Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 -92 lisää tehoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    #16
    Originally posted by sienimak View Post
    Kenen mielestä tämä on järkevää toimintaa?

    Otetaan katit pois että saadaan pari vaivasta kaakkia lapuille lisää. Jo valtio yrittää ohjata meitä suomalaisia että ostaisimme ympäristölle ystävällisempiä autoja.

    Nykypäivänähän ei välitetä vittuakaan muusta kun co2 päästöistä, joihin katalysaattorit ei valitettavasti vaikuta.
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by Zeta View Post


      BTCF-palsta on hieman väärä paikka ympäristötietoisuuden levittämiseen, täällä joka jampalla on vähintään 540i, jonka kulutus ja päästöt vastaavat ainakin 10 Micraa!

      Suomen päästöt yms ovat kärpäsen paska Saharassa, jos verrataan esim. mainitsemaasi Venäjän tai Kiinan päästöihin. Suomessa ei sentään dumpata ydinjätettä pohjoisnavan seudun syviin vesiin.... ihan vankkaan peruskallioon ne upotetaan!

      Oho onpas nissan tekassut hyvän laitteen kun menee alle litralla 100km ja co2 päästöjäkin alle 30g

      Vielä kun siihen mahtuisi sisään koko lössi niin hyvä olisi

      Comment

      • AnssiH
        Newbiemmer
        • Dec 2003
        • 14
        • Valkeakoski

        #18
        "onko kyseessä mainos "meillä harisella poistamme katit jotta saadaan dynossa huipputulokset"?"
        Kyseinen auto ei ole tieliikenne käytössä.

        "Missähän hintaluokassa tuo uudelleen ohjelmointi liikkuu?"
        450e. Moottorin ohjainyksikkö säädetään autokohtaisesti dynamometrissä.


        "Sama kiinnostaa. Miten on jos löytyypi vanos, taitaa olla toinen moottorinohjaus yksikkö?"
        Nyt löytyy myös vanos moottoriin:


        Auto: BMW 325 -93
        Vakio moottorista ohjelmamuutoksen ja ilmansuodattimen vaihton jälkeen:
        159,9 kw (217 hv) / 283Nm
        Auto on vakio pakoputkistolla ja katalysaattorit paikallaan

        edit:
        laiskoille suora linkki tehokäyrään

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Haa, hyvä hyvä, todistaa hyvin sen ettei olla kaikissa omissakaan projekteissa menossa väärään suuntaan

          Hienoa että joku jaksaa näitä pistää yleisön tietoon, vaikka on mainosta firmalle niin kannustaa porukkaa myös yrittämään jotain muuta kuin niitä tusinalastuja.

          Nixon777: Ei ne ole läheskään kaikissa tapauksissa missään dynossa tehtyjä, todella harva on. Mutta halvalla saa halvan, ebaysta saa muutakin halpaa...
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Nixon777
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 416
            • Finland

            #20
            Originally posted by Cell View Post
            Nixon777: Ei ne ole läheskään kaikissa tapauksissa missään dynossa tehtyjä, todella harva on. Mutta halvalla saa halvan, ebaysta saa muutakin halpaa...
            Ei sitä ensimmäistä 10 euron lastua kannata ostaa jos halpaa ei halua. Kaiken hintaista tavaraa löytyy ja kuten mainitsin, kannattaa ottaa selvää ensin mitä on ostamassa, esim. Alpha-N kopioita löytyy edullisesti kun osaa etsiä.
            Kokeile taikatryffeleitä, niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #21
              Originally posted by Nixon777 View Post
              Aivan, kukin tavallaan.

              En kyllä itse maksaisi lastuttamisesta senttiäkään enempää kuin 50 euroa ellei kyseessä ole turbokone missä pitää nähdä vähän vaivaakin oikeanlaisen tuloksen saamiseen. Kyllä ne netin tsipitkin on joku dynossa alunperin pistänyt tietyllä kokoonpanolla kohdalleen. Pitää vain tietää, mitä tekniikkaa on alkuperäiseen vaihdettu tsippiä koodattaessa ettei ajoitus ja seokset heitä häränpyllyä (=että saa monistettua samat tulokset myös toisessa autossa).

              Jos asiakas toi teille vaihdettavaksi itse ostamansa tsipin niin kai kerroitte tämän ennen asennusta ja dynotusta?
              Jopa minäkin pystyisin tekemään "virilastun" jos haluaisin..
              Netti on pullollaan ohjelmia joilla voi lukea eprommilta ohjelman ja muokata sitä. Netistä löytyy myös helposti "tulkki" motronicin ohjelma riveille.
              Eli jos omaa tarpeeksi röyhkeyttä, eikun vaan muuttamaan rajoitin ylemmäs ja "virilastu" on syntynyt.

              Sitten vain alle euron omakustannushintainen piiri nettiin myyntiin 50e hinnalla.
              Myynti on vielä käsittämättömän helppoa kun suurin osa ostajista on muutenkin niin vitun idiootteja jotka odottavat saavansa kuun taivaalta 50eurolla.
              Eivätkä koskaan mittaa autoaan ennen ja jälkeen lastun. Persedyno kertoo kasvaneesta tehosta, kiertäähän auto nytten 1000rpm enemmän kuin vakio

              En tiedä onko autopuolella liikkunut lastuja joiden tarkoitus on rikkoa moottori.
              Motopuolella on liikkunut ohjelmia powercommanderiin jotka joku on tehnyt ilkeyttään rikkomaan koneita. Eli pieni varaus sen suhteen....
              Aprilia RSV4

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #22
                Originally posted by Nixon777 View Post
                Ei sitä ensimmäistä 10 euron lastua kannata ostaa jos halpaa ei halua. Kaiken hintaista tavaraa löytyy ja kuten mainitsin, kannattaa ottaa selvää ensin mitä on ostamassa, esim. Alpha-N kopioita löytyy edullisesti kun osaa etsiä.
                Ja sitten luotat 100% johonkin anonyymiin ebay myyjään kun sen ilmoituksessa lukee että, Alpha-N kopioita myynnissä?
                Aprilia RSV4

                Comment

                • E39-530A
                  BTCF Member
                  • Feb 2007
                  • 938
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                  Ihmetyttää noin kovat väännöt 2,5litrasesta, mutta enpä mikään insinööri olekkaan.
                  Itseäkin hieman hämmästyttää moinen vääntö vapari 2,5:ssa, jossa ei tainnut olla edes mitään vanoksia? Hyvin on tosiaan kauttaaltaan pompannut vääntö. Itsekään en alan miehiä ole, joten uteliasuudesta kiinnostaa tietää saako ennakon ja seoksen säätämisellä moisen aikaan (+ne muut muutokset).
                  E92 335iA -08

                  ---
                  ex E34 540iA -93
                  ex E90 325iA -05
                  ex E39 530iA -00
                  ex Toyota Avensis
                  ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                  Comment

                  • Nixon777
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 416
                    • Finland

                    #24
                    Originally posted by jannmann View Post
                    Ja sitten luotat 100% johonkin anonyymiin ebay myyjään kun sen ilmoituksessa lukee että, Alpha-N kopioita myynnissä?
                    En. Luotan sellaiseen myyjään, mikä tietää mistä lastusta on kysymys.

                    Pysyttelen kaukana mainitsemistasi turkkilastuista ja anonyymeistä myyjistä, kuten kaikki ketkä osaavat selvittää lastun alkuperää.

                    Onhan se hyvä jos tonnin arvoinen lastu tuo jollekin onnea ja tehoja, kaikki ei vaan ole valmiita pistämään silmät ristissä vapariin moisia summia kun kymmenesosalla siitä saadaan samoja tuloksia.
                    Kokeile taikatryffeleitä, niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Vai että alpha-n kopiolastu. Semmonen M50B25 mottiin sitten? Voi tulla mielenkiintoista elämästä sen jälkeen, jos yleensä on olemassa. Valitettavasti ei ole olemassa yhtä ohjelmaa, jolla saisi parhaan tuloksen kaikissa yksilöissä. Kun tekee yhtä ohjelmaa kaikkiin, pitääkin tehdä sellainen joka toimii kaikissa yksilöissä, ja se taas on melkoinen kompromissi.

                      Tuo vääntö on suht normaali, se on vain reilua ylitäytöstä jota hyvin suunnitelluissa vapareissa on. Vanos ym. eivät kasvata vääntöä, vaan antavat sitä laajemmalla alueella.

                      Ps. tämä autokohtainen säätö oli 450e, se on aika kaukana tuosta tonnista josta vihjailit.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Racink
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 840
                        • Jkl

                        #26
                        Originally posted by Cell View Post
                        Tuo vääntö on suht normaali, se on vain reilua ylitäytöstä jota hyvin suunnitelluissa vapareissa on.
                        "Normaali", kerro lisää?? Miksei tehtaalla ole suunniteltu vapareita "hyvin"? Päästöjen / kulutuksen takia? tä...

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Originally posted by Racink View Post
                          Normaali, kerro lisää?? Miksei tehtaalla ole suunniteltu vapareita "hyvin"? Päästöjen / kulutuksen takia? tä...
                          Onhan se suunniteltu, sama määrä seosta sinne tulee ennen säätöäkin. Päästöjen, kulutuksen ja sarjatuotannon vaatimusten takia ei vaan voida saavuttaa samaa tulosta, kuin yksilöllisellä optimoinnilla. Eri ennakot ja tavoiteseokset...
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Racink
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 840
                            • Jkl

                            #28
                            Originally posted by Cell View Post
                            Onhan se suunniteltu, sama määrä seosta sinne tulee ennen säätöäkin. Päästöjen, kulutuksen ja sarjatuotannon vaatimusten takia ei vaan voida saavuttaa samaa tulosta, kuin yksilöllisellä optimoinnilla. Eri ennakot ja tavoiteseokset...
                            Okei...

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #29
                              Originally posted by Cell View Post
                              Valitettavasti ei ole olemassa yhtä ohjelmaa, jolla saisi parhaan tuloksen kaikissa yksilöissä. Kun tekee yhtä ohjelmaa kaikkiin, pitääkin tehdä sellainen joka toimii kaikissa yksilöissä, ja se taas on melkoinen kompromissi.

                              Tämä on se asia mitä täällä ei useimmiten tajuta.
                              Kaikki moottorit on yksilöitä. Se 50e lastu mikä toimii naapurikylän Pekan autossa tuoden 15hv lisää tehoja, ei välttämättä tee sitä kotikylän Riston autoon.
                              Riston autossa kun voi olla kymmeniä kohtia jotka vaikuttavat lastun toimivuuteen hänen autossaan. Osa huollon laiminlyönnistä johtuvia, osa valmistustoleransseista johtuvia. Konetehoissa kun voi olla jo uutena yksilöiden välillä jopa 5% eroa....

                              Itse olen custom lastun kannattaja. Dynossa selviää muutenkin auton moottorin kunto.
                              Tiedä vaikka tehoa olisi hukassa reilusti. Näin esim. yhden tuttuni e36 M3:ssa oli. Penkissä selvisi, että tehoa on hukassa lähes 30hv..
                              Normiajossa vikaa ei huomannut lainkaan.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • Sleep-0
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2008
                                • 26

                                #30
                                Originally posted by AnssiH View Post
                                Auto: BMW 325 -92
                                Moottori: M50B25 (ilman vanosta)


                                Auto vakio pakosarjalla, katalysaattori poistettu, pakoputkiston loppu osa muutettu.
                                Paneeli suodatin (BMC) auton alkuperäiseen ilman suodatin koteloon.
                                Ohjelma tehtiin dynamometrissä autokohtaisesti (emulaattorilla).

                                Ennen projektia mitattiin lähtöteho :
                                143,9kw (196hv) / 265Nm (putkisto ja ilman suodatin muutettu)

                                Ohjelmamuutoksen jälkeen :
                                164,4kw (224hv) / 300Nm


                                BMW 325 yllätti positiivisesti...


                                t.Anssi Harinen
                                www.hestec.fi


                                Jopas on kyllä vääntöä. Tämähän kiilaisi jo väännössä ohi vakio vapareiden ykkösenä olevan M3 CSL:n ohi jolla vääntöä on 114nm/litraa kohti. Tässä 325:ssa olisi siis 120nm/litra.

                                Haiskahtaa hieman. Tietenkin se asiakas on tyytyväisempi mitä enemmän on hevosia ja vääntöä paperilla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎