Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilma-massamittariko sökönä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cyrox
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 8

    e36 ilma-massamittariko sökönä?

    Meinas vanhalla tulla tippa silmään kun lukaisin "Ensimmäinen bemarini" thread:in.. Oi niitä aikoja;( Mutta nyt on aika toinen, presidenttinä nainen ja talossa -93 325i ja käyttövoimana bensiini.. 2-asiaa kuitenkin on varmaa: Enää ei tule naispresidenttiä eikä 325i bimmeriä. Sama merkki mutta malli suurenoo.. mutta ennen sitä,tämä prkl.pitäisi saada korjattua.
    Käännynkin aina näin 5:n vuoden välein viisaampien puoleen ja kiitän JÄLLEEN kerran asiallisista vastauksista ja avuista jo etukäteen
    Asiaan:

    Auto käynnistyy normaalisti, veivaa kierrokset päälle 7K kuin ralliauto(teinit asentaneet vaparin), ajan auton tallista pihalle ja vakuutan naapurit näyttävällä lukkoperälähdöllä auringon laskuun. MUTTA mitä sitten tapahtuu: Käynti alkaa sekoamaan noin kilometrin päässä. Ei ole tehoja(menee ilmeisesti joku varaohjelma päälle). Häpeissäni puksutan auton takaisin talliin, ihmetellen etteivät naapurit tule tuomaan minulle laivurin hattua.Senverran ovat käyntiäänet komeat. Auto tekee kylmiltään jokakerran tuon saman, eikä muuten ihan äkkiä "jäähdykkään" alkuperäisiin asetuksiinsa.

    Kävin tutun pajalla luetuttamassa vikakoodit: Ilmamassamittari. Nollattiin softalla viat and again.. Ilmamassamittari.
    Kotiin, ja suorintapäätä Bemarimiesten virtuaalikoraaniin ja luin kaiken mahdollisen liittyen massamittarin puhdistukseen ym. On puhdistettu, mutta on myös havainto että moni muukin on vaihtanut mittarinsa eikä ole sillä parantunut, lisännyt vaan uutta osaa ja vikalista senkun jatkuu,-eikä korjaannu. Omassa mittarissani(Bosch)ei ole näkyvillä lankoja, vaan ikäänkuin piirilevyn suikale.
    Uusi mittari maksaa näemmä kolmensadan euron korvilla. Justiin nyt ei olisi varaa lähteä osien uusimiskierrokselle... tosin jos käytetyn jostakin..

    En tiedä liittyykö asiaan, mutta tässä ikäänkuin "vikasietotilassa" auton käydessä, päästää joku konehuoneessa helvetillisen suhahduksen aina kaasua painettaessa. Kuuluuko asiaan? Vai onko jokin vuoto jonka johdosta vianluku herjaa mittaria?
    KUN auto kerran toimii kylmänä kuin enkeli, ja JOS joku varaohjelma menee päälle, niin loogisesti ajatellen pitänisi olla jokin mahdollisuus saattaa auto käymään "väkisin" toiminnalla joka ohjaa moottorin tekniikkaa myös kylmänä, sillä"päivän ensimmäisellä ja viimeisellä kilometrillä".
    No niin, tällaista pähkäilyä ja ääneen ajattelua, mutta apua kaivataan???
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    #2
    Kannattaa ensiksi tarkistaa imuvuodot jarrukliineriä suihkuttelemalla. Jos käynti muuttuu jossain vuotaa. Kannattaa myös kokeilla onko IMM:n johdon irroituksella vaikutusta käyntiin. Jos päätät tilailla mittaria jossain vaiheessa eikä ebay ole tuttu, laita vaikka privaa. Saa nimittäin huomattavasti halvemmalla sieltä kuin marmoritiskiltä.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • Cyrox
      Newbiemmer
      • Aug 2004
      • 8

      #3
      Originally posted by Carbonfiber View Post
      Kannattaa ensiksi tarkistaa imuvuodot jarrukliineriä suihkuttelemalla. Jos käynti muuttuu jossain vuotaa. Kannattaa myös kokeilla onko IMM:n johdon irroituksella vaikutusta käyntiin. Jos päätät tilailla mittaria jossain vaiheessa eikä ebay ole tuttu, laita vaikka privaa. Saa nimittäin huomattavasti halvemmalla sieltä kuin marmoritiskiltä.
      Kiitos.

      Niin kummallista kuin onkin, koneen käydessä "sekaisin" johdon irroituksella ei ole merkitystä.Sensijaan sen takaisin laittaminen laskee kierrokset sekunniksi melkein sammuksiin.
      Täytynee tutkia nuo kaikki mahdolliset letkut, isommat haitariputket jo silmämääräisesti tarkastinkin ja hyviltä näyttivät.
      Ebay ei ole tuttu joten jos menee uuden hankinnaksi niin ehdottomasti otan yhteyksiä, kiitokset jo etukäteen

      Comment

      • metanolman83
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 249
        • itä suomi

        #4
        niin ja jos jollain kaverilla/klubilaisella olisi toimivasta autosta lainata sulle mittaria kokeilun ajaksi niin selviäisi sekin

        Comment

        • Janssoni
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 371
          • Helsinki

          #5
          Saattaapi olla lambdaperäinen toi vika (antaa kieltämättä välillä tota massamittarikoodia vaikka vika olisikin labmdassa).. Kokeileppa ottaa lambdan liitin irti ja kokeile käykö enää..
          .



          sigpic

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by Cyrox View Post
            En tiedä liittyykö asiaan, mutta tässä ikäänkuin "vikasietotilassa" auton käydessä, päästää joku konehuoneessa helvetillisen suhahduksen aina kaasua painettaessa. Kuuluuko asiaan? Vai onko jokin vuoto jonka johdosta vianluku herjaa mittaria?
            Jos sinne kerran vaparisuodatin on asennettu niin imuäänet kuuluu paremmin läpi ja suhahdus tulee siitä kun kaasuläppä aukea nopeasti. "Normaalia" tässä tapauksessa.
            Mikäli suodatin on ollut mallia öljyttävä niin todennäköisin syy ilmamassamittarin rikkoutumiselle. Oliko vikakoodista tarkempaa tietoa? Eli mikä koodin selitys oli sanatarkasti? Voi auttaa vian hahmottamisessa.

            Ja jos kokeilet koneen käyntiä ilman mittaria niin irroita se auton sammuksissa. Takaisin myös kun kone on sammutettu.
            Kannattaa tosiaan kokeilla sitten laittaa varmasti toimiva mittari kiinni, nollata koodit ja käydä testilenkillä.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • metanolman83
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 249
              • itä suomi

              #7
              Originally posted by Supa View Post
              Jos sinne kerran vaparisuodatin on asennettu niin imuäänet kuuluu paremmin läpi ja suhahdus tulee siitä kun kaasuläppä aukea nopeasti. "Normaalia" tässä tapauksessa.
              Mikäli suodatin on ollut mallia öljyttävä niin todennäköisin syy ilmamassamittarin rikkoutumiselle. Oliko vikakoodista tarkempaa tietoa? Eli mikä koodin selitys oli sanatarkasti? Voi auttaa vian hahmottamisessa.

              Ja jos kokeilet koneen käyntiä ilman mittaria niin irroita se auton sammuksissa. Takaisin myös kun kone on sammutettu.
              Kannattaa tosiaan kokeilla sitten laittaa varmasti toimiva mittari kiinni, nollata koodit ja käydä testilenkillä.
              eikös sitä yleensä testata juuri käynnissä ollessa ottamalla se mittarin johto irti? että notkahtaako tyhjäkäynti

              Comment

              • mika1979
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 45

                #8
                juu toi imu ääni kuuluu vaparista. ja itellä oli lambda sökönä ja sen jälkee rupes toimiin

                Comment

                • Eetyzk
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2007
                  • 98

                  #9
                  -----

                  -----
                  Last edited by Eetyzk; 19-02-2019, 19:10.

                  Comment

                  • Cyrox
                    Newbiemmer
                    • Aug 2004
                    • 8

                    #10
                    No niin, homma sitten selvisi. Vikakoodi näytti siis ilmamassamittaria, kokeilimme kaverin autosta ehjää=sama vika jatkui. Seuraava etappi olisi ollut viedä auto veholle, boschilaisella koodien luku ja sitä rataa... Korjaaja halukasta ei löytynyt, eisitten bmw guruista, ei korjaamoista. TAI olisi löytynyt mutta olisi tullut helvetin kalliiksi osa-osalta vaihdella.. mutta, kuinkas sitten kävikään...

                    Jo luovuttaneena hain kaupasta tulpat, bräckleeniä ja kontaktisprayta ja jälkikasvun kanssa tulppia irrottamaan. Ensimmäinen ok, vaihtoon ja kiinni. Toinen: Mitä V
                    ''''a: Tulpan kolo niin täynnä öljyä ettei tulppaa näkynyt, sama 5.pytyn kohdalla: Täynnä öljyä ettei tulpasta näkynyt edes päätä. Parissa "ei ollut niin paljon". Vessapaperilla ja ruuvimeisselillä imeyttäen enimmät, sitten bräckleeniä perään ja haihtumisen odottelu, tulpan hattuun bräckleeniä, kuivuttuaan kontaktispraytä. Joka tulpan onkalo putsinkiin, uudet tulpat ja kiinni. Nyt toimii, ei nyi -ei pätki. Että tällainen vika koko shown päätteeksi sittten ilmeni(auto seisoi jo pari viikoa,-samoin hanskat naulassa ja äijällä naama harmaana.
                    Kiitokset joka äijälle vinkeistä. Ei tahdo ymmärtää mistä helvetistä olivat tulpan reiät öljystä täyttyneet..ei hjymmarra, mutta nyt toimii niinkun uus auto

                    Kevättä joka jöllille

                    yst: cyrox

                    Comment

                    • Hunni
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 621
                      • Toijala

                      #11
                      Venttiilikopan tiiviste vuotaa ja sieltä öljyt valuu tulpanreikiin. Jonkun ajan päästä öljyä valuu pakosarjalle ja sit haisee sisällä raikas palanut öljy ja kabiini on savussa niinkuin taikurin teltta. Kokemusperäinen selostus. Tiiviste maksaa muistaakseni jotain 20€.
                      BMW 330e Touring -21
                      Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                      Comment

                      • Kaheli
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 176
                        • Satakunta

                        #12
                        Jep, ja eikös tuossa ole vielä vaarana puolien rikkoutuminen jos kauan ajelee niin että kolot öljyssä :think Itse tehny kyseisen operaation (venakopan tiivisteen vaihto) kahteen menopeliin kans, menevät aikaa myöten koppuroiksi ja rupevat vuotamaan.

                        -95 328iM //M-Sport Bostongrün Metallic

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎