasti, takimmainen mutteri vähän pisti hanttiin, mutta sitten kun hökötys oli käännetty sivuun niin startin irroitus oli yhtä juhlaa. Samalla tuli vaihdettua imusarjan tiivisteet sekä edellisen remonttireiskan jäljiltä irti olleita letkuja tökittyä paikoilleen.

                                Motonetin kytkinsatsi on paikallaan eikä moitteen sijaa toistaiseksi.

                                iX:ssä lisämausteen hommaan tuo jakolaatikko, joka painaa sen toiset 30kg lootan lisäksi. Samaten etukardaani on pahasti tiellä, mutta kyllä ne lopulta kaikki osaset ja pultit paikkansa takaisin löysivät, piti tosin vähän tehdä rälläkällä typistettyjä home-made erikoistyökaluja.

                                Apuringon poikkipalkki taasen on just sopivasti, että lootan etupään kun saa nostettua sen päälle niin etupää pysyy aika hyvin hollilla ihan pitelemättä.

                                Jakolaatikon neljästä kiinnityspultista kolme menee helpolla, neljänteen ei päässyt kuin katkaisemalla torx-kiintoavain sopivan lyhyeksi. Aika veemäinen paikalleen nostettava muodon ja painopisteen sijainnin takia, eräänkin kerran pyörähti tunkin päältä lattialle...

                                Yhtenä pakettina takaisin nostaminen vaatii kyllä apuvoimia. Yksinään touhutessa kannattaa kasata loota kerrallaan.

                                Volvo V70 2.4T -02
                                E30 323i -84 (taas)

                                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎