Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328i "97 airbag ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smokend
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 171

    e36 328i "97 airbag ongelma

    moro tossa rupes eilen palamaan airbag valo eli kun auton käynnistää niin valo syttyy sitten sammuu mutta syttyy uudestaan eikä sammu ollenkaan... koitin hakea ohjetta sen korjaamiseen/muita kokemuksia asiasta mitä noille on tehty mutta ei löytynyt mitään järkevää joten oisko jollain kuvilla esim selostettuna miten tuota voisi tutkia paremmin??? ohjaamo on melkein kuvanlainen eli ratti ja muut nappulat http://www.bmwmregistry.com/faq/E36_M3_Dash_Late.jpg jottei elämä niin paljon potkisi päähän niin samalla meni muuten pakosarjan tiiviste mutta tuskin näillä mitään yhtäläisyyttä on?

    kiitos jos joku nyt osaa mua neuvoa mitä sille teen/tutkin kun autolla on ajettu 280tkm ni ei kauheeta remonttia viittis tehä sille enää ...
    Last edited by Smokend; 11-02-2009, 22:13.
    Nykyinen - F11 M550D `13

    Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

    Projektina - 66" Dart
  • Smokend
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 171

    #2
    aika hiljasta tuntuu olevan
    Nykyinen - F11 M550D `13

    Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

    Projektina - 66" Dart

    Comment

    • siksta
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 675
      • Orimattila

      #3
      Kannattaisko vaihtaa vähemmän ajettuun, jos et kerta halua isompaa remppaa tehdä? :think

      Ja asiaa..
      Itse ainakin aloittaisin lukemalla/luetuttamalla vikakoodit.
      Ja jos nyt jotain vikaveikkausta pitää heittää, niin apparin penkin tunnistinmatto. :think
      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by Smokend View Post
        ..... koitin hakea ohjetta sen korjaamiseen/muita kokemuksia asiasta mitä noille on tehty mutta ei löytynyt mitään järkevää joten oisko jollain kuvilla esim selostettuna miten tuota voisi tutkia paremmin??? ...
        Tämän omatoimisesta "tutkimisella" ei homma etene, vaan ottaa parhaimillaan pari taka-askelta. Eli ainostaan vianluvulla käynti avaa ongelman joka nyt valon toimiessa näin voi olla mikä vain.

        Comment

        • beemers
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 5136
          • Oulunsalo/Oulu

          #5
          Originally posted by siksta View Post
          Kannattaisko vaihtaa vähemmän ajettuun, jos et kerta halua isompaa remppaa tehdä? :think

          Ja asiaa..
          Itse ainakin aloittaisin lukemalla/luetuttamalla vikakoodit.
          Ja jos nyt jotain vikaveikkausta pitää heittää, niin apparin penkin tunnistinmatto. :think
          Originally posted by Hemi View Post
          Tämän omatoimisesta "tutkimisella" ei homma etene, vaan ottaa parhaimillaan pari taka-askelta. Eli ainostaan vianluvulla käynti avaa ongelman joka nyt valon toimiessa näin voi olla mikä vain.
          Samaa mieltä näiden kans. bemarin airbagi vioille ei oikein pysty kummempia tekeen ennenku oot piuhassa tätä käyttäny. Eläkä juokse heti merkkiliikkeeseen jos et taho paljo maksaa vaan käytä jossain toisella korjaamolla jolla on diagnoosilaite.

          E36Ticompact -95 HELLROT
          -: orava : connection-

          EX:E30///M3 replica Tic
          EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

          Comment

          • Smokend
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 171

            #6
            juu meen huomenna kattomaan noi vika koodit ja tiiän sitten tosiaan enempi... kaveri meinas että tosiaan penkin matto tai turvavyön anturi kuulemma aika yleisiä
            Nykyinen - F11 M550D `13

            Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

            Projektina - 66" Dart

            Comment

            • Smokend
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 171

              #7
              kävin nuo vikakoodit katsomassa ja ilmoitti tuon kolmipuolasen ratin piuhaongelmaa eli kosketus häikkä siellä on mutta nollattiin se ja nyt toimii ainakin tilapäisesti.. katsotaan miten pitkään
              Nykyinen - F11 M550D `13

              Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

              Projektina - 66" Dart

              Comment

              • Smokend
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 171

                #8


                eli otetaas pakkia.... muutama kysymys kun se vitun valo sitten kuitenkin sytty
                1: voiko auton muutoskatsastaa ilman bagia?
                2: miten päin persettä voin möhliä jos putsaisin nuo kosketuspinnat ratista?/ jos joku voisi antaan siihen vaikka ihan ohjeet miten sen tekisin:think:
                Last edited by Smokend; 13-02-2009, 14:09.
                Nykyinen - F11 M550D `13

                Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

                Projektina - 66" Dart

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16368
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by Smokend View Post


                  eli otetaas pakkia.... muutama kysymys kun se vitun valo sitten kuitenkin sytty
                  1: voiko auton muutos katsastaa ilman bagia?
                  2: miten päin persettä voin möhliä jos putsaisin nuo kosketuspinnat ratista?/ jos joku voisi antaan siihen vaikka ihan ohjeet miten sen tekisin:think:
                  1: Voi jos e36 328 on saanut joskus uutena ilman bägiä (riittäköhän se että yleensäkkin e36 on saanut ilman bägiä uutena ?) mutta ei ole rahan/vaivan arvoista.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Smokend View Post


                    eli otetaas pakkia.... muutama kysymys kun se vitun valo sitten kuitenkin sytty
                    1: voiko auton muutoskatsastaa ilman bagia?
                    2: miten päin persettä voin möhliä jos putsaisin nuo kosketuspinnat ratista?/ jos joku voisi antaan siihen vaikka ihan ohjeet miten sen tekisin:think:
                    1.Ei voi eikä kannata
                    2.Siellä bagin takana ei ole tässä mitään "kosketuspintoja" mitä voisi "puhdistella", vaan sieltä löytyy umpinainen spiraalikehä.
                    Todennäköisesti vika on juuri tässä spiraalikehässä, mikäli bagin liitin on mekaanisesti ehjä.
                    Purkuosana ko.spiraalit kustantaa n.30-60€.

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      #11
                      se bägin liitin on irronnut tärähdyksestä tai tööttäämisestä. teippaa se pieni punainen liitin siihen bägiin niin ei enää irtoo. sen jälkeen käyt nollaamassa sen uudelleen ja samantien koitat vaikka vähän hakata niin selviää heti onko se tarpeeksi lujasti kiinni.

                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • Smokend
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2005
                        • 171

                        #12
                        miten se kupu lähtee tosta m3 mallin ratista irti? ihan vetämällä?
                        Nykyinen - F11 M550D `13

                        Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

                        Projektina - 66" Dart

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by Smokend View Post
                          miten se kupu lähtee tosta m3 mallin ratista irti? ihan vetämällä?
                          Kupu?

                          Comment

                          • Smokend
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2005
                            • 171

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Kupu?
                            ratin torven taakse...
                            jep eli pääsis sinne sisälle käsiksi ja vaihtamaan sen spiraalikehän
                            Last edited by Smokend; 25-02-2009, 12:51.
                            Nykyinen - F11 M550D `13

                            Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

                            Projektina - 66" Dart

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Katkos voi olla siitä eteenpäinkin, jos kohta on todennäköistä että toi kierukka on huonona. Mittaamaan spiraali kun olet sen irroittanut?
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎