Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 "töötti" ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leba
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2101
    • Espoo

    e36 "töötti" ongelma

    Juu eli tälläinen "mielenkiintoinen" ongelma ilmeni, välillä kun kääntää rattia oikealle tai vasemmalle niin auto saattaa ruveta itestään tööttäileen! (ja naapurit tykkää) Tosiaan töötti pohjassa tulee välillä mentyä ja kavereita on! :lol: Juu ja ratti välillä "rusahtelee" ilkeästi kun kääntää ihan niin kuin siellä olis jotain jumissa "sisällä" et välillä joutuu väntään normaalia kovemmalla voimalla. Ja sit tähän samaan toi v*tun vinkuna ratista käännettäessä ois kiva saada poies. Ehdotuksia, et mikä ois vikana? Onko kellään räjäytys kuvaa ratista? Ratti ois vm. 96 kolmipuolainen. Ja sit mites toi ratin irroitus, neuvoja kiitän. :oops: :wink:
    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i
  • sarppo
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 264
    • Turku

    #2
    ehkä näitä sarjassamme rasittavimpia ongelmia =)
    __________________________________
    G12 740Le M-Sport almandin-braun metallic
    ex.
    E93 330i M-Sport saphirschwarz metallic
    E90 325i M-Sport Le Mans blau metallic
    E46 328i Coupe topazblau metallic
    E36 320i Coupe diamantschwarz metallic

    Lika barn leker bäst med varandra.

    Comment

    • Leba
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 2101
      • Espoo

      #3
      Originally posted by sarppo
      ehkä näitä sarjassamme rasittavimpia ongelmia =)
      juu näinkin sen voi sanoa :wink:
      Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Tuoltahan noita räjäytyskuvia löytyy.

        Tuossa jotain E36:n ratin irroituksesta.

        Tuossa ratin kitinöistä juttua.

        Tuossa irroitellaan E34:n airbag rattia, jos siitä jotain apua on.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • ///Mikki
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 209

          #5
          Nostellaampas näinkin vanhaa topiccia ylös.

          Osaisiko joku sanoa mikä mahtaisi olla vikana, kun itselläkin tekee tuota että kun kääntää rattia, niin alkaa tööttäämään? Ratti on 4-puolainen bägillinen "normi"-ratti. Ratista on nyt irroitettu bägi, ja tarkistettu että kaikki torx:t on ainakin kireällä, jotka liittyvät tööttiin.

          Ratti on tämä:
          e36 325 coupe ///M-Technic
          e46 330dA Touring "///M-Sport"

          Comment

          • ///Mikki
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 209

            #6
            Uskaltaiskohan tätä jo upata.. Osaisko joku sanoa mikä mahtais olla vikana?
            e36 325 coupe ///M-Technic
            e46 330dA Touring "///M-Sport"

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by ///Mikki View Post
              Uskaltaiskohan tätä jo upata.. Osaisko joku sanoa mikä mahtais olla vikana?
              Ei näissä ongelmat/tekniikka osioissa mitään sen kummempaa uppausrajaa ole, kunhan nyt ei ihan tunnin välein...

              Mulla ainakin ei-bägillinen ratti E34:ssa teki joskus aivan samaa ja pahimmillaan töötti jäi huutamaan keskellä JKL:ää parhaaseen makkina-aikaan, hiukan hävetti...

              Tilanne korjautui voitelemalla ratissa oleva liukurengas kuparitahnalla. Bägiratissa voi tietty olla jotain spesiaalia jota non-bägillisessä ei ole, joten joku enemmän asiaan vihkitynyt voi varmaan jatkaa aiheesta.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Leba
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 2101
                • Espoo

                #8
                Itselläni auttoi aikoinaan tuo osa nro. 3 vaihto ja ongelmia ei sen jälkeen enää ollut.

                Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                Comment

                • ///Mikki
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 209

                  #9
                  Originally posted by Leka View Post
                  Ei näissä ongelmat/tekniikka osioissa mitään sen kummempaa uppausrajaa ole, kunhan nyt ei ihan tunnin välein...

                  Mulla ainakin ei-bägillinen ratti E34:ssa teki joskus aivan samaa ja pahimmillaan töötti jäi huutamaan keskellä JKL:ää parhaaseen makkina-aikaan, hiukan hävetti...

                  Tilanne korjautui voitelemalla ratissa oleva liukurengas kuparitahnalla. Bägiratissa voi tietty olla jotain spesiaalia jota non-bägillisessä ei ole, joten joku enemmän asiaan vihkitynyt voi varmaan jatkaa aiheesta.
                  Jostakin topicista luin hemi:n varoituksia tuosta, että ei missään nimessä saisi mennä voitelemaan, juurikin tuon takia kun on bägi. Ilman bägiä uskaltaisikin.

                  Originally posted by Leba View Post
                  Itselläni auttoi aikoinaan tuo osa nro. 3 vaihto ja ongelmia ei sen jälkeen enää ollut.

                  http://www.realoem.com/bmw/showparts...05&hg=32&fg=35
                  Okei.. Toivottavasti vika ei ole tuossa, kun näyttäisi hintaakin osalla olevan.

                  Sitten lisä kysymys: Maadoittuuko töötti ratista/ratissa, vai onko ratti ns. katkaisija välissä?
                  e36 325 coupe ///M-Technic
                  e46 330dA Touring "///M-Sport"

                  Comment

                  • J-Beat
                    Aluevastaava
                    • Jun 2005
                    • 3059
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by ///Mikki View Post
                    Jostakin topicista luin hemi:n varoituksia tuosta, että ei missään nimessä saisi mennä voitelemaan, juurikin tuon takia kun on bägi. Ilman bägiä uskaltaisikin.
                    Upataaas..

                    Prkl ku itellä vilkku se airbagin valo siinä niin voitelin ton slipringin just kuparitahnalla.. ja mulla on siis tämä ratti.. hyvinhän se pelitti vähän aikaa mutta sit se hiton valo alko vilkkumaan taasen (noin 1kk sitten). Ennen voiteluhommaa huomasin siellä olevan semmoista vähän likaantunutta erittäin paljon kuparitahnaa muistuttavaa ainetta jo valmiiksi. Melko varma olen että sitä se oli mutta nyt alkoi hieman pelottamaan että onko tässä tehtyä itelleen pommi jos sinne ei kerta muka sais sitä laittaa? Perkele poksahtaakohan se nyt päin näkösiä?

                    Itse ongelmahan minulla on juurikin tämä kun ottaa ratista kiinni tuosta punaisella ympyröidystä kohdasta esim. kun yrittää korjata asentoaan penkissä ja nostaa persausta niin ratin töötti alkaa huutamaan. Toisin sanoen tuolla ratillani on tällä hetkellä helpompi käyttää tööttiä vetämällä tuosta "kaaresta" kuin painaa keskiöstä. Mikähän tähän nyt auttaisi?

                    Myydään:
                    Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                    K-S Connection
                    Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                    Comment

                    • J-Beat
                      Aluevastaava
                      • Jun 2005
                      • 3059
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Kellään ideoita tähän? Ois kiva saada tuo töötti pelittämään
                      Myydään:
                      Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                      K-S Connection
                      Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                      Comment

                      • RedBullet
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2007
                        • 256
                        • Anttola

                        #12
                        Kun irroitatte sen ratin niin tarkastakaa sen liukurenkaan sisässä oleva johtokela, että on ehjä. Kaverin autosta oli kahdesta kohdasta poikki.
                        Tämän takia poltti sitä airbagin merkkivaloa, ja töötti ei toiminu ollenkaan.
                        No coffee breaks... No weekends... No sick days...

                        "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

                        Comment

                        • J-Beat
                          Aluevastaava
                          • Jun 2005
                          • 3059
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by RedBullet View Post
                          Kun irroitatte sen ratin niin tarkastakaa sen liukurenkaan sisässä oleva johtokela, että on ehjä. Kaverin autosta oli kahdesta kohdasta poikki.
                          Tämän takia poltti sitä airbagin merkkivaloa, ja töötti ei toiminu ollenkaan.
                          Hyvä tietää! Täytynee kurkistaa.. vielä pitäis vaan keksiä miten saan ton töötin toimimaan oikein..?
                          Myydään:
                          Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                          K-S Connection
                          Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                          Comment

                          • J-Beat
                            Aluevastaava
                            • Jun 2005
                            • 3059
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by J-Beat View Post
                            Upataaas..

                            Prkl ku itellä vilkku se airbagin valo siinä niin voitelin ton slipringin just kuparitahnalla.. ja mulla on siis tämä ratti.. hyvinhän se pelitti vähän aikaa mutta sit se hiton valo alko vilkkumaan taasen (noin 1kk sitten). Ennen voiteluhommaa huomasin siellä olevan semmoista vähän likaantunutta erittäin paljon kuparitahnaa muistuttavaa ainetta jo valmiiksi. Melko varma olen että sitä se oli mutta nyt alkoi hieman pelottamaan että onko tässä tehtyä itelleen pommi jos sinne ei kerta muka sais sitä laittaa? Perkele poksahtaakohan se nyt päin näkösiä?

                            Itse ongelmahan minulla on juurikin tämä kun ottaa ratista kiinni tuosta punaisella ympyröidystä kohdasta esim. kun yrittää korjata asentoaan penkissä ja nostaa persausta niin ratin töötti alkaa huutamaan. Toisin sanoen tuolla ratillani on tällä hetkellä helpompi käyttää tööttiä vetämällä tuosta "kaaresta" kuin painaa keskiöstä. Mikähän tähän nyt auttaisi?

                            Upataas tätä probleemaa, tällä hetkellä on sulake irti juurikin tämän ongelman takia. Onko kukaan keksinyt ratkaisua? Tuon ymmärtäisi, että jos ratissa oleva töötti toimii ns. maadottamalla tietty rata tuossa slipringissä ja sinne ei nyt tosiaan olisi saanut laittaa sitä kuparitahnaa, niin siinä tapauksessahan tuosta yläkaaresta vetäessä se laahain tappi ei varsinaisesti osu siihen slipringin maadoituskiskoon mutta sen sijaan se tappi osuu tähän sähköäjohtavaan kuparitahnaan. Tiedä häntä. Tällä hetkellä vahvasti kiinnostaisi tietää, saako sinne laittaa kuparitahnaa lainkaan, vai tulisiko tempasta cleanerilla puhtaaksi koko slipring..? :think
                            Myydään:
                            Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                            K-S Connection
                            Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                            Comment

                            • LEKSAH
                              Newbiemmer
                              • Aug 2007
                              • 11
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Sama vika

                              Itse sain juuri samaisen vian (nappaat ratin ylä kaaresta torvi soi) korjattua otin palan serlaa ja pyhkäsin slipringistä kupari mähmät veke ja nyt pelittää

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎