Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raitisilmasuodatin E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hydesport
    Bimmer Rookie
    • Dec 2002
    • 154
    • Fin

    #16
    Mulla jäi vaihtamatta kans toi kuskinpuolen filtteri. Tipautin sen irti paikoiltaan ja jätin suosiolla sen puolen ilman filtteriä. Melko vähän sieltä on puhaltanut risuja ja puun lehtiä läpi, ja voishan siihen teippailla jonkun harson suojaksi jos sitä pelkää. Mut ei mene enää ikkunat huuruun.

    Comment

    • 0u†Law
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 944

      #17
      Originally posted by hydesport
      Mulla jäi vaihtamatta kans toi kuskinpuolen filtteri. Tipautin sen irti paikoiltaan ja jätin suosiolla sen puolen ilman filtteriä. Melko vähän sieltä on puhaltanut risuja ja puun lehtiä läpi, ja voishan siihen teippailla jonkun harson suojaksi jos sitä pelkää. Mut ei mene enää ikkunat huuruun.
      Eikö se kolise siellä kaarteissa ym.? Vai liimasitko/teippasitko sen jotenkin siihen peltiin vai?
      ????????????????????

      Comment

      • hydesport
        Bimmer Rookie
        • Dec 2002
        • 154
        • Fin

        #18
        Ei se mitään kolise, kyllä sen olis voinu pihdeillä leikata palasiks niin sais pois mutta en jaksanu nähdä vaivaa. Teippikin varmasti ajaa asian että on paikoillaan, mutta en tosiaan ole huomannut mitään ääniä.

        Comment

        • tth78
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 346
          • Turku

          #19
          Originally posted by 0u†Law
          Originally posted by tth78
          Olen onnistunut siinä! Se auttoi pirusti kun irroitti sen tulipellissä olevan suojamuovin tapaisen!

          Asiaan varmasti vaikuttaa myös se että autoni on neljä(lue vajaa) sylinterinen niin sinne koneen ja tulipellin väliin jää juuri sen verran tilaa et käden saa työnnettyä sinne vivuston alle ja vedettyä sen filtterin veks!
          Joo, uskon kyllä, että 4-sylinterisessä vaihto sujuu ongelmitta. Kuten aiemmin sanoin, niin 6-sylinterisessä se suodatin ei mahdu tulemaan pyyhkijäkoneiston ja pakosarjan välistä! Irrotin toki enskiksi sen tulipellin palasen. Ja sain myös kädet (lue: narut) menemään sinne suodattimen ympärille ja taakse. Ja kuten sanoin, sain jopa irroitettua ja poistettua sen suodattimen ympärillä olevan puoliympyrämäisen suojamuovin sekä tietysti irroitettua myös itse suodattimen. Mutta silti se suodatin ei mahdu tulemaan sieltä pois.

          edit: Muuten kyllä nuo tth78:n ylläolevat ohjeet ovat esimerkillisen hyvät (tallensin notepadiin 8) ), mutta valitettavasti toimivat kuskin puoleisen filtterin osalta siis vain neloskoneisiin.
          Niin pelkäsinkin ettei se kutosessa olekaan niin simppeli kuin nelosessa! Mutta kuitenkin nelosessakin sain juuri ja juuri käden menemään sinne filtterille sitten hullun mielikuvituksella ja apinan raivolla sain sen kuskinpuoleisen filtterin veks.

          Toivotan kuitenkin parasta onnea ja työmotivaatiota. Kertokaahan tänne foorumille sitten hyvä neuvot kun ratkaisette kuinka kutoseen saa simppelisti vaihdettua sen kuskinpuoleisen filtterin!
          Mini Countryman PHEV 2018
          -
          ex. Primera 05
          ex.E36 318iS coupe ´92

          Comment

          • teukkamaister
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 138

            #20
            Siis on tuossa -93 e36 325iCA:ssa nyt sitten 1 vai useampi noita filttereitä?? autossa ON ilmastointi.

            Comment

            • eeki
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 1966
              • HKI

              #21
              Originally posted by teukkamaister View Post
              Siis on tuossa -93 e36 325iCA:ssa nyt sitten 1 vai useampi noita filttereitä?? autossa ON ilmastointi.
              Yksi suorakaiteen muotoinen filtteri pitäisi olla.
              Ducati 998 -02 //

              Comment

              • SilverToy
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 139

                #22
                ku ottaa suojamuovit ja pellin irti niin kyllä sen sieltä kikkailemalla irti saa.eikä muistaakseni tarvinu irrottaa pyyhkijöitä.helppoa se ei ollut ja kädet oli kyl veril.se vain tulee tietyssä asennossa sieltä pihalle.moottorin päältä kannattaa ottaa suojamuovi kans irti nii pitäis hivenen helpottaa.armotonta yritystä vain!
                BMW............Toys for big boys!

                Comment

                • hannakata
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 345
                  • Kainuu

                  #23
                  Noniin, rupesin vaihtaa tohon kotteroon vihdoin suodattimia, kun konepesussa tuppasi vesi tulla pirttiin lämppärin kanavia pitkin. Noh, ensin purin hanskalokeron irti, mutta siellä ei ollu suodatinta. Sitten täältä hyvien ohjeiden opastamana löysin konehuoneesta ne 2 pyöreetä! Vänkärin puoli onnistui iisisti, irrotusvaihe oli helppo, senkun irotti vaan.. Kuskin puoli ei ollutkaan niin helppo nakki...Pikku purkamisen jälkeen näytti ettei se suodatin tuu ulos sieltä vaikka kuin yrittää ...(liekkö miehet suunnitellu?!)

                  Aikansa tapeltua,löyty keino... suodatinta pystyy puristamaan kasaan hieman (jolloin se menee hieman haitarille) niin se tulee aika vaivatta pihalle sieltä..Se vaan kun ois aiemmin keksiny ton ettei olis mielenterveyttään tarvinnu horjuttaa... Sit vaan imuri käteen ja kaikki roskat pois!
                  E39 -97 523iA aj. 162tkm
                  E46 -98 Alpinweiß
                  E36 328iA-95 coupé
                  E36 325i -92 coupé
                  E30 318i -88

                  Comment

                  • Juubi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 999

                    #24
                    Tulihan putsattua samalla ne vedenpoistoreijät/putket?

                    Comment

                    • mika68
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1966
                      • ......

                      #25
                      Originally posted by teukkamaister View Post
                      Siis on tuossa -93 e36 325iCA:ssa nyt sitten 1 vai useampi noita filttereitä?? autossa ON ilmastointi.
                      YKSI FILTTERI AUTON SISÄLLÄ KARDAANITUNNELIN PÄÄLLÄ KESLIKONSOLIN TAKANA. Käsiksi pääsee purkamalla hanskalokeron pois.

                      Comment

                      • Rusty
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2002
                        • 183
                        • Kajaani

                        #26
                        Quote:
                        Originally Posted by teukkamaister
                        Siis on tuossa -93 e36 325iCA:ssa nyt sitten 1 vai useampi noita filttereitä?? autossa ON ilmastointi.

                        Originally posted by mika68 View Post
                        YKSI FILTTERI AUTON SISÄLLÄ KARDAANITUNNELIN PÄÄLLÄ KESLIKONSOLIN TAKANA. Käsiksi pääsee purkamalla hanskalokeron pois.
                        Ja täältä löytyy kuvallinen ohje

                        Comment

                        • hannakata
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 345
                          • Kainuu

                          #27
                          Originally posted by Juubi View Post
                          Tulihan putsattua samalla ne vedenpoistoreijät/putket?
                          Tota, mitä vedenpoistoputkia/reikiä tarkoitat? Testasin painepesurilla että vettä ei enää tuu sisälle, mut onkohan mulla nyt jääny jotain huomioimatta kuitenkin? :think
                          E39 -97 523iA aj. 162tkm
                          E46 -98 Alpinweiß
                          E36 328iA-95 coupé
                          E36 325i -92 coupé
                          E30 318i -88

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16453
                            • Asikkala

                            #28
                            Originally posted by hannakata View Post
                            Tota, mitä vedenpoistoputkia/reikiä tarkoitat? Testasin painepesurilla että vettä ei enää tuu sisälle, mut onkohan mulla nyt jääny jotain huomioimatta kuitenkin? :think
                            Juubi tarkoittaa sen ilmanottokaukalon putkia, niillä on tapana mennä tukkoon ja pikapesussa vesi tulvii lämppärin kautta sisälle. Mulla ei ole niin käyny ... Pojat essolla puhu...

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16453
                              • Asikkala

                              #29
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread....atto+m%E4rk%E4 Tuolla karutonta kertomaa.

                              Comment

                              • mika68
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2004
                                • 1966
                                • ......

                                #30
                                Originally posted by teukkamaister View Post
                                Siis on tuossa -93 e36 325iCA:ssa nyt sitten 1 vai useampi noita filttereitä?? autossa ON ilmastointi.
                                SIINÄ ON SE YKSI (1!) FILTTERI!!!!!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎