Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kytkin ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vertigo
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 806
    • Paska Kaupunni

    E36 kytkin ongelmia

    Oli tarkoitus alkaa vaihtamaan autosta kytkinpaketti uudeksi ja hommahan on kohtuu simppeli: kardaani pois ja pakoputki pois, vaihdelaatikon kannaketta irti ja laatikon pultit auki, kytkin pois ja uusi tilalle näin lyhyesti selvitettynä.
    Ongelma:
    Laatikko ei irtoa koska pultit ovat hitsautuneet ympäröivään metalliin.
    Yritimme lämmittää pultteja ja jäädyttääkkin niitä että saisi edes jostain löystymään mutta tuloksetta. Työkalut hajoaa ennemmin kuin pultit aukeaa.
    Joudumme ilmeisesti löysäämään koko moottorin laatikkoineen päivineet pois ja poraamaan pultit pois ja tekemään uudet kierteet ja hommaamaan uudet pultit. Tietenkin tätä ennen joudumme purkamaan hirveän kasan osia pois edestä että koko paketti edes mahtuu pihalle tuolta.

    Onko kellään samanlaisia ongelmia ollut tuon homman kanssa ja miten olette ratkaisseet tämän kun ei tätä viitsisi ihan turhaan tehdä jos jollain on parempiakin konsteja..?
    I Don't Know! I Don't Like It!
    Nykyiset:
    E36 328i cöype
    Exät:
    Fiat Uno 60ies '93
    E30 316i
    E28 520ia
    Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
    Fiat 127
    Saab 900
  • Vertigo
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 806
    • Paska Kaupunni

    #2
    eikö tosiaan kellään ole vinkkiä jolla vähän auttaa?
    I Don't Know! I Don't Like It!
    Nykyiset:
    E36 328i cöype
    Exät:
    Fiat Uno 60ies '93
    E30 316i
    E28 520ia
    Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
    Fiat 127
    Saab 900

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Ei oo koskaan moista tavannut...kokeile laadukkaampia työkaluja ettei hajoa.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • make_wt
        BTCF Member
        • Oct 2006
        • 1314
        • Yka

        #4
        Jos mahollista niin käytä laadukkaita hylsyjä sekä pulttipyssyä:think Jos sillä ei aukea niin sitte koko höskä vaan pois eikai siinä muu auta:think
        E61 530d M-Sport LCI

        HJ61

        ex. E93 330, E36/8 ,E39 525tdsa ,e39 530dA, e34 525 tdsa, e36 325 tds M-Sport Touring

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Yhdestä lohkosta murrettu kannakkeet jo pois pultteja avatessa, on alumiinissa joskus _KIINNI_. Yritäppä ensin saada kone kuumaksi, eli aja tai käytä se täysiin lämpöihin, lähtee alumiinista helpommin pultit liikkeelle kuumana. Johtaa niin hyvin lämpöä että pelkkien pulttien lämmitys on ihan hukkaan heitetty yritys.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Vertigo
            Bimmer Fanatic
            • May 2005
            • 806
            • Paska Kaupunni

            #6
            Kamasan hylsy meni halki poikki pinoon ku oli niin jumissa.
            Tuo pitää kokeilla tuo koneen lämmityshommaa jos se sillä helpottaisi...
            I Don't Know! I Don't Like It!
            Nykyiset:
            E36 328i cöype
            Exät:
            Fiat Uno 60ies '93
            E30 316i
            E28 520ia
            Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
            Fiat 127
            Saab 900

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Joo ja kannattaa miettiä kenellä hitsauttaa sitten jos se halkeaa irti siitä lohkon kyljestä. Meinaan jos se on kunnolla siihen hirttänyt kiinni niin lohkon vääntää kappaleiksi kyllä. Sitä se on kun kasataan ilman oikeita aineita, joko tehtaalla vedetty kuivana kiinni tai sitten edellinen kytkimenvaihtaja, joka tapauksessa nyt kannattaa kasatessa sitten tahria hyvät tökötit väliin.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Vertigo
                Bimmer Fanatic
                • May 2005
                • 806
                • Paska Kaupunni

                #8
                Joutuu siitä yhden pultin vaihtamaan näillänäkymin ainakin kun sakarat alko taipumaan. Veikkaan että eipä ole tuota ennen kukaan aukaissut että tehtaalla vedetty kuivana kiinni. Tarkoitus oli vaihtaa pultit ensinnäkin kuusiokoloihin ja laittaa alumiinipastaa pultteihin niin saa tulevaisuudessakin auki.
                I Don't Know! I Don't Like It!
                Nykyiset:
                E36 328i cöype
                Exät:
                Fiat Uno 60ies '93
                E30 316i
                E28 520ia
                Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                Fiat 127
                Saab 900

                Comment

                • Vertigo
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2005
                  • 806
                  • Paska Kaupunni

                  #9
                  Ongelma ratkaistu

                  Homma onnistui ilman koneen irrotusta.
                  Lämmitettiin pultit punahehkulle ja typpisprayta niskaan niin johan paukahti nätisti auki.
                  I Don't Know! I Don't Like It!
                  Nykyiset:
                  E36 328i cöype
                  Exät:
                  Fiat Uno 60ies '93
                  E30 316i
                  E28 520ia
                  Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                  Fiat 127
                  Saab 900

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎