Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 ihmeellinen tyhjäkäyntiongelma [selvitetty]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • illinois
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 68
    • Raceland

    #16
    [quote="welho"]ottakaa ilmamassa mittarin piuha irti kun huojunta ilmenee jos huojunta lakkaa on vika ilma massa mittarissa. itelläni oli samanlainen vika m3:sessa[/quote

    Ilmeisesti autoa käytetään silloin vain tyhjäkäynnillä, ajamisestahan ei tule mitään IMM-piuha irti.
    DetroitDieselandia

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #17
      [quote="illinois"]
      Originally posted by welho
      ottakaa ilmamassa mittarin piuha irti kun huojunta ilmenee jos huojunta lakkaa on vika ilma massa mittarissa. itelläni oli samanlainen vika m3:sessa[/quote

      Ilmeisesti autoa käytetään silloin vain tyhjäkäynnillä, ajamisestahan ei tule mitään IMM-piuha irti.
      Ja jos ilmamäärämittarin piuhan irroittaminen vaikuttaa tyhjäkäyntiin niin silloin on tyhjäkäyntikin aivan pielessä eikä moottorinohjaus käytä tyhjäkäyntiohjelmaa, vaan virheellisesti ilmamäärämittarin arvoja myös tyhjäkäynnillä.
      E39 520iA -02

      Comment

      • welho
        Newbiemmer
        • Feb 2003
        • 21

        #18
        no bmw huollon pomo nyppäs ite johdon irti ja sano et voit ajella kunhan vältät turhia revityksiä ettei polta venoja seokset menee laihalle kun imm:ri on pois pelistä. ja auto toimi paremmin kuin viallisella imm:rilla

        Comment

        • teddie
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 74

          #19
          oli auto sitten tänään laakkosella katsottavana. oli ajettu pieni lenkki ja vika ei tietenkään tullut esille! pakokaasupäästöt täysin hyvät silloin kun kyseinen ongelma ei ole päällä.

          olivat antaneet käydä kauan tyhjäkäyntiä ja sanoivat että pikkuhiljaa HC rupeaa nousemaan kun pitkään on paikallaan. mutta luulisin että tämä on normaalia kun katti kylmenee tms?

          ainoa ratkaisu mitä heiltä sain oli, että katalysaattori voisi olla väsynyt ja pitäisi vaihtaa. voikohan tämä auttaa muka ongelmaan mitenkään? se kun tulee ihan täysin on/off. muuten päästöt täysin ok, kun ongelmatilassa, niin ihan päin honkia(esim HC 400, CO% reilusti liikaa etc).

          edit: niin ja jätin sen sinne vielä huomiseksi, että ajaisivat pidemmän lenkin, jotta saisivat vian esiin. alkaa todella ottamaan päähän tämä juttu :(

          Comment

          • teddie
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 74

            #20
            noni nyt löytyi vika vihdoinkin.. nokka-akselin asentotunnistin

            Comment

            • cojama
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1421
              • www.e30m3.fi

              #21
              Hieno juttu!! Ei olis tullut itselle mieleen lähteä etsimään vikaa tuosta.
              Täytyy vielä toivoa että vika varmasti oli siinä, mikään ei ole typerämpää kuin se että peli toimii pari päivää ja sitten se taas uusii.
              Nimim. paljon osia opeliin turhaan vaihtanut.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎