Announcement

Collapse
No announcement yet.

328i E36 syö jäähdytinnestettä ja öljyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeemuT
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 329
    • Muhos

    #16
    Ongelmaa on kuuleman mukaan kannen kiristämisessä ja kierteiden korkkaamisessa kun lohko on alumiiniä. Omakohtaista kokemusta ei ole joten sikäli ei voi lähteä sanomaan onko riski kuinka suuri...
    Muuten kai ihan normaalia kauraa jos koneiden kanssa on pelannut.
    -TT-
    F30 320d

    Comment

    • Jopi
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 374
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Jyle View Post
      Ei muuta ku kansi irti. Oikasuun ja uus nahka väliin..
      Meleko hätäsiä kommentteja jylellä ja nassella. Kenties jotain kieroja vitsejä vai?

      Yhdyn tähän jonemin kommenttiiin.

      Öljykorkkiin voi syntyä vaahtoa näin kylmällä ja pätkäajolla. Öljyä ei mielestäni mitään ihan mahdottomia määriä ole kulunut jos vain pari desiä kone on imaissut. Oma 328 hävitti myös nesteitä, mutta syynä oli termostaattikotelon murtuma. Suosittelisin sen tarkastamaan. Vuoto ilmeni vain kierroksilla.
      Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
      e39 M5

      Comment

      • Juzbe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1066
        • Pori

        #18
        Kupliiko paisariin auton käydessä?

        Comment

        • tossu86
          Newbiemmer
          • Dec 2007
          • 25

          #19
          Originally posted by henrilod View Post
          Jäähdytinnestettä katosi puoli litraa kuukaudessa ja öljyä muutama desi, mutta ajoa ollut vain pari kertaa viikossa joten kilometreistä paha sanoa yhtään mitään... Kyllähän tuo aikalailla vaaleeta savua puskee täyskaasulla kiihdyttäessä. Lämmöt ovat aivan normaalit ja kertaakaan ei ole niissä ainakaan mittarin mukaan ollut mitään huomauttamista. Luonnollisesti mottia ei oo myöskään rajotinta vasten huudatettu ainakaan mun omistuksessani viimeisen vuoden aikana.

          Eilen täytin molemmat litkut, mutta ajamaan ehtii vasta hiihtoloman jälkeen. Muutaman viikon päästä tietää tarkemmin paljonko toi nyt sitten noita kadottaa ja missä ajassa. Koitan myös noita nuuhkimistestejä suorittaa...

          Käsittääkseni aika kallis toi sylinterin kannentiivisteen vaihto-operaatio joten ei viittis siihen ryhtyä ennen kun saa varmaks diagnosoitua että se siellä vuotaa.:think
          Pelkällä koneistamon laskulla siitä selviää jos on hiukan rasva-apinan vikaa veressä. Mulla kun halkesi kansi m50b20 myllystä niin koneistamolta tuli 600€ lasku hitsauksesta ja oikaisusta. Muijan Carismasta kun lähti j-pään remmistä hampaat tuli koneistamolta 450€ lasku, mutta siinäkin oli venttiilityöt oikaisun lisäksi. Ei se pelkkä oikasu varmaan paljoa maksa, mutta jos on vesikanavaa halki niin sitten alkaa rahaa palaan.

          Comment

          • henrilod
            Newbiemmer
            • Jun 2008
            • 5

            #20
            Nyt kun lopulta ehdin perehtymään asiaan hieman paremmin niin löytyihän se ulkoinen vuoto sieltä... (huh, taitaa sittenkin selvitä halvemmalla remontilla) Paisarin alavesiletkun liitin oli alapinnasta kostea ja kun tutkin tarkemmin niin sen alapuolella menee ilmeisesti ilmastoinnin lauhdevesiputki, joka oli päällystetty semmosella huokosella materiaalilla. Sen takia ei siis auton alta löytyny sen kummempaa lammikkoa kun se vuotanu neste oli imeytyny siihen.

            Öljyn "kulutukseenkin" löytyi varsin looginen, tosin melko nolo syy... Tsekkasin öljyt innoissani heti koneen käytön jälkeen niin eihän ne tietenkään ollu ehtiny valua sinne pohjalle. Nyt kun tarkistin kylmästä koneesta oliko lisäämäni öljyt pysyneet niin "yllättäen" pinta oli noussu puolesta välistä maximiin. Täyttökorkin kun avaa niin kyllähän siellä vaahtoa on mutta pistettäköön se nyt sitten vaikka tän mun pätkäajon piikkiin..

            Vielä yksi amatööri kysymys olisi. Jäähdytinnesteenä on tällä hetkellä perinteinen vihreä(monoetyleeniglygoli-pohjainen pakkasneste), mutta käsittääkseni alumiinilohkoisissa koneissa pitäisi käyttää jotain muuta. Vaihdanko ton vuodon tukkimisen yhteydessä nyt sellaset sisään vai lykkäänkö vaan uudet perinteiset litkut? Kuinka tarkkaan järjestelmä täytyy huuhdella, jos sinne laittaa eri tyypin nestettä kuin aikaisemmin ollut?

            Comment

            • herja
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1649

              #21
              Laita samaa kun mitä siellä on nyt, turha käydä vaihtamaan kun ei sillä ole käytännössä mitään väliä.
              Retard Member

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎