Meinas vanhalla tulla tippa silmään kun lukaisin "Ensimmäinen bemarini" thread:in.. Oi niitä aikoja;( Mutta nyt on aika toinen, presidenttinä nainen ja talossa -93 325i ja käyttövoimana bensiini.. 2-asiaa kuitenkin on varmaa: Enää ei tule naispresidenttiä eikä 325i bimmeriä. Sama merkki mutta malli suurenoo.. mutta ennen sitä,tämä prkl.pitäisi saada korjattua.
Käännynkin aina näin 5:n vuoden välein viisaampien puoleen ja kiitän JÄLLEEN kerran asiallisista vastauksista ja avuista jo etukäteen
Asiaan:
Auto käynnistyy normaalisti, veivaa kierrokset päälle 7K kuin ralliauto(teinit asentaneet vaparin), ajan auton tallista pihalle ja vakuutan naapurit näyttävällä lukkoperälähdöllä auringon laskuun. MUTTA mitä sitten tapahtuu: Käynti alkaa sekoamaan noin kilometrin päässä. Ei ole tehoja(menee ilmeisesti joku varaohjelma päälle). Häpeissäni puksutan auton takaisin talliin, ihmetellen etteivät naapurit tule tuomaan minulle laivurin hattua.Senverran ovat käyntiäänet komeat. Auto tekee kylmiltään jokakerran tuon saman, eikä muuten ihan äkkiä "jäähdykkään" alkuperäisiin asetuksiinsa.
Kävin tutun pajalla luetuttamassa vikakoodit: Ilmamassamittari. Nollattiin softalla viat and again.. Ilmamassamittari.
Kotiin, ja suorintapäätä Bemarimiesten virtuaalikoraaniin ja luin kaiken mahdollisen liittyen massamittarin puhdistukseen ym. On puhdistettu, mutta on myös havainto että moni muukin on vaihtanut mittarinsa eikä ole sillä parantunut, lisännyt vaan uutta osaa ja vikalista senkun jatkuu,-eikä korjaannu. Omassa mittarissani(Bosch)ei ole näkyvillä lankoja, vaan ikäänkuin piirilevyn suikale.
Uusi mittari maksaa näemmä kolmensadan euron korvilla. Justiin nyt ei olisi varaa lähteä osien uusimiskierrokselle... tosin jos käytetyn jostakin..
En tiedä liittyykö asiaan, mutta tässä ikäänkuin "vikasietotilassa" auton käydessä, päästää joku konehuoneessa helvetillisen suhahduksen aina kaasua painettaessa. Kuuluuko asiaan? Vai onko jokin vuoto jonka johdosta vianluku herjaa mittaria?
KUN auto kerran toimii kylmänä kuin enkeli, ja JOS joku varaohjelma menee päälle, niin loogisesti ajatellen pitänisi olla jokin mahdollisuus saattaa auto käymään "väkisin" toiminnalla joka ohjaa moottorin tekniikkaa myös kylmänä, sillä"päivän ensimmäisellä ja viimeisellä kilometrillä".
No niin, tällaista pähkäilyä ja ääneen ajattelua, mutta apua kaivataan???
Käännynkin aina näin 5:n vuoden välein viisaampien puoleen ja kiitän JÄLLEEN kerran asiallisista vastauksista ja avuista jo etukäteen
Asiaan:
Auto käynnistyy normaalisti, veivaa kierrokset päälle 7K kuin ralliauto(teinit asentaneet vaparin), ajan auton tallista pihalle ja vakuutan naapurit näyttävällä lukkoperälähdöllä auringon laskuun. MUTTA mitä sitten tapahtuu: Käynti alkaa sekoamaan noin kilometrin päässä. Ei ole tehoja(menee ilmeisesti joku varaohjelma päälle). Häpeissäni puksutan auton takaisin talliin, ihmetellen etteivät naapurit tule tuomaan minulle laivurin hattua.Senverran ovat käyntiäänet komeat. Auto tekee kylmiltään jokakerran tuon saman, eikä muuten ihan äkkiä "jäähdykkään" alkuperäisiin asetuksiinsa.
Kävin tutun pajalla luetuttamassa vikakoodit: Ilmamassamittari. Nollattiin softalla viat and again.. Ilmamassamittari.
Kotiin, ja suorintapäätä Bemarimiesten virtuaalikoraaniin ja luin kaiken mahdollisen liittyen massamittarin puhdistukseen ym. On puhdistettu, mutta on myös havainto että moni muukin on vaihtanut mittarinsa eikä ole sillä parantunut, lisännyt vaan uutta osaa ja vikalista senkun jatkuu,-eikä korjaannu. Omassa mittarissani(Bosch)ei ole näkyvillä lankoja, vaan ikäänkuin piirilevyn suikale.
Uusi mittari maksaa näemmä kolmensadan euron korvilla. Justiin nyt ei olisi varaa lähteä osien uusimiskierrokselle... tosin jos käytetyn jostakin..
En tiedä liittyykö asiaan, mutta tässä ikäänkuin "vikasietotilassa" auton käydessä, päästää joku konehuoneessa helvetillisen suhahduksen aina kaasua painettaessa. Kuuluuko asiaan? Vai onko jokin vuoto jonka johdosta vianluku herjaa mittaria?
KUN auto kerran toimii kylmänä kuin enkeli, ja JOS joku varaohjelma menee päälle, niin loogisesti ajatellen pitänisi olla jokin mahdollisuus saattaa auto käymään "väkisin" toiminnalla joka ohjaa moottorin tekniikkaa myös kylmänä, sillä"päivän ensimmäisellä ja viimeisellä kilometrillä".
No niin, tällaista pähkäilyä ja ääneen ajattelua, mutta apua kaivataan???
Comment