Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 -92 lisää tehoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnssiH
    Newbiemmer
    • Dec 2003
    • 14
    • Valkeakoski

    E36 325 -92 lisää tehoa...

    Auto: BMW 325 -92
    Moottori: M50B25 (ilman vanosta)


    Auto vakio pakosarjalla, katalysaattori poistettu, pakoputkiston loppu osa muutettu.
    Paneeli suodatin (BMC) auton alkuperäiseen ilman suodatin koteloon.
    Ohjelma tehtiin dynamometrissä autokohtaisesti (emulaattorilla).

    Ennen projektia mitattiin lähtöteho :
    143,9kw (196hv) / 265Nm (putkisto ja ilman suodatin muutettu)

    Ohjelmamuutoksen jälkeen :
    164,4kw (224hv) / 300Nm


    BMW 325 yllätti positiivisesti...


    t.Anssi Harinen
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Missähän hintaluokassa tuo uudelleen ohjelmointi liikkuu?
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Spiddu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 3565
      • Nla

      #3
      ja ne dyno laput kiitos ennen ja jälkeen
      BMW E90 330dA 2007
      BMW F30 330e 2017

      Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
      e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

      Comment

      • TheLate
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 418

        #4
        Originally posted by JJT View Post
        Missähän hintaluokassa tuo uudelleen ohjelmointi liikkuu?
        Sama kiinnostaa. Miten on jos löytyypi vanos, taitaa olla toinen moottorinohjaus yksikkö?

        E: Dynolaput näyttää löytyvän linkistä.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #5
          Originally posted by Spiddu View Post
          ja ne dyno laput kiitos ennen ja jälkeen
          Olihan ne tuolla
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • AnssiH
            Newbiemmer
            • Dec 2003
            • 14
            • Valkeakoski

            #6
            Originally posted by TheLate View Post
            Sama kiinnostaa. Miten on jos löytyypi vanos, taitaa olla toinen moottorinohjaus yksikkö?

            E: Dynolaput näyttää löytyvän linkistä.
            Juu, Vanos moottorin tehon lisäyksen suhteen ollaan viisaampia viikon/kahden päästä.
            On työn alla vakio 325 e36 -93 vanos.

            tässä suora linkki tehoon:

            Comment

            • Haggis
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1570
              • Wackyland

              #7
              Kattien tilalla vaan suora putki? Hyvin on kyl tehot nousseet
              Käyttis:Kia Optima TF

              Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

              Comment

              • Nixon777
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 416
                • Finland

                #8
                katin poistolla ja peruslastulla mitä ebaysta löytyy, saa tehoa n. 15-20hv riippuen mikä M50 motti on kyseessä (ja kuinka tukossa se katti autossa on), joten eihän tuo mahdottomalta kuulosta että tehot noinkin pomppaa.
                Kokeile taikatryffeleitä, niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!

                Comment

                • AnssiH
                  Newbiemmer
                  • Dec 2003
                  • 14
                  • Valkeakoski

                  #9
                  Originally posted by Haggis View Post
                  Kattien tilalla vaan suora putki? Hyvin on kyl tehot nousseet
                  Katit tyhjätty.

                  Comment

                  • AnssiH
                    Newbiemmer
                    • Dec 2003
                    • 14
                    • Valkeakoski

                    #10
                    Originally posted by Nixon777 View Post
                    katin poistolla ja peruslastulla mitä ebaysta löytyy, saa tehoa n. 15-20hv riippuen mikä M50 motti on kyseessä (ja kuinka tukossa se katti autossa on), joten eihän tuo mahdottomalta kuulosta että tehot noinkin pomppaa.

                    Yleisesti ottaen, kannattaa käydä mittauttamassa tehot ja tarkistaa säädöt lastun asennuksen jälkeen. Ettei tule yllätyksiä...

                    Muistan yhden e36 325:n parin vuoden takaa, johon asennettiin asiakkaan hommaama "lastu".
                    (joku oli tilannut jostain ulkomailta)
                    Tehot mitattiin ennen ja jälkeen lastun asennuksen.
                    Tehoa tuli lastulla 1hv lisää, vääntöä vähemmän kuin alkuperäisellä ohjelmalla.
                    Seossuhde oli täydellä kuormalla 14.5-15, kierrosluvun rajoitinta oli nostettu.

                    Tarkoitus ei ole arvostella kenenkään tekemisiä, vaan sanoa että homma ei aina mene niin kuin netissä kirjoitetaan..

                    Comment

                    • Hebbu ///M3
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 1627
                      • Dallas

                      #11
                      Ihmetyttää noin kovat väännöt 2,5litrasesta, mutta enpä mikään insinööri olekkaan.
                      Sotkamo Connection

                      Comment

                      • Nixon777
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 416
                        • Finland

                        #12
                        Originally posted by AnssiH View Post
                        Tarkoitus ei ole arvostella kenenkään tekemisiä, vaan sanoa että homma ei aina mene niin kuin netissä kirjoitetaan..
                        Aivan, kukin tavallaan.

                        En kyllä itse maksaisi lastuttamisesta senttiäkään enempää kuin 50 euroa ellei kyseessä ole turbokone missä pitää nähdä vähän vaivaakin oikeanlaisen tuloksen saamiseen. Kyllä ne netin tsipitkin on joku dynossa alunperin pistänyt tietyllä kokoonpanolla kohdalleen. Pitää vain tietää, mitä tekniikkaa on alkuperäiseen vaihdettu tsippiä koodattaessa ettei ajoitus ja seokset heitä häränpyllyä (=että saa monistettua samat tulokset myös toisessa autossa).

                        Jos asiakas toi teille vaihdettavaksi itse ostamansa tsipin niin kai kerroitte tämän ennen asennusta ja dynotusta?
                        Kokeile taikatryffeleitä, niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!

                        Comment

                        • sienimak
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2003
                          • 325
                          • Lappeenranta

                          #13
                          päästöt

                          Kenen mielestä tämä on järkevää toimintaa?

                          Otetaan katit pois että saadaan pari vaivasta kaakkia lapuille lisää. Jo valtio yrittää ohjata meitä suomalaisia että ostaisimme ympäristölle ystävällisempiä autoja.

                          Vai onko kyseessä mainos "meillä harisella poistamme katit jotta saadaan dynossa huipputulokset"?

                          Suosittaisin kuitenkin seuraavaa:
                          -vaihdat keraamisten (paskojen bmwn) tilalle metalliset katit
                          -ja tuo pieni lisäys niin miksi ei samantien hommata m3?
                          -kun tuo alle 300hv ei tunnu kuitenkaan missää e36:n alla, niin miksi ei samantien hommata alpina b8? Siinä ei tarvia katteja poistella että saatais pari kaakkia paperille lisää.
                          -harva meistä ajeaa autolla kuitenkaan tuolla 5500rpm kohdalla jatkuvasti taikka saati sitten huomaa tuota muutaman kaakin eroa, niin onko tuosta edes hyötyä?

                          Suomi on kuin venäjä. Vitut ympäristöstä, jäteöljyt ja muut paskat suoraan pohjaveteen. Saastutetaan ympäristö jo tänään!
                          K12S

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16414
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by JJT View Post
                            Missähän hintaluokassa tuo uudelleen ohjelmointi liikkuu?
                            Tähän ei vielä tainnut vastausta tulla... :think

                            Comment

                            • Zeta
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7510
                              • Kotona

                              #15
                              Originally posted by sienimak View Post
                              Kenen mielestä tämä on järkevää toimintaa?

                              Otetaan katit pois että saadaan pari vaivasta kaakkia lapuille lisää. Jo valtio yrittää ohjata meitä suomalaisia että ostaisimme ympäristölle ystävällisempiä autoja.

                              Suomi on kuin venäjä. Vitut ympäristöstä, jäteöljyt ja muut paskat suoraan pohjaveteen. Saastutetaan ympäristö jo tänään!


                              BTCF-palsta on hieman väärä paikka ympäristötietoisuuden levittämiseen, täällä joka jampalla on vähintään 540i, jonka kulutus ja päästöt vastaavat ainakin 10 Micraa!

                              Suomen päästöt yms ovat kärpäsen paska Saharassa, jos verrataan esim. mainitsemaasi Venäjän tai Kiinan päästöihin. Suomessa ei sentään dumpata ydinjätettä pohjoisnavan seudun syviin vesiin.... ihan vankkaan peruskallioon ne upotetaan!
                              -
                              Käyttöautona: F20
                              Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                              -

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎