Terve vaan kaikille! -eka viesti foorumille lähtee tästä:
Ostin ekan Baijerilaisen menopelini maanantaina ja kiva peli tuntuu olevan.
-Suomiautokin jos sillä nyt edes merkitystä on.
Kävin kokeilemassa paria yksilöä ja tämä oli "raiskaamaton" ,asialliselta näyttävä yksilö. (14v edellisellä om)
Nyt kävin papereita tarkemmin läpi ja täysi huoltokirja + kuittipino seurasi mukana, mutta en huoltovihkosesta löytänyt tietoa huoltovälistä.
Ilmeisesti mittariston ledit kertovat jotakin/muuttuu ajotavan mukaan? , -nyt palaa startatessa keltainen ledi ja öljyt on varsin mustat, eli huoltoon siis, mutta mitä kannattaa laittaa?
Laatikkoon on 2,3 synkat tehty 2007 ja sen jälkeen on huoltokirjassa hiljaista (239tkm asti leimoja), kuitteja ainakin 4000€ edestä.
Ajattelin laittaa koneen,laatikon ja perän litkut nyt alkuun uusiksi, kesällä tulpat, ym. -mutta mitä öljyä uskaltaa laittaa?
1.Kone -Castrol 5W40 tuntuu moni kehuvan, varmaan hyvät siis vanosmyllyyn?
2.Laatikko -Red Linen MTL vai normi ATF ? -en tiedä mikä Getrag/ZF laatikko autossa on.(5v manuaali) Vaihdot on rusahdusvapaita, mutta pieni pykälä tuntuu, onko siis Red Line parempi vaihtari?
3.Perä, ei tunnu lukollinen olevan, mutta vaikea varmasti sanoa, ainakin liukkaalla suti vaan yhdellä.(toki voi olla väärät öljyt sisällä ) -Mobilin 500/600 siis vai muuta?
Oletteko laittaneet motonetin ö- filttereitä vai orkkiksia?
Onko näissä virallista huoltoväliä, vai ilmoittaako mittaristo kun on ajankohtaista? (mm. tulppien vaihtoväli)
Auto on 93 mallia, 11/92 kilvitetty. Vanosmöykyllä. 251tkm lasissa.
Vinkejä odotellen,
-Pate
Ostin ekan Baijerilaisen menopelini maanantaina ja kiva peli tuntuu olevan.
-Suomiautokin jos sillä nyt edes merkitystä on.
Kävin kokeilemassa paria yksilöä ja tämä oli "raiskaamaton" ,asialliselta näyttävä yksilö. (14v edellisellä om)
Nyt kävin papereita tarkemmin läpi ja täysi huoltokirja + kuittipino seurasi mukana, mutta en huoltovihkosesta löytänyt tietoa huoltovälistä.
Ilmeisesti mittariston ledit kertovat jotakin/muuttuu ajotavan mukaan? , -nyt palaa startatessa keltainen ledi ja öljyt on varsin mustat, eli huoltoon siis, mutta mitä kannattaa laittaa?
Laatikkoon on 2,3 synkat tehty 2007 ja sen jälkeen on huoltokirjassa hiljaista (239tkm asti leimoja), kuitteja ainakin 4000€ edestä.
Ajattelin laittaa koneen,laatikon ja perän litkut nyt alkuun uusiksi, kesällä tulpat, ym. -mutta mitä öljyä uskaltaa laittaa?
1.Kone -Castrol 5W40 tuntuu moni kehuvan, varmaan hyvät siis vanosmyllyyn?
2.Laatikko -Red Linen MTL vai normi ATF ? -en tiedä mikä Getrag/ZF laatikko autossa on.(5v manuaali) Vaihdot on rusahdusvapaita, mutta pieni pykälä tuntuu, onko siis Red Line parempi vaihtari?
3.Perä, ei tunnu lukollinen olevan, mutta vaikea varmasti sanoa, ainakin liukkaalla suti vaan yhdellä.(toki voi olla väärät öljyt sisällä ) -Mobilin 500/600 siis vai muuta?
Oletteko laittaneet motonetin ö- filttereitä vai orkkiksia?
Onko näissä virallista huoltoväliä, vai ilmoittaako mittaristo kun on ajankohtaista? (mm. tulppien vaihtoväli)
Auto on 93 mallia, 11/92 kilvitetty. Vanosmöykyllä. 251tkm lasissa.
Vinkejä odotellen,
-Pate
Comment