Elikkä alkaa ratti täriseen kun vauhtia on noin 100km/h, mutta ei ole koko aikasta, eli välillä täristää ja välillä taas ei, ja ainakin nyt huomasin että vasemmasta eturenkaasta tulee vähän niinkun palaneen hajua :think Ja ihan yhtäkkiä alko tämmönen, intistä lomille olin eilen tulossa ja motarilla huomasin tärinän, aikasemmin ei ollut tämmöstä ilmennyt, mistäs voi tommonen johtua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 tärisyttää + palanut haju
Collapse
X
-
Laahaako jarrut tai levy kiero? Paskaa vanteissa? Reaktiotangon pallossa tai puslassa väljää?nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
-
-
Jarrut on kuitenkin vaihdettu jokunen aika sitten niin en niitä ainakaan heti alkanut epäilemään. Paskaa vanteissa on ja paljon, motarilla menee ihan mustiks, eilen kävin auton pesemässä ja illalla se oli kuitenkin jo taas ihan likanen, voiko lika vaikuttaa tohon niinkin paljon?
Jos laakeri olisi mennyt niin eikös kuuluisi kolinaa ajaessa ja kun löisi vähäsen renkaaseen niin myös kuuluisi ihan selvästi kolinaa ( mennyt meinaan entisessä autossa ja oli tommoset tuntomerkit, eikä sillon tainnu edes vaikuttaa mitenkään siihen ajoon muuten kuin se mieletön kolina )
Mutta pitää kattoo nyt noi jarrut vielä ainakin.ex. BMW E46 320i Sedan -03
ex. BMW E39 530dA -01
ex. BMW E36 328i Coupé -97
ex. BMW E36 325i Coupè -93
ex. BMW E36 318iS Coupè -92
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostJos vanteet menee jarrupölyyn moottoritiellä ajaessa niin se kertoo vain ja ainoastaan jarrujen laahaamsiesta.ex. BMW E46 320i Sedan -03
ex. BMW E39 530dA -01
ex. BMW E36 328i Coupé -97
ex. BMW E36 325i Coupè -93
ex. BMW E36 318iS Coupè -92
Comment
-
-
Originally posted by Hawk_ View PostNo kaikki vanteet siellä ovat yhtä paskaset niinkuin koko muu autokin, kun alkaa oleen tämmöset kelit niin motarillahan sitä paskaa lentää muista autoista ihan hemmetisti.. Eli ei ole ainoastaan tämä yks vanne, josta sitä palanutta hajuakin tulee, joten ei sitä pysty vielä sanoo ton perusteella.
Oireet tulee kun oot ajanut jarrut loppuun eli männät ovat tulleet tosi ulos ja tiivisteet heikossa hapessa. Kun silloin vaihdat uudet palat, niin käytännössä änkeät ruosteisen männän jumiin sinne jarrusatulaan. Näin siis on voinut käydä.
T AVLast edited by asvirkku; 08-02-2009, 15:02.e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by Hawk_ View PostJarrut on kuitenkin vaihdettu jokunen aika sitten niin en niitä ainakaan heti alkanut epäilemään. Paskaa vanteissa on ja paljon, motarilla menee ihan mustiks, eilen kävin auton pesemässä ja illalla se oli kuitenkin jo taas ihan likanen, voiko lika vaikuttaa tohon niinkin paljon?
Jos laakeri olisi mennyt niin eikös kuuluisi kolinaa ajaessa ja kun löisi vähäsen renkaaseen niin myös kuuluisi ihan selvästi kolinaa ( mennyt meinaan entisessä autossa ja oli tommoset tuntomerkit, eikä sillon tainnu edes vaikuttaa mitenkään siihen ajoon muuten kuin se mieletön kolina )
Mutta pitää kattoo nyt noi jarrut vielä ainakin.
Nosta epäilyksenalainen pyörä tunkilla ylös.Tarkastat jarrujen kuumuuden ja mahdollisen laakerivälyksen ravistelemalla.
Villi veikkaukseni on,että jarruhuolto on tehty huolimattomasti ja nyt korjataan satoa.Etenkin jos autolla on pitkiä "seisokkeja" (esim. intin vuoksi).Last edited by Heguli 31; 08-02-2009, 13:39.
Comment
-
-
Siskon 328:ssa oli samaa vikaa kun germaanian poijjaat oli tehneet kynällä huolto-ohjelman läpi. Elikkäs kukas sitä jarrunesteitä vaihtamaan kun ne ei ole mihinkään kadonnu! Se vaan että ne oli niin vetiset että muutaman viikon seisonnan jälkeen etujarryt jäi laahaamaan ja täristi pirusti. Samalla reissulla söi sitten levytkin finaaliin. Takapään sylinterit oli pysyny parempana luistoneston aktiivisen jarrunkäytön seurauksena. Korjauksena kaikki jarrusatulat osiksi, uudet etulevyt, jarrupalat ja uudet kunnolliset jarrunesteet. Eipä ole ollu ongelmia muutamaan vuoteen.
Comment
-
-
Noniin, nyt on käyty koeajamassa auto ja tässä vähän mitä selvisi.
Ajelin sen muutaman kilsan jarruttelematta niinkuin neuvottiin, sen jälkeen kävin räkäsemässä levyyn, ei tapahtunut mitään. No sitten ajelin vielä vähän matkaa, mutta käytin jarrua, tämän jälkeen vasen levy sihahteli räkäsyn jälkeen mutta oikea levy ei, vaan siinä se räkä valui vaan. Ja semmosessa mäessä missä auton olisi pitänyt valua, auto ei liikkunut senttiäkään. ( tai ehkä just sen pari senttiä jos nyt tarkkoja ollaan ). Tämän jälkeen ajelin kotio päin, ja vasemmalta puolelta tuli taas sitä palanutta hajua.
Ja autoon on vaihdettu palat sekä levyt, satuloita ei siis ole vaihdettu. Ja autolla on pitkiä "seisokkeja", intin takia.ex. BMW E46 320i Sedan -03
ex. BMW E39 530dA -01
ex. BMW E36 328i Coupé -97
ex. BMW E36 325i Coupè -93
ex. BMW E36 318iS Coupè -92
Comment
-
-
Originally posted by Hawk_ View PostLisäyksenä nyt se että huomasin, että auto jarruttaa koko ajan, ei nyt paljoa mutta kuiteskin, kaasua piti painaa enemmän kuin yleensä.
Kuulostaa jarrurempalta. Ota satula irti ja koita kattella männän suojakumin alta onko se mäntä ruosteessa. Jos on, tilaa uusi + tiivisteet, vaihda, kasaa. Hiomalla nykysen selviät 6 kk.
Hillittömällä munkilla voisi olla täällä mainittu nesteiden vaihto, mutta tuskimpa riittää.
Mäntä ja tiivisteet maksaa noin 35 + 10 e.
Vaihtoon ei tarvita erikoistyökaluja sen koommin...
T AVe60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
Comment
-
Comment