Noniin, nyt se bemmi ei enää toimi!
Eli kaikki alkoi kun ajoin auton pihaan lyhyen työmatkan jälkeen, sain auton ruutuun, en vielä sammuttanut, niin rupesivat tuulilasin pyyhkimet hulluna vispaamaan, sammutin auton ja laitoin takasin käyntiin, jatkui vaan.. Noh seuraavana päivänä nyppäsin sulakkeen irti kun ei muuten niitä saanut laantumaan, kävin ajelemassa ja taas auto parkkiin ja keskuslukko päälle, huomasin että rekisterikilven valot palavat ja mittariston valot himmeästi, noh taas yksi sulake irti, tänään sitten vähän tutkin enemmän autoa ja lueskelin vikakoodeja, olihan sielä erilaisia ilmoituksia
ZKE/ZVM
15 Lock contact
11 Electrical-load cutoff - short circuit or overload
DME/DDE
18 EWS Signal : not present or faulty / Signal camshaft (MS43)
69 Fuel pump relay
12 Throttle-valve potentiometer
217 CAN bus error
Sitten vähän tutkailin kontakteja, suihkuttelin sähköspreita eri paikkoihin kunnes radiosta yht'äkkiä katosi sähköt ja taisi samaan aikaan mittaristoon syttyä ABS ja ASC valot
Yritin sitten käynnistään muttei mitään, aikasemmin oli vielä toiminut varsin hienosti, nyt vaan jokin napsuu varsin ikävän kuuloisesti ja kaikki sähkölaitteet resetoituu, ikäänkuin akun ottaisi irti ja laittaisi takasin
Luin vikakoodit uudestaan ja sinne olikin ilmestynyt lisää tavaraa
DME/DDE
18 EWS Signal
59 Knock sensor : bank 2, Cylinder 4, 5 and 6
69 Fuel pump relay
Mitäs nyt sitten, ajatuksissa on ainakin muutama uusi rele hakea, kampiakselin tunnistin voisi olla hyvä, entäs pääsulake, murtunut sellanen vissiin oireilee miten sattuu..
Auto siis e36 320 M52 moottorilla, ajettu 240t, vm 96
Eli kaikki alkoi kun ajoin auton pihaan lyhyen työmatkan jälkeen, sain auton ruutuun, en vielä sammuttanut, niin rupesivat tuulilasin pyyhkimet hulluna vispaamaan, sammutin auton ja laitoin takasin käyntiin, jatkui vaan.. Noh seuraavana päivänä nyppäsin sulakkeen irti kun ei muuten niitä saanut laantumaan, kävin ajelemassa ja taas auto parkkiin ja keskuslukko päälle, huomasin että rekisterikilven valot palavat ja mittariston valot himmeästi, noh taas yksi sulake irti, tänään sitten vähän tutkin enemmän autoa ja lueskelin vikakoodeja, olihan sielä erilaisia ilmoituksia
ZKE/ZVM
15 Lock contact
11 Electrical-load cutoff - short circuit or overload
DME/DDE
18 EWS Signal : not present or faulty / Signal camshaft (MS43)
69 Fuel pump relay
12 Throttle-valve potentiometer
217 CAN bus error
Sitten vähän tutkailin kontakteja, suihkuttelin sähköspreita eri paikkoihin kunnes radiosta yht'äkkiä katosi sähköt ja taisi samaan aikaan mittaristoon syttyä ABS ja ASC valot
Yritin sitten käynnistään muttei mitään, aikasemmin oli vielä toiminut varsin hienosti, nyt vaan jokin napsuu varsin ikävän kuuloisesti ja kaikki sähkölaitteet resetoituu, ikäänkuin akun ottaisi irti ja laittaisi takasin
Luin vikakoodit uudestaan ja sinne olikin ilmestynyt lisää tavaraa
DME/DDE
18 EWS Signal
59 Knock sensor : bank 2, Cylinder 4, 5 and 6
69 Fuel pump relay
Mitäs nyt sitten, ajatuksissa on ainakin muutama uusi rele hakea, kampiakselin tunnistin voisi olla hyvä, entäs pääsulake, murtunut sellanen vissiin oireilee miten sattuu..
Auto siis e36 320 M52 moottorilla, ajettu 240t, vm 96
Comment